Atitudine sau experiență profesională?
Competență, organizare, implicare, gândire analitică, sună ideal la o primă vedere, însă angajatul valoros se situează dincolo de aceste aspecte. Este vorba și despre empatie, despre adaptabilitate, despre respect, încredere și bun simț, toate acestea ducând, în final, către o bună colaborare. Și acum te mai întreb o dată: tu ce ai alegi? Atitudine sau experienta profesionala?
Evident, adevărul se află întotdeauna undeva la mijloc și același lucru ni-l spun și specialiștii. Aceștia afirmă că dezvoltarea personală și cea profesională se completează și se susțin reciproc. Drept urmare, ambele sunt la fel de importante, iar angajatul ideal este o combinație dintre cele două.
Acesta este și motivul pentru care managerii trebuie să investească în angajați din ambele puncte de vedere. În primul rând să îi determine să își atingă potențialul maxim, să îi formeze ca persoane, să le consolideze talentul sau cunoștințele acumulate deja, iar o primă măsură în acest sens este, categoric, dată de training-urile de formare.
Este absolut necesar ca acestea să facă parte din procesul de integrare și de evoluție a angajatului, deoarece, în momentul în care alegem să angajăm, trebuie să pornim de la bun început de la ideea că orice investiție în dezvoltarea angajaților crește, practic, productivitatea acestora în timp, așadar lucrurile se vor îndrepta inevitabil, în timp, în direcția bună pentru compania noastră.
Cât de mult contează experienta profesionala?
Cu experienta profesionala sau fără, în fiecare companie există reguli, proceduri și activități diferite și personalizate. Este greu de crezut că vor exista două locuri de muncă în care lucrurile se fac exact la fel, deci orice nou angajat va trebui instruit pentru a se putea adapta mai ușor noului mediu.
Mai mult decât atât, în ziua de astăzi, investirea în pregătirea angajaților este obligatorie, având în vedere că toată lumea o face. Astfel, a ține pasul cu acest trend este vital pentru employer branding. Spre deosebire de generațiile anterioare, milenarii s-au dovedit a fi cei mai motivați în ceea ce privește dorința de a evolua la locul de muncă.
Este surprinzător faptul că, deși par mai predispuși la schimbări datorită varietății pe care le-o oferă piața, aceștia nu urmăresc să renunțe la locul de muncă în mod constant, atâta timp cât li se oferă șansa de a evolua și se simt împliniți din punct de vedere profesional. În astfel de cazuri, se poate afirma faptul că training-urile reprezintă cel mai bun instrument de retenție a angajaților. Acestea sunt, practic, o investiție strategică, care oferă angajaților ocazia de a crește, care le aduc împliniri pe plan profesional și care, în final, au un impact major și benefic asupra companiilor.
Vitacom acordă o atenție deosebită instruirii angajaților, atât în ceea ce privește momentul imediat de după angajare, cât și pe parcursul carierei lor în firmă, deoarece fiecare post presupune o serie de sarcini și activități, care se realizează după proceduri de lucru atent elaborate. Fiecare nou angajat trebuie să se familiarizeze cu acestea înainte de a putea să ducă efectiv la bun sfârșit un task.
De asemenea, fiecare rol presupune anumite interacțiuni cu alte departamente, astfel că o colaborare eficientă și pe termen lung, depinde de conexiunea de la început și de comunicarea permanentă inter-departamentală. Este și motivul pentru care încă de la început „se sparge gheața”, pentru ca oamenii să se cunoască și să poată lucra împreună.
Deși părerile sunt împărțite în rândul angajaților, specialiștii în resurse umane consideră că în războiul dintre experienta profesionala, respectiv atitudinea, acestea din urmă au câștig de cauză atunci când vine vorba despre procesul de selecție a personalului. Și asta pentru că, ulterior, tot acestea sunt aspectele care determină rapiditatea cu care angajatul tău își va însuși informațiile pe care tu, în calitate de angajator, i le vei furniza. Astfel, se poate spune că, printre cele mai eficiente, dar și printre cele mai populare forme de dezvoltare se enumeră și învățarea la locul de muncă, dar și acordarea feedback-ului.
Din acest punct de vedere, în cadrul companiei noastre îi acordăm o atenție sporită atât de la superior la angajat, cât și între colegi. Angajatul va ști exact ce anume are de corectat, ce face bine și ce nu și se poate corecta înainte ca greșelile să se transforme în obiceiuri. Este important, însă, ca prin intermediul feedback-ului să oferim doar recomandări sau sfaturi practice, utile pentru îmbunătățirea metodelor de lucru, ci nicidecum pentru a descuraja angajatul sau pentru a-l critica. Deci, pe baza unei opinii bine argumentate și profesional formulate, poți determina un angajat să își îmbunătățească în mod constant munca pe care o depune.
Se poate spune, astfel, că există numeroase variante prin care să evoluăm la locul de muncă și nu numai, însă indiferent de metodele la care alegi să apelezi, cel mai important este să valorifici la maxim orice inițiativă de dezvoltare care vine din partea personalului companiei tale. De asemenea, concentrează-te întotdeauna asupra angajaților tăi și asigură-te că aceștia evoluează atât din punct de vedere personal, cât și profesional.
În fond, la final, performanțele organizației tale sunt redate în mod direct de performanțele oamenilor în care alegi să investești, nu?
Ți-a plăcut articolul? Citește și:
Ce să faci/Ce să nu faci în relație cu temerile angajaților?