Candidate Journey sau Candidate Funnel?
În HR vorbim mult despre Candidate Journey, acel traseu pe care îl experimentează candidații noștri până să devină membri ai echipei. Iar atunci când ne imaginăm un „traseu”, ne gândim invariabil și la un punct de plecare, și la unul de sosire, iar asta înseamnă că, din păcate, tindem să ne concentrăm doar pe acei candidați care trec prin ambele puncte. Dar realitatea e că pierdem mulți candidați pe drum. Pe unii nu-i trecem noi mai departe în procesul de angajare, iar alții aleg chiar ei să abandoneze. Noi rămânem însă cu ochii pe traseu, pe cei rămași, care încă parcurg drumul spre sosire. În marketing, în schimb, acest traseu nu este un drum liniar, ci o pâlnie – un funnel, cum este cunoscut în engleză.
Cum arată un candidate funnel?
Sus, la buza cea mai largă a pâlniei, ai toți oamenii care îți cunosc brandul (secțiunea de Awareness/Conștientizare). Imediat sub, ai secțiunea de Consideration/Interes, care, în cazul nostru, ar include toți candidații care aplică la joburile noastre. Următoarea secțiune e cea de Conversion/Vânzare, adică oamenii pe care îi angajăm, iar cea mai subțire secțiune a pâlniei reprezintă etapa de Advocacy, care pentru noi se traduce cel mai simplu în Retenție.
Pâlnia asta diferă, desigur, în funcție de departament, produs și serviciu. În unele cazuri, spre exemplu, etapa de vânzare este cea finală, dar în cazul nostru cel puțin, al resurselor umane, pâlnia continuă și după angajare.
Cum te ajută acest instrument de vizualizare a procesului de recrutare? Simplu: îți amintește să nu uiți de nicio etapă. Înainte de a căuta să angajezi oameni, e important să ai grijă de nivelul de awareness al brandului tău, să te faci cunoscut ca angajator chiar și atunci când nu cauți să îți mărești echipa. Acest lucru te va ajuta ulterior în a atrage talente.
La fel, nu poți ignora nici ce se întâmplă după ce un candidat trece linia de sosire și se angajează la tine în companie. Ajută-l să devină un membru loial al echipei tale și poate chiar un ambasador de brand!
Studiază fiecare secțiune a acestui Recruitment Funnel și găsește punctele voastre forte, dar și pe cele slabe, iar apoi gândește-te cum poți îmbunătăți experiența candidaților și a celor proaspăt angajați.
Ți-a plăcut articolul despre candidate funnel? Atunci citește și: