cheia succesului
Leader Confessions

Cheia succesului stă în oamenii cu care lucrezi

Confesiuni de lider cu Raffaele Balestra, CFO la PENNY Romania

Reușitele pe care le obții în perioade presărate cu provocări îți dau parcă energie pentru a visa și mai îndrăzneț. Iar când ai alături și o echipă bine închegată, atunci parcă niciun obstacol în calea succesului nu mai pare de netrecut. Acestea sunt doar două dintre concluziile pe care le-am tras în urma discuției despre cheia succesului în business cu Raffaele Balestra, Chief Financial Officer PENNY Romania. Pe celelalte le vei descoperi negreșit prin parcurgerea integrală a acestui material.

 

Cum arată cheia succesului în viziunea lui Raffaele Balestra

Cheia succesului

Raffaele Balestra, CFO la Penny România

Q: Ne povestești câteva amintiri plăcute de la job din 2020? Dar din prima jumătate a lui 2021?

A: 2020 a fost o experiență complet nouă pentru mine, anul trecut m-am alăturat echipei PENNY din România. Ca orice început, acesta a venit cu multe noutăți, dar și cu câteva semne de întrebare. Ceea ce m-a impresionat cel mai mult a fost echipa unită care a lucrat la distanță, cu presiunea suplimentară pe care o știm cu toții, dar, totodată, dornică să ofere rezultate, să învețe și să-mi acorde sprijin.

Din prima jumătate a anului 2021 aș menționa neobișnuita petrecere online cu ocazia căreia am celebrat realizările anului trecut. Era clar că avem nevoie de o modalitate de a sărbători cu întreaga echipă și am gândit un eveniment de aproximativ 2 ore. În realitate, am petrecut peste 5 ore cu întreaga echipă.

 

Q: Cum ai făcut față presiunii din ultima perioadă, la nivel de echipă, la nivel personal, la nivel de business?

A: Din mai 2020 sunt CFO al PENNY România, responsabil de departamentul de control, finanțe, resurse umane, IT și planificare și organizare. Sunt nou în România, dar nu în universul PENNY, de aceea cunosc sectorul retailului și provocările sale. M-am alăturat în 2011 echipei PENNY Market Italia, în 2013 am fost promovat în funcția de Head of Finance și, de atunci, am preluat diferite responsabilități până la promovarea la CFO.

Anul 2020 a fost unul dificil, din cauza situației pandemice, dar, în ciuda acestui fapt, avem rezultate de care suntem foarte mândri. Spiritul de echipă, abordarea profesională, sentimentul de apartenență, sunt toate elemente care definesc echipa PENNY și care au ajutat mult la gestionarea și depășirea acestei perioade dificile.

 

Q: Ce lecții despre succes ți-a oferit această perioadă solicitantă?

A: Am învățat multe în ultimul an. Tehnologia ne-a ajutat să fim apropiați, chiar dacă numai într-un mod digital, într-o perioadă în care toate activitățile erau supuse presiunii din cauza pandemiei, iar aceasta a reprezentat cheia succesului. Tot ceea ce înseamnă PENNY, în ceea ce privește inițiativele și realizările, nu ar fi fost posibil fără echipa noastră. Angajații noștri sunt în centrul strategiei noastre. În 2020, echipa noastră a ajuns la 5.300 de persoane, crescând cu aproape 500 de angajați noi față de anul precedent.

 

Q: Cu ce gânduri te-ai alăturat echipei REWE acum 10 ani, ce așteptări aveai atunci și cum a decurs totul de fapt?

A: Într-adevăr, anul acesta sărbătoresc 10 ani de când m-am alăturat echipei PENNY. În mod cert, nu credeam că mă voi muta în România și că voi face parte din echipa de top management. Planul era de a învăța continuu, dar cu plăcere și pasiune. Cred că această combinație conduce în general la cheia succesului, iar aceste elemente fac încă parte din munca mea de zi cu zi.

 

Q: 2021 pare a fi un an dedicat expansiunii pentru REWE România. În ce direcții vor merge investițiile? 

A: Anul acesta vom deschide 25 de magazine noi și, astfel, vom ajunge la cele 300 de unități PENNY din România. Ne propunem să investim 5,1 miliarde de lei până în 2029, în principal prin extinderea rețelei la un total de 619 magazine și de la 4 la 6 centre logistice. Anul acesta vom deschide al patrulea depozit în Filiași, în județul Dolj.

Aceste obiective reprezintă o mare provocare pentru noi, dar, în același timp, oferă o motivație excelentă pentru întreaga organizație. România este una dintre țările în care Grupul REWE intenționează să investească mult în următorii ani.

 

Q: De ce abilități are nevoie într-adevăr un lider pentru a trece prin criză și pentru a conduce echipa spre succes?

A: Cheia succesului în a fi un lider bun stă în motivarea oamenilor și contribuirea în mod constant la dezvoltarea celor din jur. De asemenea, este important să stabilească obiective clare, să ridice ștacheta cât mai sus și să-i inspire pe cei din jur să devină din ce în ce mai buni la ceea ce fac. Pentru a realiza toate aceste lucruri, comunicarea și modul în care îți ții oamenii aproape sunt esențiale. Pasiunea este, de asemenea, importantă. Ea îi inspiră pe ceilalți să se alăture și să creadă în viziunea ta. Nimeni nu a fost vreodată inspirat de un lider fără pasiune.

 

PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇

Q: Care a fost cea mai grea decizie pe care a trebuit să o iei în ultima vreme?

A: De obicei, cele mai dificile decizii sunt cele legate de oameni. Mă pot numi norocos că până acum nu a fost necesar să iau nicio decizie dificilă în acest sens, având în vedere performanța bună a companiei și calitatea bună a echipei. În rest, faza bugetară este probabil cea mai grea perioadă pentru un CFO, deoarece este definită alocarea resurselor pentru tot anul.

 

Q: Care au fost schimbările aduse de pandemie în universul PENNY?

A: La începutul anului 2020, nu am prevăzut serviciul de livrare la domiciliu decât în 2023-2025. Cu toate acestea, în contextul pandemiei, ne-am adaptat. Anul acesta, ne-am parteneriat cu platforma de cumpărături online Glovo pentru clienții noștri din București, Ilfov și Oradea. Vom continua să testăm noi soluții digitale pentru livrarea la domiciliu, inclusiv extinderea acestor servicii în mai multe orașe din țară. De asemenea, analizăm cum ne vom organiza post-pandemie în sediul nostru. Cu siguranță vom include o parte de muncă remote, având în vedere că perioada pandemiei a demonstrat că acest lucru este posibil și eficient.

 

Q: Ce crezi că ar trebui să fie în fruntea listei de priorități a liderilor locali pentru 2022?

A: Echipa este cea mai importantă, este motorul nostru. Lucrăm în mod constant la loializarea colegilor noștri prin îmbunătățirea condițiilor de muncă, punând la dispoziție programe de formare și incluzând beneficii competitive. Investim mult în oameni, deoarece credem că în viitor companiile care vor avea cea mai mare grijă de echipe vor avea un avantaj competitiv important. Toate aceste eforturi au sporit atractivitatea companiei noastre ca angajator și s-au reflectat pozitiv în reducerea cu 10% a fluctuației de personal, care, în trecut, a fost una dintre cele mai mari provocări.

 

Q: Ce carte consideri că ar trebui să citească orice profesionist care dorește să devină lider?

A: Originals: How Non-Conformists Move the World este o carte care mi s-a părut extrem de utilă. În prezent, este dificil să fii original și să inovezi, dar cheia succesului este să încerci să fii curajos. Adam Grant oferă o perspectivă care mi-a plăcut și pe care o aprob, conform căreia persoanele originale sunt cele care eșuează cel mai des, deoarece ele și încearcă cel mai mult. În această direcție, îmi place, de asemenea, să citesc biografii și să mă inspir de la oameni care au adus idei inovatoare în lume, de la Martin Luther King la Adriano Olivetti (doar pentru a da două exemple).

 

Q: Ce ne putem aștepta de la REWE România în următorii 2-3 ani?

A: În ceea ce privește planurile noastre, acestea sunt ambițioase. Ne propunem să investim peste un miliard de euro până în 2029, în principal prin extinderea rețelei la un total de peste 600 de magazine și 6 centre logistice. Această valoare a investiției nu se referă doar la extindere, logistică, ci și la digitalizare și la orice altceva necesar pentru a satisface cerințele și preferințele clienților noștri, care sunt prioritatea noastră.

 

Ți-a plăcut articolul despre cheia succesului în echipa PENNY România? Citește și:

Deleagă, dar și măsoară!

Noul sezon a debutat în forță pe piața muncii: peste 1.100.000 de aplicări

Jobul hibrid – viitorul locului de muncă?

 

Categorii:
Leader Confessions

Managing Editor // Absolventă a Facultății de Administrarea Afacerilor din cadrul Academiei de Studii Economice București a dat în 2008 de gustul jurnalismului și, de atunci până în prezent, încearcă să combine latura practică, realistă, insuflată de facultate, cu cea magico-escapistă a scrisului. La We Are HR și eJobs este atât ochiul critic, analitic, cât și creator de conținut. Iubește în special interviurile realizate cu lideri, antreprenori și specialiști în HR care-i oferă o altă perspectivă, una extrem de aplicată, asupra pieții muncii.

Leave a Reply

*

*