oameni care fac diferenta
Focus

Oameni care fac diferența

Estera Anghelescu și Raluca Alexandru, Kaufland România

Am stabilit deja importanța crucială pe care o are construirea și comunicarea unui brand de angajator în procesul de recrutare. Acum e momentul să vorbim cu oamenii din spatele unui brand de angajator puternic. Începem cu Kaufland, companie care pune accentul pe employer branding și facem cunoștință cu Estera Anghelescu, Recruiting & Employer Branding Director, și Raluca Alexandru, Employer Branding Coordinator la Kaufland România.

 

Estera Anghelescu și Raluca Alexandru, Kaufland România

Estera Anghelescu și Raluca Alexandru, Kaufland România

 

Hai să începem cum se cuvine. Să facem cunoștință, mai exact!

Estera: Bună, sunt Estera. M-am alăturat echipei Kaufland înainte de a se deschide primul magazin în România, pe vremea când în top 3 produse pe lista de cumpărături ale românilor erau uleiul, mălaiul și făina. Era 2004. Terminasem facultatea de Administrarea Afacerilor în Limbi Străine (secția germană) la ASE. Eram la al doilea job, dar îmi doream o schimbare, respectiv un angajator serios și stabil care să-mi permită să identific ce mi se potrivește, ce mă pasionează profesional, un loc în care să-mi pot dezvolta o carieră. Acel loc s-a dovedit a fi Kaufland. În toamna acelui an am început în cadrul departamentului Financiar-Administrativ. Îmi aduc și acum aminte: pe șoseaua Colentina, unde am avut primul sediu, în fața actualului magazin Kaufland, părea a fi un cutremur în fiecare zi. La fiecare trecere a tramvaiului se zguduia clădirea la fel cum și Kaufland urma să cutremure zona de retail din România, fără victime, dar cu mulți beneficiari – clienții și angajații noștri. După o perioadă scurtă petrecută în domeniul Controlling Financiar și terminarea programului de MBA, mi-am găsit adevărata pasiune în cadrul departamentului de Resurse Umane – Dezvoltare Personal și, ulterior, în departamentul de Recrutare. În tot acest timp am fost responsabilă și de brandul de angajator Kaufland, o arie care îmi stimulează creativitatea zilnic și care a ajuns un punct de referință pe piață locală, dar și cea internațională, la nivel de grup.

Raluca: Salut! Raluca mă intitulez și sunt un fost membru ONG pasionat de oameni și proiecte creative. De la vânzări telefonice pe proiecte speciale, consultanță pe direcția de brand de angajator pentru câteva companii multinaționale din România, în 2015 am acceptat provocarea de a mă alătura echipei Kaufland pentru a dezvolta brandul de angajator din pespectiva de client. Recunosc că este o provocare zilnică să identifici inițiative out of the box în industria de retail pe zona de carieră, însă asta mă determină să fiu mai creativă – impactul inițiativelor implementate de noi ne-a condus către o popularitate de care compania se bucură în prezent.

 

Dacă ar fi să alegeți un cuvânt care vă definește, care ar fi acela?

E: Pasiune.

R: Ambiție.

PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇

 

Să ne întoarcem puțin în timp. Cum și când ați intrat în echipa Kaufland?

E: În anul 2004, fiind în căutarea unui angajator serios, am făcut un research mai detaliat legat de companiile germane de pe piața din România. Una dintre surse a fost AHK (Camera de Comerț și Industrie Româno-Germană). Printre companiile înregistrate recent acolo se număra și Kaufland România. Nu știam nimic de-spre companie la acel moment. Aveam însă un amic care lucrase pentru Kaufland Germania și era foarte încântat de mediul de lucru, de atmosferă și de faptul că mereu a simțit că îi este apreciată munca. La insistențele lui am decis să aplic și la Kaufland.

R: Se fac aproape doi ani de când construiesc și dezvolt proiecte lângă o echipă de oameni faini. Doi ani lângă colegi cu care și de la care poți învăța și te simți susținut.

„Apreciez faptul că am putut contribui la dezvoltarea companiei numărul 1 pe piața de retail din România. A fost o perioadă în care am avut multe de învățat, atât eu, cât și echipa din care fac parte.”

Estera Anghelescu

Cum au fost începuturile voastre în Kaufland?

E: Primul interviu a fost planificat la fix două zile de la trimiterea aplicației mele prin curier. Probabil că scrisoarea de intenție, CV-ul printat color și faptul că mapa de prezentare corespundea standardului german i-au determinat pe reprezentanții companiei să mă contacteze atât de repede. În ciuda orei (7 dimineața) și a vremii (ploaie torențială), am avut parte de o discuție foarte deschisă și fair. Ținându-se cont de experiența și de competențele mele din acel moment, mi s-au propus două variante: preluarea directă a unei poziții entry level în cadrul unui departament sau desfășurarea de mini proiecte în cadrul departamentelor din domeniul Financiar-Administrativ. Am ales atunci a doua variantă, având astfel ocazia de a mă familiariza mai bine cu compania. În trei zile de la aplicare, după două interviuri cu directorul financiar și directorul general, am semnat un „pact”, care s-a reconfirmat an de an, până în prezent.

R: Mi-am propus să fiu „ca un burete” încă din prima zi. Am știut că nu va fi ușor, dar mă consider o persoană perseverentă. Am găsit un mediu fain de lucru, colegi dornici să explice procedurile interne și, cel mai important, am găsit multă încredere. Într-o industrie care caută să integreze trei categorii de public, încrederea este elementul-cheie pentru formarea continuă a unei echipe.

Categorii:
Focus

Head of Marketing // Cu 14 ani de experiență în marketing și comunicare, dobândită lucrând în resurse umane, jurnalism și ecommerce, la eJobs e responsabilă de crearea și implementarea strategiei de marketing B2B și B2C și alinierea ei cu obiectivele de business. Expertiză în: Brand Marketing, Job boards, Strategie, Employer Branding, Comunicare Corporate și Internă, Resurse umane

Leave a Reply

*

*