Branduri angajator de succes și poziționările lor
Multe companii au oscilat în 2020, ca podurile în timpul unui cutremur, obligate să se clatine, ca să nu se rupă. S-au luat decizii dificile, multe nedorite, cu scopul de a păstra afacerile (cât mai) intacte. De multe ori însă, aceste branduri de angajator au avut de suferit de pe urma acestor decizii. Dar acum, lăsând în urma noastră șocul cel mai mare, e timpul să ne repoziționăm brandurile de angajator, poate chiar mai ferm ca niciodată. Ca să știm, în eventualitatea unui alt „cutremur”, ce pilon păstrăm în gând atunci când suntem nevoiți să luăm alte decizii dificile.
Exercițiu de imaginație
Descoperă cei 8 piloni în employer branding despre care vom povesti în continuare și alege suportul de brand care crezi că se potrivește cel mai bine companiei tale în acest moment. E o poziționare potrivită pentru tipul de talente pe care încercați să le atrageți sau crezi că ar fi mai bine să alegeți un alt pilon?
Branduri de angajator într-un cuvânt
Oamenii obișnuiesc să asocieze anumite companii cu anumite concepte. Apple inovează, Nike e un simbol al perseverenței, iar Coca-Cola pune experiențele fericite pe primul loc. Dar aceste concepte asociate nu au apărut accidental. Ele au fost alese strategic de fiecare brand în parte și sedimentate an de an cu fiecare campanie de comunicare. La fel procedează și cele mai de succes branduri de angajator, alegând unul dintre cei 8 piloni pe care Universum Global, experții în employer branding, i-au identificat.
1. SCOP (PURPOSE)
Acest pilon e perfect pentru compania ta dacă misiunea și valorile voastre pun preț pe obiective pe termen lung și pe felul în care acestea influențează lumea din jur.
2. MUNCA ÎN ECHIPĂ (TEAMWORK)
Pilonul acesta îți descrie brandul de angajator dacă în general puneți accent pe oamenii din companie și pe felul în care aceștia lucrează împreună.
3. AUTONOMIE (AUTONOMY)
Descrie companiile cu angajați care dau deseori dovadă de proactivitate, care pot lua decizii cu ușurință, menținând totodată un echilibru excelent între job și viața personală.
4. INOVARE (INNOVATION)
Alege această poziționare dacă mediul de lucru în compania ta promovează inovarea, gândirea de antreprenor și flexibilitatea.
5. ÎNVĂȚARE (LEARNING)
Dezvoltarea personală și profesională este foarte importantă pentru compania ta și pentru membrii echipei. Pentru orice angajat există locde creștere.
6. PROGRES (PROGRESSION)
Companiile care aleg această poziționare sunt, în general, multinaționale care pot oferi oportunități fantastice angajaților lor.
7. PERFORMANȚĂ (PERFORMANCE)
Mediul vostru de lucru pune preț pe ambiție, rezultate și muncă adusă la nivel de excelență.
8. STATUS
Lideri de industrie, companii mari și stabile, cu o sănătate financiară excelentă. E o poziționare extrem de eficientă, în special după o criză.
OBSERVAȚIE
Multe dintre aceste poziționări pentru branduri de angajator se suprapun în varii feluri și cu siguranță îți vei regăsi compania în mai multe dintre ele. Totuși, în procesul de consolidare a brandului de angajator, e important să alegi o singură direcție pe care să te bazezi în comunicarea către candidați și angajați. Pe termen lung îți va ajuta compania să devină memorabilă pentru talente.
EVP-uri pentru fiecare pilon
1. EY pune accent pe SCOPUL activității lor, mizând pe dorința contemporană a oamenilor de a munci pentru un obiectiv mai mare decât propriul lor succes:
Building a better working world
(Construind o lume care funcționează mai bine)
2. MICROSOFT valorează și valorifică AUTONOMIA oamenilor din echipă, care pot decide ei înșiși cum să se organizeze ca să aducă rezultate:
Do what you love
(Fă ceea ce-ți place)
3. HP pune accent pe INOVARE mizând pe extinderea limitelor dintre posibil și imposibil:
Reinvent what’s possible
(Reinventează ceea ce e posibil)
4. LVMH promovează ÎNVĂȚAREA, o direcție folosită destul de rar în employer branding, dar apreciată foarte mult în special de tinerii candidați, dornici să se dezvolte pe plan profesional
Academy of talents
(Academia talentelor)
5. FERRARI pune preț pe PERFORMANȚĂ nu doar la nivel corporate, ci și în employer branding, mizând pe un mediu de lucru ambițios și dinamic:
The pursuit of excellence
(În căutarea excelenței)
6. Compania AMAZON navighează și ea mai multe esențe de brand, dar se stabilește pe STATUS, comunicându-le candidaților, printre rânduri, că este o organizație de top:
Come build the future with us
(Vino să construim viitorul)
Vrei să afli mai multe despre poziționarea în employer branding, EVP și cum creezi campanii de promovare a brandului de angajator? Atunci intră pe employerbrandingacademy.ejobs.ro și înscrie-te la următoarea grupă a Academiei de Employer Branding!
Ți-a plăcut acest articol despre branduri de angajator și poziționările lor? Citește și:
Brand build pas cu pas – 9 puncte de bifat către un employer brand puternic