Ce cred românii despre șansele lor pe piața muncii
Știri

Ce cred românii despre șansele lor pe piața muncii

Descoperă rezultatele celui mai nou studiu eJobs!

Un studiu realizat de eJobs în perioada iulie-august 2024, pe un eșantion de 700 de respondenți oferă o imagine în detaliu asupra percepțiilor candidaților români în ceea ce privește propriile puncte forte și slabe pe piața muncii. Datele de mai jos te vor ajuta să înțelegi cum te poți adapta, dar și cum poți optimiza procesele de recrutare și dezvoltare a talentelor.

 

Experiența, percepută ca principalul atu

Unul dintre cele mai semnificative aspecte relevate de acest studiu este convingerea candidaților că experiența reprezintă principalul lor atu. Cu un procent impresionant de 55,1% dintre respondenți pun experiența pe primul loc în clasamentul punctelor forte, este clar că pentru mulți români, aceasta rămâne factorul cheie în atragerea unui angajator. Este un indicator al faptului că, în ciuda schimbărilor rapide din piața muncii, experiența acumulată rămâne un pilon de bază în strategia de angajare.

În același timp, carisma, flexibilitatea și inteligența emoțională sunt considerate, la o distanță semnificativă, ca alte atuuri importante. Acest lucru sugerează că, în timp ce experiența este văzută ca fundamentul unei candidaturi solide, există și o recunoaștere a importanței trăsăturilor personale și a abilităților soft.

 

Lipsa competențelor de nișă și a încrederii în sine – principalele provocări

În ciuda accentului pus pe experiență, studiul dezvăluie și câteva dintre principalele puncte slabe percepute de candidați. Printre cele mai frecvent menționate sunt lipsa competențelor de nișă și a abilităților digitale, precum și dificultatea de a vorbi fluent o limbă străină. Acestea sunt aspecte care, în mod clar, reprezintă un obstacol în calea multor candidați în atingerea potențialului lor maxim.

Mai mult, aproape o treime dintre respondenți au declarat că lipsa de încredere în propria persoană le afectează negativ șansele de a obține un loc de muncă. Aceasta este o problemă care trebuie abordată nu doar de candidați, ci și de angajatori, care ar putea investi în programe de dezvoltare personală și de coaching.

Un alt punct critic identificat de studiu este lipsa abilităților de vorbire a unei limbi străine de circulație internațională, considerată un dezavantaj de 35,5% dintre candidați. Într-o economie globalizată, unde multe companii multinaționale au birouri în România, această lipsă poate fi un factor determinant în ratarea unor oportunități profesionale.

De asemenea, competențele digitale sunt percepute ca fiind o zonă problematică pentru 17,4% dintre respondenți. Într-o eră în care digitalizarea domină toate aspectele vieții profesionale, de la procesele de recrutare la operațiunile de zi cu zi, lipsa acestor abilități devine o problemă acută.

PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇

 

Upskilling și reskilling – soluția pentru a reduce decalajul pe piața muncii

Este evident că decalajul dintre ceea ce caută angajatorii și percepția candidaților asupra propriilor abilități poate fi redus prin upskilling și reskilling. Aproape jumătate dintre respondenții la sondaj au afirmat că intenționează să urmeze cursuri pentru a-și dezvolta noi competențe, ceea ce indică o deschidere și un interes crescut pentru dezvoltarea personală și profesională.

Studiul eJobs scoate la lumină un paradox interesant în percepția candidaților români: în timp ce experiența și carisma sunt văzute ca puncte forte, există o conștientizare acută a lacunelor în abilități esențiale precum limbile străine, competențele digitale și încrederea în sine. Pentru oamenii de HR și liderii de organizații, aceste date pot fi privite și ca un apel la acțiune – o oportunitate de a dezvolta strategii de recrutare și formare care să abordeze aceste lacune și să sprijine dezvoltarea continuă a angajaților. Într-o piață a muncii în continuă schimbare, succesul va fi determinat de capacitatea de a anticipa și răspunde nevoilor în evoluție ale angajaților și angajatorilor deopotrivă.

 

Ți-a plăcut articolul Ce cred românii despre șansele lor pe piața muncii? Citește și:

De ce unii candidați apelează la ghosting

4 pași de neratat în Performance Management

Fișa postului: tot ce trebuie să știi

 

Categorii:
ȘtiriUpdate

Proiectul We Are HR, lansat în 2017, își propune să vină în întâmpinarea managerilor și specialiștilor în resurse umane cu cele mai noi tendințe din domeniu și cu o perspectivă diferită asupra proceselor de recrutare, retenție și motivare a talentelor. Atât site-ul cât și revistă omonimă oferă informații esențiale și statistici relevante despre industrie și pun în discuție tehnicile actuale de recrutare, precum și instrumentele și tehnologiile folosite în acest proces și modul în care acestea influențează viitorul unei noi generații de candidați și angajați.

Leave a Reply

*

*