Beneficiile care-ți pot aduce plusvaloare
Oamenii sunt diferiți, la fel cum sunt și preferințele lor, iar companiile ar trebui să ofere beneficii care să acopere nevoile fiecărui membru în parte. De ce este important să personalizăm beneficiile în funcție de ce-și doresc angajații? Pentru că productivitatea și eficiența lor este determinată de acest aspect.
Beneficiile oferite reprezintă a doua cea mai mare investiție pe care un angajator o face dincolo de compensații. Acestea pot fi acordate pentru a crea și a menține un avantaj competitiv pentru organizație, dar și pentru atragerea de noi candidați, păstrarea engagementului angajaților actuali și creșterea productivității lor.
Totodată, acestea pot fi de mai multe feluri și se referă la mai multe aspecte din viața angajatului. Chiar dacă acordarea unor tichete de masă sau reducerea acordată pentru anumite produse sau servicii ale companiei îi pot motiva, astfel de beneficii nu au un impact direct asupra productivității.
Beneficiile dorite de angajați. Plusează la capitolul dezvoltare a echipei
Cursurile și training-urile de dezvoltare prin care angajații pot evolua atât pe plan profesional, cât și personal, sunt un beneficiu care, în 2021, poate aduce un plus de valoare companiei tale. Mai mult decât atât, poate atrage angajați mai dedicați și mai profesioniști. În cadrul Vitacom, spre exemplu, oferim colegilor noștri cursuri pentru a se dezvolta pe zona în care activează.
Bonusurile sunt un alt beneficiu care ar trebui să existe în orice companie. Este scopul organizației de a-și atinge targetul de vânzări, dar este și un motiv concret pentru angajat să își folosească la maximum potențialul în îndeplinirea sarcinilor. Din acest motiv, noi oferim un sistem de salarizare care este compus din bonusuri, iar la depășirea targetelor (aici nu vorbim doar de vânzări), salariul „și-l crează fiecare”, în funcție de aportul pe care îl aduce.
Flexibilitatea la job – un alt beneficiu dorit de angajați
Totodată, flexibilitatea este un alt beneficiu dorit de echipe. În compania noastră, spre exemplu, angajații au un program flexibil și se ține cont de proiectele care sunt în curs de derulare și de programul colegilor pentru a putea susține meeting-urile necesare. În prezent, încercăm să verificăm acest teren și vom vedea concluziile acestuia la sfârșitul programului pilot, care va depinde de situațiile întâmpinate și performanța colegilor, care ar trebui să crească în această perioadă.
În unele cazuri programul flexibil ajută, având în vedere că fiecare poate ajunge într-un anumit interval la birou și poate ține cont de sarcinile pe care le are dimineața sau își alege ora cu traficul cel mai redus. Este evident că în cazul departamentului de vânzări și relații cu clienții este bine să păstrăm un orar mai fix pentru a ne asigura că stăm la dispoziția acestora.
De asemenea, după perioada de probă angajații pot alege tichete de vacanță, pensie privată sau asigurare medicală. Suntem adepții unei vieți sănătoase, drept urmare oferim și abonamente la o rețea de săli de fitness, iar costurile le împărțim cu angajații.
Teambuilding-urile au fost dintotdeauna un beneficiu dorit de angajați, iar în această perioadă ne-am orientat mai mult către evenimente mici, întâlniri, ieșiri cu colegii, sport în aer liber, urmând să reluăm și teambuilding-urile în adevăratul sens al cuvântului. De-a lungul timpului, ne-am implicat și în activități de CSR și urmărim să facem acest lucru în continuare. În concluzie, motivarea angajatului prin diverse beneficii extrasalariale este ceea ce va atrage noi angajați valoroși în compania ta.
Ți-a plăcut articolul despre beneficiile pe care le poți acorda echipei? Citește și:
Generația Alpha. Ce trebuie să știi despre angajații de mâine