domeniu-IT
HR Trends

Decodificarea recrutării în IT

Sfaturi pentru recrutare

De câțiva ani se vorbește despre domeniul IT ca fiind cel mai dificil din punctul de vedere al găsirii specialiștilor, dar și cu cele mai mari salarii la nivel de industrie din România.

Pe lângă juniori, care aplică pentru primul job, și cei care se decid să lase în urmă compania la care lucrează, există și o mulțime de talente în domeniul IT considerate așa-zișii candidați pasivi. Cei mai buni candidați din domeniu nu caută în mod activ un loc de muncă, însă există multe modalități eficiente de abordare a candidaților pasivi. Iată cele mai bune sfaturi pentru recrutarea persoanelor active, dar și a specialiștilor interesați să facă o schimbare de peisaj!

 

Salariul, un prim factor decizional

Un mit adeseori întâlnit în domeniul IT este că salariile nu contează, pentru că „oricum sunt mari”. În momentul în care am lansat comparatorul de salarii Salario, eram siguri că o să prindă foarte mult pe zona de retail, call center și alte industrii, unde salariile sunt mici spre medii. Marea noastră surpriză a fost când, în primele trei luni, pe primul loc în completarea salariilor pentru a afla dacă sunt sau nu bine plătiți în comparație cu restul colegilor au fost programatorii. Concluzia este clară: salariul contează în această industrie, de la salariu pornim. Abia după ce acest element a fost lămurit vorbim de factorii diferențiatori în funcție de senioritate.

 

Juniori vs seniori

E important și să facem o separare a factorilor care îi atrag pe juniori și seniori în acest domeniu. Dacă în cazul juniorilor mai contează un sediu cool și beneficii precum masajul, abonamentul la sală sau PlayStation, în cazul seniorilor valorează, din ce în ce mai mult, proiectele în care vor fi implicați și tehnologiile cu care vor lucra.

 

O altă abordare în recrutare

Recomandarea este ca procesul de recrutare să fie foarte agil, să nu existe mulți pași și persoane implicate, iar trecerea către managerul direct și/sau persoanele tehnice să fie cât mai rapidă. Pentru un junior este foarte important să înțeleagă cu cine va lucra, să-i fie explicate lucrurile pe care le va învăța și mediul de lucru din echipă. În principal, flexibilitatea este importantă pentru această categorie. Pentru un senior este important proiectul în care o să fie implicat și așteptările clare de la rolul pe care îl va avea în companie.

Ambele abordări de mai sus au nevoie de „ștampila” managerului direct. De aceea, candidații își doresc să ajungă cât mai repede să discute cu cel care își asumă cele povestite la interviu.

 

Cu cărțile pe față

Încearcă să comunici autentic, oricare ar fi obiectivul: PR, anunț de recrutare, postări pe Facebook sau interviu. Nu mai „cumpără” nimeni în această industrie lozinci motivaționale scrise pe pereții sediului. Candidații vor să simtă că vor putea, la rândul lor, dacă vor ajunge colegii tăi, să fie reali și autentici.

 

PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇

Semne bune

Un indicator al mediului de lucru într-o companie din domeniul IT este numărul recomandărilor primite de la actualii angajați. Niciunul dintre noi nu ar „chema” alături de el un prieten dacă nu am crede că merită. Există companii care își acoperă o mare parte a pozițiilor exclusiv prin intermediul recomandărilor interne, ceea ce într-o piață foarte caldă de recrutare, într-o industrie efervescentă, ajută enorm.

 

Employer Branding în domeniul IT

Discuția despre brandul de angajator în industria de IT este și ea foarte interesantă. Am auzit, de mai multe ori, că în această industrie mai important este să oferi salarii competitive decât să investești în promovarea brandului de angajator. Însă cred că de fapt ar trebui un echilibru între cele două, la care se adaugă perspectiva companiei + tehnologia utilizată.

Cel mai bun exemplu ca studiu de caz ar fi UiPath. Dacă ne-am întoarce în timp 3-4 ani și în acel moment ei ar fi fost în poziția de a oferi salarii foarte bune în raport cu piața, sunt convins că nu ar fi atras foarte mulți candidați și sigur nu ar fi fost „favoriți” în fața corporațiilor din domeniul IT. În acel caz, pentru a atrage specialiști foarte buni, ar fi trebuit să ofere salarii mult peste media pieței.

Acum, în 2019, când UiPath a adăugat și celelalte 3 puncte (brand de angajator, perspectiva companiei și tehnologie), cred că s-au transformat într-unul dintre cei mai doriți angajatori la nivel de România, Europa și poate chiar global.

Dacă nu există un mix bun al celor 4 puncte menționate, din păcate, o să fie din ce în ce mai greu pentru companii să atragă specialiști în domeniul IT. În America, de exemplu, se observă tendința profesioniștilor de a migra către start-up-uri care nu oferă neapărat cele mai mari salarii, dar vin cu o perspectivă interesantă. Evident, această opțiune presupune o afinitate la risc mai ridicată decât jobul într-o corporație consacrată.

Angajarea pentru poziții tehnice va continua să fie o provocare. Talentele ce ocupă poziții bune iau în considerare cu atenție opțiunile lor înainte de a schimba locul de muncă. În plus, calendarul companiilor nu se va alinia întotdeauna cu cel al candidaților ideali. Mulți oameni din acest domeniu își doresc să-și încheie proiectele înainte de a pleca, astfel că nu te poți aștepta întotdeauna să fie disponibili în două săptămâni. Ia în considerare posibilitatea de a aștepta pentru perioade mai lungi candidații doriți și updatează-ți programul de recrutare. Cu o strategie out-of-the-box și prin modalități creative, îți vei crește rata de reușită.

 

Ți-a plăcut articolul? Citește și:

Recrutare fără prejudecăți

Cum să dezvolți un proiect de e-learning

Inspiră-te de la cei care conduc afaceri online

Categorii:
HR Trends

CEO // Specializat în managementul vânzărilor și business development, are peste 12 ani de experiență în managementul echipelor și leadership-ul orientat către rezultate. La eJobs e responsabil de dezvoltarea strategiilor de business și de alinierea acestora cu obiectivele pe termen lung și scurt ale companiei, dar și de motivarea, dezvoltarea și creșterea echipei.

Leave a Reply

*

*