creativitatea
HR Challenge

Creativitate sub presiunea deadline-urilor

Soluții prin care îți poți păstra echipa calmă și rațională

E dificil ca echipele să-și păstreze creativitatea când au deadline-uri de atins, clienți de mulțumit și un morman de alte sarcini zilnice de rezolvat. Din fericire, există soluții prin care ea poate fi stimulată: o cultură organizațională potrivită, procese inteligente și muncă susținută sunt doar câteva dintre ele. Iată ce poți face concret pentru ca echipa ta să-și păstreze creativitatea și sub presiune!

Când rezervoarele de oxigen ale navei Apollo 13 au explodat, au lăsat echipajul cu o suită de probleme de rezolvat într-un timp foarte scurt. Câteva obiecte vestimentare, prima pagină a manualului și o rolă de bandă adezivă au făcut funcționale filtrele cu hidroxid de litiu. Din fericire, la job, nu te vei afla probabil niciodată într-o situație atât de dramatică. Însă atunci când e nevoie să fii creativ sub presiune, trebuie să-ți păstrezi echipa calmă și rațională astfel încât să livreze cele mai bune idei, ținând cont și de deadline.

 

Sparge deadline-ul mare!

Descompune proiectul creativ în mini-obiective, obiective care pot avea termene mai flexibile. Această abordare va contribui la reducerea anxietății care, inevitabil, apare când în față e un deadline mare. În plus, termenele mai mici și mai flexibile oferă o perioadă de grație pentru zilele în care oamenii poate nu sunt foarte creativi. Aceeași strategie o abordăm și noi în crearea revistei We Are HR, deadline-ul de predare la tipar al revistei fiind împărțit în deadline-uri mai mici, respectate atent. Cu presiunea oprită, poți să te dedici cu adevărat creativității.

 

Definește obiectivele!

Când deadline-ul bate la ușă, oamenii ar putea fi tentați să treacă direct la faza de execuție. Însă e mult mai important să parcurgă toate informațiile pe care le au la îndemână înainte de a face asta. Pentru că există riscul de a porni pe o cale greșită și de a pierde timpul rezolvând o problemă care nu ar fi trebuit să existe. Tot ceea ce trebuie să faci este să încurajezi colegii să citească e-mailurile și documentele care detaliază așteptările și să-și pună câteva întrebări esențiale:

> Care este problema pe care trebuie să o rezolv?
> Pentru cine anume o rezolv?
> Care sunt așteptările?

Asigură-te că aceste aspecte sunt clare și toți au înțeles același lucru.

 

Încurajează îmbrățișarea de noi roluri!

După identificarea obiectivului de bază, este timpul să-ți ghidezi colegii spre un joc de rol. Să-și imagineze că sunt persoana care se va bucura de munca lor: un candidat, un client, un partener de business. Cunoscut și sub numele de psihodramă – o tehnică terapeutică dezvoltată de psihiatrul Jacob Levi Moreno, schimbul de rol permite oamenilor să intre într-o mentalitate diferită. Să aprofundeze problema și să planifice o rezolvare creativă.

Potrivit Harvard Business Review, această tactică a ajutat două posturi de radio din Cleveland, Majic și WBBG, să-și sporească vânzările însumate de la 600.000 la 6.000.000 de dolari în mai puțin de 3 ani. Începe prin a-ți încuraja colegii de departament să intre în pielea unor candidați. Cum ar face mai atractiv anunțul de recrutare? Ce i-ar convinge să accepte oferta de angajare? Cum le-ar plăcea să fie primiți în prima zi? Ideile creative se află chiar în echipă, nu trebuie decât să aduci jocul în interiorul ei pentru a le identifica.

 

Susține creativitatea prin lucru!

„Inspirația este pentru amatori – restul dintre noi doar ne prezentăm și ne apucăm de treabă”, spunea celebrul fotograf și pictor american, Chuck Close. Și este important să încurajezi oamenii din echipă să nu piardă timpul în fața unui deadline, ci să depășească bariera de a crea și presiunea de a face ceva uimitor. E mai simplu să înceapă să scrie, să schițeze sau să-și pregătească mediul în care se simt confortabil. Făcând ceva mic, vor trece peste obstacolul „Nu mă simt creativ azi”. Și de la o idee minoră pot ajunge la una de impact.

PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇

 

Lasă loc pauzelor!

Termenele-limită vin cu o suită de stări fizice și emoționale care parcă nu mai lasă loc creativității. Nimeni nu are nevoie de un om obosit în preajma predării unui proiect important, pauzele fiind un must-have de inclus în program. Pune în agenda colegilor plimbări, exerciții fizice sau chiar o zi de pauză, în funcție de preferințele și nevoile fiecăruia.

 

Și greșelile fac parte din procesul creativ!

O cultură internă, în care greșelile sunt percepute drept sursa ideilor bune, susține creativitatea. Poate ai observat că pe măsură ce se apropie un termen-limită, oamenii se concentrează pe micro-sarcini, devin obsedați de detalii, de perfecțiune și nu concep să greșească. Încurajează colegii să identifice greșelile legate de timp, comunicare și să învețe din ele, dar fără să-i pui la zid pe „inculpați”. Următorul proiect va avea negreșit o doză suplimentară de creativitate.

 

Ți-a plăcut articolul „Creativitatea sub presiunea deadline-urilor”? S-ar putea să-ți placă și:

 

Charette sau metoda de brainstorming potrivită pentru grupuri mari

 

 

Cum te folosești de tehnica Random Words pentru brainstorming

Categorii:
HR Challenge

După absolvirea Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării, din cadrul Universității București, a lucrat timp de 8 ani în presa scrisă, în PR și în marketing pentru o companie de recrutare. În 2016 a simțit că e momentul pentru o nouă provocare în carieră și s-a alăturat echipei eJobs și ulterior și echipei We Are HR. În portofoliul său se află articole pe subiecte precum modificările legislative în domeniul muncii, cultură organizațională, leadership, employer branding, precum și interviuri cu specialiști în HR și manageri de companii.

Leave a Reply

*

*