Confesiuni de lider Irina Butnaru, Corporate Communications Manager - PENNY România
Focus

Confesiuni de lider: Irina Butnaru, Corporate Communications Manager, PENNY România

Ce (mai) urmează în 2023

Un job care-ți menține pasiunea vie vine, de obicei, la pachet cu o mulțime de proiecte de suflet. Cum se prezintă acestea, ce provocări ridică diversele schimbări atât de necesare în joburile prezentului, cum se conturează planurile pentru 2023, dar și ce metode poți folosi pentru a insufla cultura voluntariatului la nivelul întregii echipe, ne povestește în detaliu Irina Butnaru, Corporate Communications Manager & Spokesperson – PENNY România.

Irina Butnaru, Corporate Communications Manager - PENNY România

Irina Butnaru, Corporate Communications Manager – PENNY România

 

Faci parte de 10 ani din echipa PENNY și ai ocupat 3 roluri de-a lungul acestei perioade. Ce te-a pasionat și motivat la fiecare poziție în parte?

Mi-a plăcut foarte mult că am învățat și am crescut. Am ieșit din zona de confort, mereu m-am implicat în proiecte noi, am putut experimenta și am trecut și prin situații pe care nu mi le-aș fi imaginat (și bune, și rele). Am tot migrat din când în când de la un domeniu al comunicării la altul (ATL, BTL, CRM, PR & Social Media, brand, corporate etc.). Pe scurt – simplu nu a fost și nu e nici azi. Și-mi place.

 

Care este cel mai bun sfat pe care l-ai primit la început de drum în marketing?

Cel mai bun sfat a fost să văd puțin mai departe de locul în care mă aflu. Atunci a fost ușor filosofic acest gând, dar am înțeles că noi, în campaniile de marketing și comunicare, trebuie să fim mereu conștienți de diversitatea consumatorilor și de dorințele lor diferite. La început de drum, era dificil să accept sfaturi, acum le primesc cu mare deschidere și curiozitate. Pot asculta și învăța din experiențele celorlalți, dar știu că decizia finală este la mine și sunt responsabilă de tot – resurse materiale și de timp.

 

De-a lungul timpului, PENNY a fost implicat în numeroase campanii de CSR. Care este, totuși, proiectul tău de suflet dintre ele?

Primul proiect în echipa PENNY în care m-am implicat a fost în anul 2016, atunci când am participat la construcția unui triplex în complexul Habitat for Humanity din Moinești, județul Bacău. Cred că un spațiu în care să locuiești reprezintă și primul pas către normalitate și integrare în societate. De atunci, în fiecare an adăugăm cauze noi pe lista noastră și încercăm să fim cât mai aproape de comunitățile unde suntem prezenți cu magazine sau centre logistice PENNY. De la plantare de copaci și creare de spații verzi cu lavandă, până la încurajarea tinerilor de a continua studiile sau a practica sportul alături de o alimentație echilibrată.

Un alt proiect de suflet și în plină desfășurare este Caravana Sănătate pentru fiecare comunitate, care vizează dezvoltarea și susținerea caravanelor de control pentru mamele din zonele rurale defavorizate. Proiectul vizează un număr de aproximativ 2.500 de fete și femei vulnerabile din 3 județe din România: Constanța, Iași și Brașov. Clienții PENNY se pot implica și susține proiectul prin intermediul campaniei de loializare DINO – fiecare jucărie cumpărată ajută Caravana Salvați Copiii să ofere acces la educație și la servicii de sănătate esențiale. Odată cu acest proiect desfășurat pe toată durata anului 2022 și care continuă și anul acesta, ne dorim tare mult să schimbăm cifrele statistice (unu din zece nou-născuţi din România are o mamă adolescentă, iar aproape 30% dintre mamele minore din UE provin din țara noastră) și să găsim soluții pentru cei de lângă noi.

Un alt proiect personal pe care îl recomand tuturor l-am desfășurat în Africa. În 2019, am fost în Malawi alături de alți 13 voluntari români și am construit două case în 6 zile pentru două familii nevoiașe din Chisidze și Kampido. Malawi este una dintre țările cele mai sărace din Africa, numeroase familii din mediul rural trăiesc în locuințe improprii, fără utilități. A fost o experiență deosebită, un prilej de a privi mai mult în interior, de a vedea frumusețea în profunzime și de a aprecia diferit ceea ce este lângă mine.

Irina Butnaru PENNY Africa

 

În ce fel sunt implicați oamenii din echipa PENNY în aceste campanii?

Cultura voluntariatului s-a dezvoltat destul de mult în ultimii ani în echipa noastră, iar colegii sunt proactivi și implicați din ce în ce mai mult. Înțeleg mai bine „câștigul” lor din aceste activități, participă chiar și împreună cu copiii.

 

„Cred că aceste crize ne-au împins mai mult către valorile de bază și tot ceea ce înseamnă să fii mai uman, cred foarte mult în faptul că nu mai există comunicare B2B și nici B2C, există H2H
(Human2Human).”

 

Dacă ar fi să alegi 3 valori care reprezintă cel mai bine echipa PENNY, care ar fi acelea și de ce?

Eficiență în linie cu modelul nostru de discounter.
Perseverență pentru dezvoltare continuă – creștem în fiecare an.
Pasiune pentru că ne și bucurăm de ceea ce facem azi.

PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇

 

Cât de importantă este pentru PENNY construirea unei mentalități sănătoase în ceea ce privește consumul, atât la nivelul echipei, cât și al clienților?

Cifrele ne-au anunțat de ceva vreme că trebuie să acționăm. În România se aruncă anual la gunoi milioane de tone de alimente, de aceea noi am lansat codul manierelor anti-risipă care vine în întâmpinarea celor care știu că responsabilitatea față de mediu începe chiar de acasă. Dacă înțelegem de unde vine mâncarea pe care o cumpărăm și câte resurse se consumă pentru obținerea ei, vom învăța să o respectăm mai mult. Și dacă fiecare dintre noi alege să contribuie, atunci chiar putem schimba ceva.

Câteva dintre direcțiile propuse de PENNY sunt:
› Pregătește o listă când mergi la cumpărături
› Păstrează alimentele corect
› Învață să conservi alimentele
› Nu cumpăra în exces
› Reinventează rețete din ceea ce ai în frigider
Alte informații inspiraționale pot fi citite chiar pe site-ul nostru: www.penny.ro/risipa-alimentara!

 

Ce carte te-a inspirat în upgradarea strategiilor de comunicare și o recomanzi, la rândul tău, celor din echipa ta?

Un concept care m-a inspirat în ultimii ani este Principiul unui minut sau metoda kaizen, care m-a învățat că poți avea rezultate mari cu pași mărunți și cu multă consecvență. Păstrând această direcție, recomand cartea The Spirit of Kaizen: Creating Lasting Excellence One Small Step at a Time, scrisă de Robert Maurer.

The Spirit of Kaizen: Creating Lasting Excellence One Small Step at a Time

 

Ai remarcat și lucruri pozitive aduse de crizele din ultimii ani pentru business? Au grăbit ele demararea unor acțiuni de impact care altfel ar fi continuat să fie amânate?

Am observat două tendințe care aparent sunt opuse: transformarea digitală rapidă și aprecierea mai crescută a relațiilor umane. Deși aparent merg în direcții diferite, consider că ele se completează – ne folosim de tehnologie pentru a desfășura mai multe acțiuni cu mai puțin efort și resurse și ne rămâne mai mult timp pentru interacțiunile sociale. Cred că aceste crize ne-au împins mai mult către valorile de bază și tot ceea ce înseamnă să fii mai uman, cred foarte mult în faptul că nu mai există comunicare B2B și nici B2C, există H2H (Human2Human).

 

Ne poți dezvălui niște teasere legate de proiecte pentru 2023?

Un proiect pe care l-am început de curând și în care credem foarte mult este Vocea PENNY, primul program de ambasadori. Povești autentice cu și despre oamenii noștri, din magazine, centrele logistice și sediul central, pe care ne dorim să le împărtășim într-un mod cât mai firesc. Vom vorbi despre proiecte actuale, precum: dezvoltarea personală vs cea profesională, wellbeing, diversitate, sustenabilitate etc., dar în cuvinte simple și cu sens, care să reflecte cât mai bine lumea PENNY. Bineînțeles, vom continua seria de evenimente PENNY la zi, cu ocazia cărora vom anunța rezultatele financiare, planul de expansiune, produsele noi din sortimentul nostru, beneficiile și programele de dezvoltare pentru oamenii noștri, noutățile din lumea digitală și proiectele de responsabilitate socială.

 

Reflectând puțin la ultimii ani, ce lecție surprinzătoare despre pasiune ai extras din ei?

E minunat să ai pasiuni și să reușești să te bucuri de ele cât mai mult, indiferent de mediul extern. Balanţa viaţă personală-viaţă profesională nu există sau este greu să găsești o rețetă pe termen lung. Ultimii ani de work from home ne-au arătat că, de cele mai multe ori, balanța înclină mai mult într-o anumită direcție. Talerul se va înclina acolo unde investești mai mult timp și atenție, și acolo unde există mai multă pasiune. Varianta care funcționează pentru mine este „jobby” – îmbinarea job-ului zilnic cu hobby-urile.

 

Ți-a plăcut articolul Confesiuni de lider: Irina Butnaru, PENNY România? Citește și:

Cum arată performanța din unghiul unui lider de succes

Cheia succesului stă în oamenii cu care lucrezi

Cum am încheiat 2022 și cu ce ne întâmpină noul an

Categorii:
FocusInterviu

Managing Editor // Absolventă a Facultății de Administrarea Afacerilor din cadrul Academiei de Studii Economice București a dat în 2008 de gustul jurnalismului și, de atunci până în prezent, încearcă să combine latura practică, realistă, insuflată de facultate, cu cea magico-escapistă a scrisului. La We Are HR și eJobs este atât ochiul critic, analitic, cât și creator de conținut. Iubește în special interviurile realizate cu lideri, antreprenori și specialiști în HR care-i oferă o altă perspectivă, una extrem de aplicată, asupra pieții muncii.

Leave a Reply

*

*