Calcă-le pe urme!
Companiile investesc mult timp și resurse în programe pentru îmbunătățirea culturii organizaționale, mediului de lucru și motivației echipelor. Dacă te-ai gândit să iei și tu măsuri în acest sens, ar fi bine să fii la curent cu ce au testat deja alte companii. Descoperă câteva exemple de inițiative care au dat rezultate și pe care le poți pune în aplicare și în echipa ta.
Beneficii și inițiative care ar putea să crească motivația și productivitatea în echipă
Oferă beneficii pentru angajați și pentru familiile lor
Starbucks este una dintre companiile care au pus la dispoziția miilor de angajați accesul la 20 de ședințe gratuite cu un terapeut sau un coach. Aceste sesiuni sunt disponibile pentru toți angajații din SUA care lucrează mai mult de 20 de ore pe săptămână și pot fi accesate și de membrii familiei lor.
Financial Times este o companie ce a mers mai departe la capitolul beneficii și planifică să implementeze săptămâna conștientizării sănătății emoționale. În cadrul acestui eveniment, compania își propune să organizeze mai multe workshop-uri la care angajații pot participa alături de familiile lor.
Asigură accesul la resurse online pentru îmbunătățirea sănătății mintale
Dacă echipa pe care o gestionezi lucrează de acasă, s-ar putea să se confrunte cu un nivel de anxietate mai mare decât în perioada în care-și desfășura activitatea de la birou. Peste 30% dintre angajați spun că sunt mai anxioși atunci când lucrează remote, potrivit studiului realizat de agenția de cercetare de piață Wisemetry Research.
Pentru a ameliora anxietatea, mai multe companii au pus la dispoziția angajaților aplicații de meditație, dar și alte resurse online concepute pentru a reduce stresul. Spre exemplu, compania de tehnologie TransferWise oferă reduceri de 50% pentru utilizarea unei platforme de meditație. În schimb, angajații EY participă la seminarii care acoperă aspecte direct responsabile de sănătatea emoțională, precum nutriția sau somnul.
Încurajează echilibrul între job și viața personală
Angajații care lucrează de acasă sunt tentați să se afunde în activitățile de la job, fără să mai țină cont de noțiunea timpului. De aceea, e important ca soluțiile privind trasarea graniței dintre viața personală și job să vină din partea companiilor. Spre exemplu, Volkswagen a făcut imposibilă trimiterea de e-mail-uri după încheierea programului de lucru. Mai exact, între orele 18:15 și 7:00, serverele interne nu direcționează e-mail-urile, iar angajații nu mai sunt tentați să lucreze după program. O altă companie care a luat măsuri în această privință este firma de IT ServerCentral Turing Group, conducerea acesteia îndemnându-i pe angajați să se deconecteze de pe canalele de comunicare internă la final de program.
Ți-a plăcut articolul despre beneficii și inițiative pe care le poți lua pentru echipă? Citește și: