Adecco Romania CEO1Month
Focus

De la ceremonia de absolvire direct în scaunul de CEO

Adecco
Foto: Echipa Adecco România și finaliștii CEO1Month 2017

Generațiile tinere au mai mult potențial pe piața muncii decât ne-am imagina la prima vedere. Își doresc multe beneficii, dar sunt și dispuși să își demonstreze importanța în lumea joburilor. The Adecco Group, compania internațională de soluții HR, a observat acest potențial și l-a pus la cel mai mare test posibil: un concurs anual care desemnează pentru fiecare filială un CEO „temporar” din rândul generațiilor tinere, fără experiență anterioară.

Internship-urile își pierd din ce în ce mai mult din nivelul de atracție în fața tinerilor candidați, care intră pe piața muncii știind cât de importanți sunt în această căutare a talentelor. Cunoștințele lor nu au crescut neapărat față de acum 10 ani, dar așteptările lor s-au multiplicat substanțial, în special într-o țară de tranziție cum este România. Acești tineri care își încheie studiile acum, liceale, universitare și post-universitare, au trecut printr-un proces de inflație îndelungat, o perioadă de criză economică și nesiguranța bine clădită de generațiile mai vechi că doar anumite cariere îți pot aduce bani, succes și fericire.

Poate în mod contraintuitiv, aceste experiențe nu le-au provocat o frică de nereușită suficient de mare cât să devină candidați ușor de impresionat. Ba din contră, nesiguranțele i-au ajutat să își fundamenteze visurile mai bine. Și-au dat seama ce își doresc și că își doresc totul repede. Unii recrutori încearcă să îi trezească la realitate: nu poți fi team leader din prima, nu poți avea același salariu ca un manager din prima, mai ales dacă n-ai nicio experiență de muncă anterioară. Alți recrutori, în schimb, caută să schimbe realitatea, spunându-le acestor tineri că se poate, cu puțin ajutor.

 

PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇

Cel mai bine înveți făcând

Unele companii organizează training-uri și perioade de induction intense pentru oamenii proaspăt angajați înainte de a-i pune față în față cu responsabilitățile postului. Cei de la Adecco Group preferă o abordare hands-on, în schimb.

Prin campania CSR Adecco Way to Work, implementată internațional, cei de la The Adecco Group le oferă tinerilor fără experiență pe piața muncii sfaturi și un punct de pornire la început de carieră. Misiunea companiei este dublă. În primul rând, să le ofere generațiilor noi contextul necesar îndeplinirii visurilor și dorințelor pe care le au, iar, în al doilea rând, să își sedimenteze poziția ca una dintre principalele soluții HR din lume, contribuind direct la felul în care piața muncii le face loc acestor tineri în companii.

Una dintre campaniile complementare ale acestei activări este „CEO pentru o lună”. Începând din 2015, Adecco angajează anual câte un CEO „interimar” pentru fiecare sediu din rândul unor aplicanți tineri, fără experiență. Timp de o lună de zile, aceștia învață tot ce presupune postul alături de Country Manager-ul companiei din țara lor, susțin prezentări cu mize mari și intră în competiție directă cu toți ceilalți candidați pentru rolul de „CEO pentru o lună” al întregului grup, nu doar al sediului local. Competiția e intensă, plină de provocări, responsabilități și oportunități.

Adecco Romania CEO1Month Bootcamp

Bootcamp CEO1Month 2017

Categorii:
Focus

Lucrează de 10 ani în Marketing & Advertising, orientându-se mai degrabă pe ceea ce poate face acest domeniu pentru Industria de Recrutare. După ce a finalizat un masterat în Antropologie la Central European University, a realizat că e fascinată de felul în care se creează adevărate comunități în interiorul companiilor. De aici a pornit pasiunea pentru People Management & Company Culture, o pasiune pe care a transformat-o în job în cadrul echipei eJobs România, devenind chiar Specialist acreditat în Brandingul de Angajator în 2019, după ce a absolvit Academia de Employer Branding al Universum Global.

Leave a Reply

*

*