Big Data schimbă direcția!
Pentru că Big Data încă nu este un concept bine cunoscut, necesită mai întâi de toate o definire. Ce înseamnă mai exact? O informație analizată după diverși metrici și algoritmi care pot oferi soluții pentru provocările cu care ne confruntăm zi de zi. Practic, Big Data include analiza informațiilor offline și online, informații folosite cu scopul de a îmbunătăți serviciile.
Marketingul nu este singurul care se folosește de Big Data, retailul și turismul sunt alte domenii care ușor, ușor se adaptează. De ce nu ar profita din plin și oamenii de HR din România de această oportunitate?
Ce soluții oferă?
Provocările majore ale departamentelor de HR au în centru gradul de satisfacție a angajaților, rata de retenție, motivarea lor și identificarea noilor candidați. Iar Big Data poate veni cu soluții preventive. Iată cum!
Reduce costul de angajare
Știm deja că o recrutare greșită costă până la patru salarii brute. La acestea se adaugă și alte costuri precum cele de recrutare, care sunt plătite de două ori. Iar integrarea Big Data în procesul de recrutare poate oferi informații despre cât de potriviți sunt candidații. Așa este mai greu să dai greș când decizi care este cel mai bun pentru poziția respectivă.
Creează pachete de beneficii potrivite
Cum angajații acordă o atenție majoră beneficiilor, prin intermediul Big Data, se pot colecta date referitoare la sănătatea acestora, de exemplu, iar rezultatele să fie folosite pentru a crea pachete de beneficii potrivite lor.
Crește rata de retenție
Reținerea angajaților este o altă provocare cu care se confruntă departamentele de HR, mai ales în contextul în care cererea de forță de muncă este mai mare decât oferta. Prin analiza datelor se poate realiza o imagine exactă a persoanelor care părăsesc compania. Iar după acest model se pot identifica tiparele celor care rămân și care pot deveni astfel repere în strategia de retenție.