We Are HR Talentele fericite
Focus

„Suntem aici și nu plecăm nicăieri!”

Exact ce vrei să auzi de la angajați.

Dar cum îi convingi s-o spună? Acum câțiva ani angajatorii descopereau că talentele fericite, cele care vin cu drag la muncă și care apreciază brandul cu care lucrează, produceau cele mai bune rezultate. Astfel, în mai puțin de 10 ani, mentalitatea multora s-a schimbat radical. Teama de autoritate a fost înlocuită cu benefi cii, iar angajatul a devenit cel care trebuie impresionat la fi ecare pas. Dar care e ecuația ideală pentru o companie ca să își țină talentele fericite?

Piaţa muncii în România din ziua de astăzi seamănă cu locul de joacă al unei grădiniţe. Ai grupul de copii care vor să impresioneze și să-i facă pe ceilalţi să graviteze în jurul lor și grupul de copii care abia așteaptă să fie impresionaţi. Dacă ne punem pentru un moment în locul unui copil din al doilea grup, venit pentru prima oară la grădiniţă, vom trage direct la primul coleg care ne oferă un fursec pentru prietenia noastră. A doua zi alt copil o să ne ofere o prăjitură și o mașinuţă, iar în a treia zi un altul ne va oferi de toate, plus ocazia de a alege ce ne jucăm în pauză. Așteptam de trei zile să primim această „responsabilitate”, cum să o refuzăm?

Într-o lume perfectă am fi prieteni cu toţii, dar în exemplul acesta, unde copiii care vor să impresioneze sunt angajatorii, iar cei care abia așteaptă să fie impresionaţi sunt angajaţii, lucrurile stau altfel.

Succesul unei companii depinde foarte mult de reţinerea talentelor, atât în prezent, cât și pentru viitor. Dar ce poţi să faci atunci când ai un fursec de oferit și toate celelalte companii au și ele câte unul? Cum te diferenţiezi? Cum transformi acel beneficiu în ceva la care angajatul nu poate renunţa? Cum îl convingi să spună „Sunt aici și nu plec nicăieri!”? Cum îți păstrezi talentele fericite?

Pentru a descoperi răspunsurile la toate aceste întrebări și multe altele, am stat de vorbă cu trei specialiști în HR și am descoperit abordările di ferite care funcţionează pentru companiile lor.

 

PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇

„Vrem să fim mereu mai buni.”

CLEMENTINA RUSU, Sales Recruitment & Development Officer la NN Asigurări de Viață, crede că fericirea angajaților la locul de muncă este extrem de importantă.

„În 2017 ne-am concentrat mult pe zona de well-being, sesiunile de masaj și fructele la birou oferite săptămânal fi ind doar câteva dintre inițiativele noastre în acest sens.”

Și lista nu se oprește aici. „Pe lângă acestea, oferim angajaților fl exibilitate privind activitatea și programul de lucru, unul dintre benefi ciile implementate recent care se bucură de cel mai mare succes în rândul angajaților noștri fi ind work from home, prin care colegii pot lucra de acasă două zile pe săptămână.”

Dincolo de well-being, Clementina sugerează că sentimentul de siguranță este și el esențial în a menține angajatul fericit și interesat de sarcinile sale. „La NN avem un pachet extins de benefi cii pentru angajați, mai ales din zona serviciilor fi nanciare în care noi activăm. Astfel, ei pot benefi cia de pensie facultativă și de acces la servicii medicale private pentru ei și familiile lor”, povestește Clementina.

„Punem mereu oamenii pe primul loc. You Matter reflectă nu doar fi losofi a brandului NN, ci și modul în care compania acționează, fi e că e vorba despre angajați sau de clienții noștri. Este, practic, parte din ADN-ul NN.”

Categorii:
Focus

Lucrează de 10 ani în Marketing & Advertising, orientându-se mai degrabă pe ceea ce poate face acest domeniu pentru Industria de Recrutare. După ce a finalizat un masterat în Antropologie la Central European University, a realizat că e fascinată de felul în care se creează adevărate comunități în interiorul companiilor. De aici a pornit pasiunea pentru People Management & Company Culture, o pasiune pe care a transformat-o în job în cadrul echipei eJobs România, devenind chiar Specialist acreditat în Brandingul de Angajator în 2019, după ce a absolvit Academia de Employer Branding al Universum Global.

Leave a Reply

*

*