Decathlon lansează linia de beneficii pentru companii
Dacă anul trecut ai fi făcut un exercițiu de imaginație, probabil că nu ai fi conceput ca sala de sport să se mute în living, pe terasă sau în cele mai neobișnuite locuri mici din jurul locuinței. Dar pandemia ne-a antrenat atât de bine mintea și creativitatea, încât am făcut tot posibilul să găsim acel loc drag în care să facem mișcare. Ne-am construit acasă acele beneficii care altă dată ne erau la îndemână oriunde. Și, să recunoaștem că acum tragem cu ochiul la oamenii faini din echipă pe care-i știm pasionați ai sportului și încercăm să ținem pasul cu ei. Poate unul dintre cele mai așteptate momente e cel în care schimbăm hainele mai puțin oficiale, de remote work, cu piesele sport care ne pregătesc pentru o scurtă evadare.
Într-o perioadă destul de încărcată pe plan emoțional, sportul este ca o gură de oxigen pentru tine și pentru echipa ta. Exercițiile fizice vă aduc împreună, dau motivație oamenilor pentru a-și organiza ziua mai bine, pentru a atinge un anumit nivel de performanță, dar și pentru a deschide meeting-urile cu zâmbetul pe buze. Decathlon a intuit cât de important este să-ți încurajezi oamenii să fie activi în această perioadă, așa că tocmai ce a lansat linia business dedicată companiilor. Acum îți poți surprinde colegii cu beneficii adaptate momentului, cu un kit complet pentru sport, cu produse personalizate, carduri cadou și, implicit, cu mesaje pozitive, de încredere.
Gabriela Barbu, B2B & 2nd Life Leader la Decathlon, povestește pe larg care a fost motivația companiei de a lansa linia business, cum îți poți încuraja angajații să facă mai mult sport și ce beneficii poți avea, prin alegerea unor produse din sfera sportivă pentru echipa ta.
Care a fost motivația care v-a îndemnat să lansați anul acesta servicii dedicate companiilor?
Decathlon își propune să facă sportul accesibil cât mai multor oameni. Acesta este motivul principal ce ne-a determinat să punem la dispoziție noi servicii, printre care servicii dedicate companiilor. Ne dorim să venim în sprijinul companiilor ce își doresc să împărtășească beneficiile și plăcerea practicării sportului cu angajații sau partenerii lor.
De asemenea, scopul acestui program este și acela de a comunica un altfel de mesaj în aceasta perioadă. Considerăm benefic să completam mesajele deja obișnuite: „poartă mască” , „păstrează distanța” și cu mesaje sau inițiaive din zona wellbeing: „adoptă un stil de viață sănătos, „practică sport”.
Acum, la acțiunile noastre B2C, adăugăm acțiuni B2B, încurajând companiile să faciliteze și să susțină activitățile sportive, prin acțiuni și beneficii îndreptate către: angajați, clienți, furnizori, elevi, sportivi, etc.
Ce nevoi ați simțit că au clienții B2B?
Din punctul nostru de vedere, clienții B2B își doresc o procedură simplă, reactivitate și un foarte bun raport calitate – preț. În plus, pentru a facilita achizițiile B2B și pentru a asigura un proces cât mai simplu, în fiecare magazin a fost desemnată o persoană responsabilă de gestionarea relațiilor B2B. Astfel compania va avea o singură persoană de contact de la solicitarea ofertei, până la finalizarea comenzii.
Persoana dedicată asigură suport în procesul de selecție a echipamentelor, oferind informațiile tehnice și sfaturile adaptate fiecărei nevoi. Iar pentru o experiență completă, am adăugat și serviciile de personalizare a produselor.
Cum ajutați concret companiile să fie mai aproape de angajații lor în această perioadă în care mulți dintre ei lucrează remote?
În aceasta perioadă, în cadrul companiei noastre, prin acțiunile întreprinse, ne axăm pe transmiterea mesajelor pozitive, de încredere. Prin urmare acesta este și modul în care ne poziționăm în cadrul proiectului B2B.
Un cadou sportiv transmite un mesaj de vitalitate și de stare bună.
Decathlon a lansat, încă de la începutul pandemiei, proiectul #sportacasa. Acest proiect pune la dispoziție antrenamente live, susținute de către antrenori profesioniști. Acest proiect este propus și prin intermediul proiectului B2B, în dorința de a ajuta companiile să-și mențină angajații activi, oferindu-le ca beneficii antrenamente personalizate adaptate nevoilor/ solicitărilor primite din partea angajatorilor.
Ce beneficii aduc angajatorilor serviciile B2B?
Serviciile B2B Decathlon oferă următoarele avantaje angajatorilor:
- Cel mai bun raport calitate – preț, cu o garanție de minim 2 ani pentru echipamentele achiziționate
- Modalități de personalizare a produselor, în funcție de nevoile echipelor
- Încărcarea produselor în SICAP
- Pentru sume mai mari de 5.000 Ron, se poate opta pentru plata la termen.
- Asistență dedicată și personalizată, de la ofertă până la finalizarea comenzii
De asemnea, un beneficiu al proiectului Decathlon B2B este motivarea angajaților și promovarea unui stil de viață sănătos, prin sport.
Cum au fost percepute serviciile B2B de clienții voștri?
Cele mai multe feedback-uri pozitive au fost legate de existența unui singur interlocutor pentru gestionarea comenzii: reprezentantul B2B din fiecare magazin.
Pe următoarele două locuri, în topul review-urilor, sunt următoarele puncte forte, recunoscute de clienții noștri : posibilitatea personalizării produselor și cardul cadou electronic, ce facilitează oferirea beneficiilor către angajați.
Cum își pot surprinde companiile angajații de Sărbători cu ajutorul Decathlon?
Ajutăm companiile să ofere angajaților bucuria și beneficiile practicării sportului. Decathlon pune la dispoziție peste 70 de sporturi din rândul cărora angajatorii pot achiziționa echipamente cadou, echipamente ce pot fi personalizate, prin imprimare, broderie sau gravură, în funcție de tipul de produs ales. Decathlon pune la dispoziție și alte tipuri de beneficii, precum cardul cadou, atât în format fizic, cât și electronic, surpriza sportivă ce le permite angajaților să își achiziționeze echipamentul dorit, atât din magazinele fizice Decathlon, cât și prin intermediul decathlon.ro
Care sunt planurile Decathlon pentru noul proiect B2B?
Dorim să devenim partenerii companiilor pe termen lung în acțiunile lor de a promova și încuraja sportul în rândul angajaților, clienților sau furnizorilor.
Ne dorim să-i ajutăm să descopere multitudinea scopurilor în care pot folosi produsele Decathlon: pentru cadouri, echiparea spațiilor de relaxare, teambuilding-uri (când acestea vor fi reluate)/ training-uri/ workshop-uri/ competiții sportive. De asemenea, ne dorim să contribuim la reducerea amprentei de carbon prin propunerea metodelor alternative de deplasare: trotinete, trotinete electrice, biciclete – acest lucru este posibil prin soluția noastra de mobilitate urbană.
Este un segment în care suntem încă la început de drum și cu siguranță ne vom adapta acțiunile în funcție de feedback-ul primit din partea clienților B2B.
Ce înseamnă pentru voi succesul acestui nou proiect, Decathlon B2B?
Succesul acestei noi linii de business se traduce prin creșterea procentului de oameni care practică sport, în mod regulat, la nivel național. Punctual, ne dorim să construim o cultură sportivă solidă, în cadrul corporațiilor și diferitelor instituții publice și să creștem numărul utilizatorilor de echipamente sportive Decathlon.
De asemenea, ne dorim să vedem în cadrul cât mai multor companii spații de relaxare sportive, întâlniri de echipa cu timp alocat practicării sportului, workshop-uri despre echilibrul dintre performanțele angajaților și practicarea sportului. Pentru oricare dintre inițiativele sportive alese, Decathlon le este alături.
Ce impact vă așteptați să aducă la nivelul comunității de clienți?
Prin încurajarea sportului la locul de muncă cu siguranță vor fi angajați care vor descoperii atât noi sporturi, cât și beneficiile practicării sportului pe termen lung.
În cadrul Decathlon, mulți dintre angajați și-au descoperit pasiunea pentru un nou sport în cadrul inițiativelor sportive ale companiei. Prin urmare, Decathlon va câștiga un nou client, compania va câștiga un angajat motivat, iar la nivel personal, angajatul va câștiga un stil de viață sănătos. În felul acesta, avem doar câștigatori!
Ce planuri aveți pentru a aduce în atenția clienților noile servicii și a construi pe zona de awareness?
Ne propunem să livrăm o comunicare puternică și uniformă, folosindu-ne de un mix de marketing complex: social media, Google, PR, intervenții în cadrul conferințelor dedicate. Totodată, ne bazăm foarte mult pe recomandările clienților multumiți de acest proiect, word of mouth advertising fiind un pilon in promovarea Decathlon B2B.
Puterea exemplului pornește, de regulă, din interiorul companiei care oferă servicii. Cu ce beneficii își motivează Decathlon angajații să facă mișcare?
Toți membrii echipei Decathlon sunt pasionați de sport și ne mândrim cu acest lucru. Pentru a-i încuraja să facă sport, le facilităm achiziționarea echipamentului necesar, prin intermediul unei reduceri de angajat. De asemenea, oferim ocazional cadouri sportive angajaților noștri. Însă practica sportivă nu este determinată numai de echipament, ci și oportunitatea de a ne conecta și de a întări spiritul de echipă. Dacă înainte de criza sanitară organizam ieșiri la sport și competiții interne cu orice ocazie, astăzi, am mutat aceste inițiative în mediul online. În perioada carantinei, am avut sesiuni de sport online atât pe pagina de Facebook disponibilă pentru toți pasionații de sport, cât și sesiuni rezervate doar pentru colegii noștri.
Ce soluții ați găsit pentru a vă ține aproape oamenii și pentru a menține brandul de angajator activ și vizibil în noile condiții de lucru?
Ceea ce colaboratorii noștri au apreciat cel mai mult este faptul că, în ciuda crizei sanitare cauzate de COVID-19, ne-am păstrat echipele și le-am garantat siguranța locului de muncă. În ceea ce privește brandul de angajator, acesta a devenit mai vizibil odată cu relansarea recrutării după încetarea perioadei de carantină.
Ce inițiative vă propuneți în perioada următoare la nivel de employer branding?
Momentan, lucrăm la proiecte de recrutare incluzivă: recrutare persoane cu (diz)abilități, recrutare persoane din centre de plasament și recrutare persoane 45+. De asemenea, avem deja încheiate parteneriate cu universități și ne dorim să lansăm proiecte de practică profesională și de internshipuri.
Care sunt cele mai importante lecții pe care le-ați învățat ca angajator de-a lungul timpului?
Cea mai importantă lecție pe care am învățat-o de-a lungul celor 11 ani în România este că oamenii sunt și trebuie să fie mereu inima proiectului nostru. În plus, pentru noi conteaza foarte mult fericirea angajatilor la locul de muncă deoarece am învățat că, în cele mai multe cazuri, aceasta stă la baza performanței pe termen lung. Această abordare a fost și premiată, anul trecut am fost votați de către foști și actuali membri ai echipelor noastre ca fiind „Cel mai bun angajator din retail”, dovedind o dată în plus, importanța acordată fericirii la locul de muncă.
Descoperă oferta pentru echipa ta