Masina electrica și alte exerciții de CSR de întreprins chiar acum #HRTrends
Ești în căutarea unui beneficiu care să te diferenţieze imediat de competitori? Alege să le oferi angajaţilor câte o masina electrica. Mai multe strategii interesante de CSR găsești și în punctul dedicat acțiunilor care-și pot pune amprenta asupra mediului înconjurător!
Mizează pe masina electrica!
Chiar dacă pare (în continuare) o tehnologie nouă, masina electrica există deja de mulţi ani și a ajuns la stadiul în care are o autonomie la fel de bună ca un automobil obișnuit.
Ţine minte însă că nu vei putea beneficia de acest diferenţiator pentru foarte mult timp pentru că tot mai mulţi angajatori vor acorda acest beneficiu în viitorul apropiat. Amazon, spre exemplu, deja a comandat 100.000 de mașini electrice, care vor fi livrate până în 2030, semnalând o schimbare mare pe piaţa auto. Iar producătorii de mașini electrice preconizează că multe companii vor merge în această direcţie în următorii ani.
De ce merită să investești într-o masina electrica?
> Pentru că îţi salvează angajaţii de taxele de poluare
> Pentru că îţi va ajuta brandul de angajator
> Pentru că e 2 în 1: beneficiu și acţiune de CSR
Iar aici, în funcţie de nevoile și bugetele tale pentru o masina electrica, ai 3 direcţii potenţiale:
1. Oferă-le direct angajaților mașini electrice – așa le arăți că ești un angajator căruia îi pasă atât de binele oamenilor, cât și de binele mediului;
2. Înlocuiește flota ta (dacă ai) cu mașini electrice – e o acțiune exemplară de CSR, dar e foarte posibil să te ajute în câțiva ani și cu taxele, multe state punând presiune pe companii să facă această schimbare și oferind, la schimb, taxe semnificativ mai mici;
3. Să le oferi angajaților posibilitatea de a-și încărca mașinile electrice gratuit la job – un beneficiu care nu te va costa mult, cel puțin la început, dar care va face un statement important pentru compania ta ca angajator.
Paşi mici, cu impact mare
Cine mai are timp, resurse sau bugete pentru CSR când ai de jonglat cu un număr mic de candidaţi, o mulţime de posturi deschise și o luptă constantă în retenţie? Prea puţine companii, din păcate. Dar într-o lume din ce în ce mai informată, responsabilă și îngrijorată pentru binele societăţii și al planetei, noi nu ne permitem să rămânem în urmă. Așadar ce e de făcut? Răspunsul? Decizii mici, cu impact mare.
Fiecare alegere pe care o faci pentru compania și angajaţii tăi poate avea un ecou în societate, iar cel mai simplu mod de a face CSR cu bugete reduse este să îţi revizuiești chiar și deciziile aparent neimportante, întrebându-te „cum pot să fac un bine prin asta”? Iată câteva idei la îndemână:
→ Înlocuiește clasicele pahare, farfurii, tacâmuri și paie de plastic cu opțiuni biodegradabile
→ Învață-ți angajații să recicleze selectiv la job
→ Alege opțiuni de catering sănătoase, vegetariene sau fără zahăr adăugat
→ Dacă le oferi mașini angajaților, alege o masina electrica, după cum îți povesteam și la punctul anterior
→ Caută furnizori care susțin activ comunități defavorizate
Nu o să schimbăm lumea cu fiecare decizie mică, dar ne vom apropia pas cu pas de una mai bună.
Articolul a fost realizat de: Diana Mărășoiu, Steluța Lupu-Năstase, Mihaela Pascari și Iulia Văcăroiu.
Ți-a plăcut acest articol? Citește și: