comunicarea
Focus

Secretele unei strategii de comunicare eficiente

Care este rolul managerului

În epoca modernă, primim, trimitem și procesăm o cantitate mare de știri și de informații în fiecare zi, iar comunicarea joacă un rol vital în viața noastră de zi cu zi și reprezintă o parte integrantă la locul de muncă.

Comunicarea este calea către funcționarea cu succes a unui business, iar calitatea ei este cea care poate influența semnificativ rezultatele muncii în echipă. Îmbunătățirea acesteia se poate face prin alegerea utilizării semnelor și a simbolurilor comune participanților la discuție, și aici nu vorbim doar despre limbaj, ci și despre imagini sau gesturi. Fiecare companie are o cultură a comunicării interne, iar pentru ca aceasta să fie de succes, ea trebuie bine gândită și structurată. 

O comunicare calitativă la locul de muncă poate evita o mulțime de probleme și conduce la creșterea performanței. De fapt, comunicarea este cheia succesului pentru o echipă închegată, deoarece este important ca angajații să se consulte între ei, să se familiarizeze cu diferite puncte de vedere, și să găsească împreună cea mai bună soluție.

În cazul în care rezultatele unei companii nu se ridică la nivelul așteptărilor, acest lucru se datorează și faptului că echipele nu reușesc să comunice eficient. Din păcate, statisticile arată că 2 din 8 ore de muncă sunt petrecute discutând subiecte irelevante, despre îngrijorări sau bârfe.

 

Cum construim o cultură a comunicării

În cadrul Vitacom avem predefinită o cultură a comunicării. Ideale și preferabile sunt discuțiile față în față, deoarece se pot evita neînțelegerile. Spre exemplu, un nou membru al echipei va face un tur al clădirii, va face cunoștință cu toate persoanele și se va prezenta acestora. Este important ca noul membru al echipei să se facă remarcat și ca toți colegii să știe ce sarcini îi revin.

Obișnuim să organizăm mai multe meeting-uri pe diferite subiecte, iar pentru ele fiecare dintre noi are responsabilitatea să se documenteze și să se pregătească pentru a asigura fluiditatea ședinței. Spre exemplu, în momentul în care facem un plan de promovare, oamenii din echipă au posibilitatea să propună deschis idei, fără teama de ridicol, contribuind astfel cu idei valoroase. 

Atunci când comunicarea se realizează în mod eficient, și aici nu mă refer doar la comunicarea verbală, ci și la cea nonverbală, atmosfera la locul de muncă devine una mai plăcută și mai prietenoasă. Un zâmbet poate face minuni, deoarece oferă încredere și susținere. Comunicarea dintre angajați poate fi îmbunătățită prin activități afterhours care să nu fie legate de task-urile zilnice: de la activități de CSR, la ieșiri în oraș, la movie night, șamd.

Starea noastră de spirit influențează mult tipul de comunicare ce va urma – mentalitatea pozitivă va duce comunicarea în direcția proactivă pe care o dorim. Se poate considera că o companie are un management puternic dacă membrii board-ului comunică excelent. Dacă managerii comunică bine, atunci își organizează echipele mai bine: deleagă sarcini mai ușor, se fac mai bine înțeleși cu privire la rezultatele așteptate, motivează și construiesc relația mai bine, dar și rezolvă conflictele eficient. O bună comunicare nu reprezintă doar capacitatea de a vorbi cu oamenii, ci și de a-i face pe ceilalți să discute între ei.

PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇

 

 

Ți-a plăcut articolul despre comunicarea în echipe? Citește și: 

77% dintre companii își recompensează angajații la final de an

Cărți care-ți schimbă perspectiva asupra eșecului

Ia exemplu de la ei în materie de delegare!

Categorii:
Focus

Contributor / / Gestionează mixul de Marketing al unei companii de electro-retail cu tradiție pe piața locală și oferă insight-uri despre profilul, necesitățile și skill-urile angajaților într-o industrie extrem de dinamică.

Leave a Reply

*

*