Ce soluții ne pot oferi alte domenii pentru a duce HR-ul la un alt nivel?
Și recrutarea reprezintă o vânzare. De multe ori însă recrutorii au impresia eronată că singura persoană care trebuie să știe să vândă la un interviu este candidatul. Dar în zilele noastre rolurile se inversează, astfel că recrutorul devine vânzătorul, produsul este poziția disponibilă și brandul de angajator, iar candidatul devine cumpărătorul. Astfel, recrutorul trebuie să stârnească suficient interes candidatului pentru ca acesta să-și dorească poziția respectivă.
Cum recrutăm candidatul de azi?
Se poate începe cu o analiză obiectivă a poziției disponibile, urmând o întrebare: Aș accepta acest rol dacă mi-ar fi fost prezentat în acest mod? Dacă nu, probabil și candidatul va fi de aceeași părere.
Vinde oportunitățile de creștere în cadrul companiei! E bine să mergi mai departe de poziția pentru care recrutezi și să vorbești despre planuri de evoluție și ce rol are poziția respectivă în cadrul companiei pe termen lung.
Pune accentul pe cultura companiei! Candidatul își dorește să afle cum se poate integra el în echipă, care sunt valorile organizaționale sau unde au fost colegii ultima oară în teambuilding. Așa că trebuie doar să faci un exercițiu de memorie.
Promovează proiectele interne! Candidații de astăzi au la dispoziție o mulțime de oportunități de angajare. Pentru ei nu este dificil să schimbe jobul într-o perioadă scurtă de timp, mai ales dacă ajung într-o zonă de rutină. Așa că oferă-le informații despre proiecte în care ar putea să se implice sau pe care să le dezvolte. De multe ori, din lipsa acestor chestiuni discutate la interviul de angajare, chiar și un pachet salarial satisfăcător nu convinge angajatul să aleagă compania și rolul respectiv.