Candidate Journey
Majoritatea recrutorilor au așteptări din ce în ce mai mari de la angajați: să aibă un CV atrăgător, să înțeleagă tot ceea ce presupune postul, să fie prietenoși, punctuali și să lucreze bine în echipă etc. Așteptările nu sunt însă unilaterale. Candidații se așteaptă, la rândul lor, la o experiență plăcută de recrutare care presupune înțelegere și respect. Iată ce poți face ca să îți maximizezi inițiativele de recrutare prin „Candidate Journey”.
Din ce în ce mai mulți candidați își exprimă nemulțumirile în privința procesului de angajare. Ele încep de la descrierile de job care conțin informații insuficiente despre ceea ce ar presupune postul și site-urile alambicate din care candidații nu înțeleg mare lucru despre compania ta. Continuă cu paginile-fantomă de social media unde nu a mai postat nimeni nimic de doi ani și cu invitațiile de interviu care nu țin cont de posibilitățile programului lor. Un singur pas greșit în acest Candidate Journey și riști să pierzi aplicantul. Tot ce trebuie să faci ca să eviți aceste situații este să ții cont de următoarele 3 sugestii:
1. Fii un angajator atrăgător chiar și când nu recrutezi
Știm că recrutarea de fapt nu se încheie niciodată, dar ceea ce vrem să spunem e că nu trebuie să aștepți să se deschidă un post nou ca să îți faci compania vizibilă pentru candidați. Oferă mai multe detalii despre firma ta în descrierea de companii de pe eJobs și mai multe informații despre beneficiile pe care le oferiți în descrierile de job. Prezintă acele beneficii pe site sau pe conturile de social media active și nu uita că cei mai buni ambasadori de brand sunt chiar colegii tăi. Experiențele și testimonialele lor au cea mai mare valoare în fața noilor candidați.
2. Fii prompt cu candidații tăi
Nu aștepta trei săptămâni ca să îi contactezi pe cei pe care vrei să îi chemi la interviu. E posibil ca aceștia să fie într-un proces de căutare activă a unui loc de muncă și să se pregătească să semneze deja cu altă companie. Mai mult, acum poți invita candidații doriți la interviu direct prin intermediul platformei eJobs, atât de pe site, cât și pe Android sau iOS, deci nu ai nicio scuză să nu fii prompt în căutările tale!
De asemenea, încearcă să le răspunzi și candidaților care nu se potrivesc postului la care au aplicat. Explică-le pe scurt de ce profilul lor nu este potrivit pentru postul liber și urează-le succes în următoarele aplicări. Cuvintele tale s-ar putea să le fie de folos în dezvoltarea lor profesională și poate într-un an sau doi experiența lor îi va face ideali pentru compania ta. Lipsa unui răspuns acum le-ar putea rămâne întipărită în memorie drept un semn de neseriozitate din partea brandului pe care îl reprezinți și i-ar putea face să nu mai aplice în viitor. Răspunde-le tuturor candidaților care nu au trecut la etapa următoare rapid, politicos și lasă întotdeauna o ușă deschisă pentru viitoare recrutări.
3. Arată-le candidaților cum arată viitorul lor loc de muncă
Ce văd cei mai mulți candidați la interviu? O recepție, o sală de întâlnire și fugitiv câțiva oameni lucrând. Oricât le-ai povesti despre lucrurile faine pe care le faceți cu echipa, despre cum sunt oamenii din departamentul în care s-ar putea lucreze și despre atmosfera generală la locul de muncă, candidații vor înțelege doar parțial ceea ce le descrii. Noi îți sugerăm să le și faci un mic tur al companiei, fie la începutul, fie la sfârșitul interviului. Desigur, depinde foarte mult și de mărimea sediului vostru și de distanța până la un anumit departament, dar suntem siguri că ai ceva la îndemână atrăgător și bun de prezentat în compania ta pentru acești posibili noi angajați! Nu trebuie să faci turul întregii companii fiecărui candidat, dar le poți arăta, spre exemplu, unde este sala de relaxare sau cantina.
Ce înseamnă aceste mici atenții din punct de vedere al candidaților? Un semn de respect și de înțelegere a nevoilor lor și un prim pas de loializare a acestora față de brandul pe care îl reprezinți. Interesul pentru Candidate Journey este unul din primii pași în procesul de Employer Branding, care te poate transforma într-un angajator de top.