Cine ești și ce vrei de la ei?
Chiar dacă rolul omului de HR s-a schimbat drastic, angajații încă nu știu tot ce facem pentru ei. Într-un studiu eJobs realizat în primăvară a reieșit că 67% dintre angajați consideră că specialistul în HR se ocupă doar de recrutare și evaluare. Nici prin cap nu le trece că într-o bună măsură ție îți datorează toate aceste beneficii cool pe care le au la locul de muncă. De ce? Pentru că nu le spui, pentru că nu le ceri feedback-ul și pentru că nu revii cu variante noi de beneficii suficient de des.
Trebuie să devii om de marketing odată cu fiecare beneficiu introdus. Anunță noutățile într-un newsletter intern, creează sondaje anonime în care să ceri impresiile angajaților tăi și negociază beneficii mai atrăgătoare pentru ei în mod constant.
Cum te ajută comunicarea internă?
Obiectivul tău aici este triplu. În primul rând, anunți echipele despre tot ce face departamentul de HR pentru ele. În al doilea rând, ridici engagementul în rândul angajaților, care acum vor simți că iau parte direct în starea lor de bine la job. Iar, în al treilea rând, contribui constant la adoptarea beneficiilor, care în multe companii „se pierd”, din cauza lipsei de informație.
Acum vreo două joburi, spre exemplu, am aflat că aveam abonament gratuit la o sală de sport abia după opt luni în companie, iar asta pentru că echipa mea nu era interesată de acest beneficiu și nu vorbea niciodată de el. Ce vreau să spun prin asta e: nu uita de angajații noi! Oferă-le un ghid al angajatului încă din prima zi, cu toate regulile biroului și beneficiile pe care le au. Astfel îi vei ajuta să se integreze mai ușor în colectiv și vor învăța că nu ești doar omul care i-a recrutat și intervievat.
Află mai multe despre cum poți crea o experiență memorabilă pentru angajații tăi: