LEAP o aduce în România pe Lucy Adams, fostul HR Manager BBC
Ai început anul cu planuri mari în carieră. Simți că ar trebui să faci lucrurile mai bine, mai curajos. eJobs a intuit nevoia ta de a avea o nouă perspectivă în HR așa că îți lansează invitația la LEAP (Learn. Explore. Apply. Play) – festivalul care se va desfășura pe 27 februarie 2020. Acesta te va transpune într-o nouă eră a HR-ului, una în care creativitatea rescrie regulile jocului. Este prima ediție a unei conferințe internaționale dedicată HR managerilor, specialiștilor în resurse umane și people management.
Despre învățare, explorare, aplicarea cunoștințelor și joacă vor vorbi specialiști internaționali cu experiență vastă nu doar în industria pe care o reprezintă, ci și în sectoare conexe.
Lucy Adams este fostul HR Manager de la BBC și actualul CEO al Disruptive HR
Lucy Adams – antreprenor, cu experiență de HR Manager
Lucy Adams este unul dintre primii speakerii confirmați la LEAP și unul dintre cei mai cunoscuți specialiști în resurse umane din Europa. Timp de 10 ani a fost HR Manager pentru Serco, Evershelds și BBC, companii din domenii diferite precum servicii, juridic și media. A condus echipe de HR în perioade turbulente (mai ales la BBC), unde a adus și schimbări organizaționale semnificative.
Experiența aceasta în corporații i-a dat însă de gândit, s-a lovit de lipsa de inovație și de gândire proaspătă în HR și a dorit să găsească noi modalități de abordare pentru problemele vechi.
Așa că în 2014 a luat drumul antreprenoriatului și a lansat propria agenție de HR, Disruptive HR. Aici îmbină expertiza sa strategică și operațională din perioada în care a fost HR Manager cu o abordare nouă, dar practică. Lucy își propune să readucă „umanul” în resurse umane și să sprijine liderii, oferindu-le noi modele și perspective. Ea lucrează cu companii mari precum L’Oreal, Toyota, KPMG, PepsiCo, Accenture pe care le ajută să-și regândească strategia și stilul de coordonare al oamenilor, mizând mult pe faptul că un HR Manager ar trebui să-și cunoască echipele și să știe ce motivează angajații.
Iată interviul pe care Lucy Adams l-a acordat în exclusivitate în România pentru We Are HR:
Care crezi că este rolul jocului în mediul corporate?
Cred că este vital să stimulezi inovația și creșterea, oamenii trebuie să aibă ocazia să experimenteze, să încerce lucruri noi și să se bucure de energia respectivă. Din păcate, uneori încercăm să forțăm jocul, să-l impunem oamenilor ca „distracție organizată” și asta nu este o idee bună!
Ce ar putea perturba locul de muncă în anii următori?
- Economia de tip „gig” sau de sharing (munca oricând, de oriunde, la cerere, n.r. tip Uber) și tehnologia vor influența locurile de muncă tradiționale. Acesta vor arăta și se vor simți foarte diferit.
- AI și modul în care va schimba și, să sperăm, va îmbunătăți experiența angajaților.
- Lucrul flexibil, de la distanță și virtual va transforma natura echipelor, leadership-ul și noțiunea de loc de muncă.
Ce poate face un manager atunci când există o diferență considerabilă de vârstă între membrii echipei?
Cred că managerii trebuie să-și asume că oamenii sunt la fel doar dacă sunt de aceeași vârstă. Important este să înțeleagă diferențele dintre ei, ca oameni, și nu doar cele dintre categorii de vârstă. Să înțeleagă că au personalități diferite, că sunt introvertiți sau extrovertiți, ce îi motivează, ce stil de management le place și cum preferă să se comunice cu ei. Dacă managerul are această perspectivă și înțelegere, el poate încerca stiluri diferite de leadership pentru a răspunde nevoilor lor diferite.
Cum poate o companie să se diferențieze de concurență pe o piață precum cea din România, unde nu sunt suficienți candidați?
Ar trebui să pună accent pe experiența angajaților, care ar trebui să fie specială și unică. Să definească clar prin ce se diferențiază și care este brandul său. Apoi, să se gândească cum ar dori să se simtă oamenii săi, mai degrabă decât la procesele pe care ar trebui să le implementeze.
O companie trebuie să iasă în evidență prin crearea de experiențe, prin „momente de adevăr” care arată cine este. Desigur, există mai multe modalități prin care se poate face remarcată, dar aș sugera să implice angajații actuali și să construiască o campanie cu brand ambassadors. Aceasta va avea mai mult impact decât o campanie glossy.
Cum arată un brand angajator atractiv în 2020?
Onestitatea și integritatea sunt importante în a atrage talentele. Nu te prefaci că ești ceva ce nu ești. Claritatea, de asemenea, este importantă. Să arăți ce faci, despre ce este business-ul tău și să ai un scop. Feedback-ul pozitiv pe site-uri de socializare contează mult. Angajații sunt, de asemenea, o parte vitală a poveștii de brand.
În România, candidații se plâng că nu există suficient feedback din partea angajatorilor. Cum putem determina un HR Manager să înceapă să ofere feedback?
Cred că în primul rând ar trebui întrebat de ce nu oferă feedback. O explicație ar fi că managerii nu sunt implicați suficient și consideră că este responsabilitatea HR-ului să se ocupe de tot procesul de recrutare.
Companiile care excelează aici au managerii mult mai implicați de la bun început. Aceștia construiesc relații cu un grup mare de talente înainte de a anunța că au un post vacant în companie și de a se ocupa de procesul de angajare. De asemenea, trebuie să filtrăm oamenii cu ajutorul tehnologiei, astfel încât să nu pierdem timpul candidaților și managerilor cu întâlniri față în față inutile.
Ia-ți chiar acum bilet la LEAP
LEAP va avea loc pe 27 februarie 2020 în cadrul Face Convention Center, unde vei experimenta un concept inovator în industria evenimentelor HR în România! Rezervă-ți încă de acum locul. Află mai multe pe leap.ro!
Ți-a plăcut articolul LEAP o aduce în România pe Lucy Adams, fostul HR Manager BBC? Citește și:
Pășește în noua era a HR-ului la LEAP