Confesiuni de lider Avi Cicirean, Founder and General Manager BRAND MINDS
Într-o industrie a business summit-urilor care, în ciuda tendințelor, insistă să rămână scorțoasă, ne întâlnim cu BRAND MINDS, un concept de eveniment care caută să aducă an de an un suflu proaspăt în domeniu. Cum a reușit echipa organizatoare să îmbine creativitatea și inovația pentru a se impune și ce putem învăța, la rândul nostru, de la această serie de evenimente memorabile? La această întrebare și la multe altele ne răspunde chiar fondatorul BRAND MINDS, Avi Cicirean.
Cum ați ajuns la acest concept de eveniment care sparge normele?
Conceptul pe care îl promovăm și pe care îl organizăm se numește edutainment. Prin acest concept încercăm să aducem autori de succes, oameni de știință și specialiști din domenii variate de research, pentru a aduce plus valoare comunității de business din România, într-o
formă de entertainment.
Conceptual, dar și logistic, cum s-a schimbat BRAND MINDS de la primul summit până la cel de acum?
Am început în anul 2014, cu o conferință de 350 de persoane. Invitatul special a fost Martin Lindstrom, unul dintre cei mai importanți oameni de marketing din lume. Evenimentul a crescut organic și în 2022 așteptăm peste 8.000 de participanți, 6.000 fizic, în sală și 2.000 în online.
Cum ați înfruntat limitările impuse de pandemie?
Industria de evenimente a fost grav afectată în perioada pandemiei. Am încercat să lucrăm la detalii și să creăm noi surse de venit pentru companie: am dezvoltat aplicația de networking, live streaming și microlearning, pe care o vom lansa în 2022.
V-au adus și surprize plăcute în business ultimii ani?
Creșterea graduală a numărului de participanți, respectiv faptul că primim feedback de la participanți că le îmbunătățim viața, ne dă drive-ul necesar de a continua ceea ce am început.
Cum s-a schimbat publicul vostru de-a lungul anilor și cum ați căutat să-i anticipați nevoile și așteptările?
În fiecare an încercăm să aducem cel mai relevant conținut de business pentru acel moment. Am remarcat o creștere a numărului de participanți mai tineri, respectiv audiența 25-35 a crescut la un procent de 35%, iar asta ne arată faptul ca majoritatea companiilor investesc în echipă. O altă surpriză plăcută a fost să constatăm că, începând cu anul 2020, procentul de participante este mai mare decât cel al bărbaților. Noi susținem și promovăm antreprenoriatul feminin și egalitatea de șanse, și se pare că am reușit să transmitem acest lucru prin intermediul conferinței BRAND MINDS.
Să vorbim și despre invitații voștri, care par să formeze o ecuație perfectă la fiecare eveniment. Cum îi alegeți?
În fiecare an încercăm să aducem cei mai relevanți oameni de business ai momentului. BRAND MINDS este o metaforă care se referă la minți remarcabile, care aduc plus valoare și lasă o urmă pe Pământ. Evenimentul este împărțit în 6 categorii mari: marketing, sales, antreprenoriat, inovație, psihologie și leadership. Pentru a avea o viziune completă a unui business, noi considerăm că fiecare companie are nevoie de cel puțin aceste 6 elemente pe care noi încercăm să le introducem în BRAND MINDS. În acest moment, evenimentul s-a transformat într-un team building educațional, unde vedem un număr din ce în ce mai mare al participanților din zona corporate.
Acum, BRAND MINDS este un eveniment cunoscut nu doar pe plan local, ci și internațional, și bănuim că nu mai e așa dificil să aduceți speakeri precum Seth Godin, Daniel Goleman și Gary Vaynerchuk. La început cum a fost?
La început a fost foarte greu. Invitații noștri sunt de cele mai multe ori persoane publice sau autori de succes pentru care timpul este cea mai importantă resursă. Pentru a veni la o conferință în România, ei pierd 5 zile din timpul lor. Am reușit să aducem acești speakeri prin recomandări și prin „word of mouth” care s-a produs în rândul speakerilor și agenților.
Dintre toți invitații de până acum, cine a fost speakerul tău preferat și cum te-a impresionat?
Sunt mulți invitați care m-au impresionat. Gary Vee este un om incredibil de modest și care dorește să ajute. Daniel Goleman are o liniște interioară incredibilă. Iar Seth Godin, unul dintre cei mai apreciați oameni de marketing din lume, are o înțelepciune sclipitoare.
Ce aduce nou ediția BRAND MINDS care va avea loc pe 17-18 iunie?
Anul acesta vom aduce pe aceeași scenă un line-up incredibil:
• Daniel Pink – expert în vânzări
• Gary Vee – antreprenor de succes
• Jordan Peterson – expert în psihologie
• Jonah Berger – expert în marketing
• Whitney Johnson – expert în leadership și team
management
• Angela Oguntala – expert în inovație
Plus încă doi speakeri pe care îi vom anunța în luna februarie. Așteptăm peste 6.000 de participanți în format fizic și peste 2.000 în online. Evenimentul va avea loc la Romexpo, unde se vor desfășura activările partenerilor și unde participanții vor beneficia de o zonă mare de Networking.
În echipa noastră, trăsătura caracteristică este atitudinea de a deveni mai bun decât ieri, de a învăța din greșeli și de a inova constant.
De care speaker ești cel mai entuziasmat anul acesta și de ce?
Mie îmi place foarte mult Whitney Johnson. Cariera ei în research pentru managementul echipelor oferă foarte multe insights despre adevăratul leadership și cum să conduci o companie de succes.
E clar că pentru a crea un astfel de eveniment ai nevoie de o echipă de încredere și oameni pe care te poți baza. Ce abilități și trăsături crezi că sunt esențiale pentru un profesionist care se alătură echipei voastre?
Proiectul BRAND MINDS este astăzi aici datorită echipei din spate. Ei sunt adevărații rock stars. În echipa noastră, trăsătura caracteristică este atitudinea de a deveni mai bun decât ieri, de a învăța din greșeli și de a inova constant.
Cum încurajați gândirea creativă și orientarea spre inovație în companie?
Noi suntem într-un proces continuu de inovare și învățare. Creativitatea și inovarea sunt un „joc infinit”, cum spune și Simon Sinek. Mentalitatea noastră este să facem lucrurile mai bine decât ieri.
Desigur, o echipă e incompletă fără un lider. Cum arată un lider bun, din punctul tău de vedere?
Un lider trebuie să prezinte foarte clar viziunea de ansamblu și să faciliteze echipei toate resursele de care are nevoie ca să ajungă la obiectivul setat. Tehnologia a schimbat mult dinamica în companii. Acum totul se întâmplă și se ajustează mult mai repede, iar acel 5-year plan începe să dispară încet-încet. Acum totul se transformă în long term vision și 6-month plan.
Dacă ai putea convinge toată echipa ta să citească în întregime o singură carte, ce carte ai recomanda și de ce?
Noi chiar avem acest lucru în echipă. Cartea pe care o recomand este The 7 Habits of Highly Effective People, scrisă de Stephen R. Covey. E o carte despre mentalitatea lucrului bine făcut. Unul dintre capitole se numește „Begin with the end in mind”, care ne învață cum să vizualizăm lucrul pe care îl facem până la final.
Chiar dacă ultimii ani ne-au demonstrat că nu e chiar așa ușor să anticipezi viitorul, suntem siguri că aveți planuri importante pentru BRAND MINDS. La ce să ne așteptăm?
În perioada următoare vom continua extinderea globală a brandului, pe care am început-o în 2017 cu BRAND MINDS ASIA în Singapore, cu un prim eveniment la LONDRA, în martie 2023. Încercăm să aducem plus valoare comunității de business din toată lumea prin misiunea noastră: Uniting the business world with global thinkers.
Ți-a plăcut acest interviu acordat de Avi Cicirean, Founder & General Manager BRAND MINDS? Citește și:
Avi Cicirean: Drive-ul e combustibilul oamenilor de succes