Cum să faci acea recrutare care să te ajute și în employer branding #HRTrends
Un proces de recrutare așa cum îți dorești nu poate prinde contur de pe o zi pe alta. Azi postezi anunțul și mâine ai omul potrivit. Rar se întâmplă asta și ar fi ideal să fie așa. Cel mai responsabil este să construiești în timp relații cu oamenii. Așa cum spunea și Lucy Adams, fostul HR Manager BBC, în interviul pe care l-a acordat în exclusivitate în România pentru We Are HR, managerii ar trebui să fie mult mai implicați încă de la începutul procesului de recrutare, să construiască relații cu un grup mare de talente înainte de a anunța că au un post vacant în companie. Și această abordare îți poate ușura procesul de recrutare. Face parte din brandul de angajator la care e tot mai important să lucrezi pentru că te diferențiază, așa cum și fotografiile autentice, cu oameni din companie, te diferențiază și te ajută să te poziționezi în mintea candidaților.
Recrutare proactivă a talentelor
Cum ar fi să ai la dispoziție o întreagă bază de candidați potriviți pentru compania ta? Ar fi soluția magică de care ai nevoie de fiecare dată când te trezești cu o demisie neașteptată sau cu nevoia de a extinde o echipă. Iar partea grozavă e că magia asta există. Tehnica aceasta de recrutare se numește Inbound Recruiting și se referă la atragerea proactivă a talentelor în companie, chiar și atunci când nu cauți să angajezi în momentul acela.
Cum alegi ce talente să atragi prin procesul de recrutare?
Poartă o discuție cu mai mulți stakeholderi din companie și află ce nevoi de angajare există pe termen lung. Poate nu aveți nevoie de un anumit specialist acum, dar descoperi că există o șansă mare să aveți nevoie de acel om în câteva luni. Mai bine începi recrutarea de acum. La fel e și în cazul departamentelor unde ai un turnover mare. Atrage mai multe talente decât ai nevoie și contactează-le pe măsură ce se deschid posturile.
Ce comunici într-o campanie de Inbound Recruiting?
E foarte important să fii onest și transparent atunci când atragi candidați doar ca să îi contactezi la o dată ulterioară. Mulți oameni care aplică la joburi au nevoie sau își doresc acel loc de muncă în momentul în care apasă butonul „Aplică” și s-ar putea să nu fie la fel de dornici ulterior. Asta înseamnă că trebuie să le spui, încă din anunțul de angajare, că există șansa să fie contactați cu altă ocazie, iar apoi chiar să îi contactezi pe toți, să le mulțumești pentru interesul acordat companiei și să le reamintești de acest lucru.
Diferențierea vizuală în Employer Branding
Nu e o noutate în employer branding faptul că brandul tău de angajator trebuie să arate într-un anumit fel, să fie atrăgător din punct de vedere vizual și recognoscibil. Cu toate astea, departamentele de resurse umane încă nu știu cum să abordeze imaginea de brand de angajator. Conform unui studiu Universum, 54% dintre liderii în HR consideră că diferențierea este cea mai mare provocare în atragerea talentelor. Iar dacă diferențierea mesajului e dificilă, pentru că toate companiile se poziționează ca fiind inovatoare și creatoare de oportunități, identitatea vizuală a brandului tău de angajator e, într-o oarecare măsură, mai ușor de rezolvat. Asta pentru că nu ține neapărat de experiența ta, ci de cea a departamentului de design.
Poartă o discuție cu stakeholderii relevanți de la design și cere-le un brand book vizual pentru brandul de angajator. Dacă la schimb ți se oferă ghidul standard, cel utilizat pentru brandul comercial, explică-le nevoile departamentului de HR și ale candidaților, care răspund mult mai bine la autenticitate și la fotografii cu oameni adevărați. Iar dacă ești de părere că deja ai un brand de angajator bine pus la punct ca imagine, asigură-te că toate materialele necesare recrutării îl urmăresc îndeaproape și că e ușor de distins de competitori.
Asta a făcut și echipa Deloitte în 2016. După ce a analizat mai multe materiale utilizate în diverse țări, a început să observe diferențele. Deși la bază fiecare piață utiliza aceleași elemente (logo-ul corect, fonturile potrivite, culorile de brand), ele erau utilizate altfel în fiecare sediu. Astfel, în 2016, compania și-a reinventat look-ul (în totalitate) și nu a uitat nici de brandul său de angajator, care s-a îndreptat către o zonă mult mai îndrăzneață.
Un articol de Diana Mărășoiu, Steluța Năstase-Lupu, Mihaela Pascari, Iulia Văcăroiu
Ți-a plăcut articolul despre recrutare și employer branding? Citește și alte articole din topul #HRTrends:
Pregătește noi beneficii pentru experiența angajaților
Programul de learning și planul de carieră pe primul loc
Mașina electrică și alte exerciții de CSR de întreprins chiar acum