Cum te asiguri că ai un brand de angajator puternic în 2020
Cu toate că ultimii ani și criza de candidați care i-a marcat ne-au învățat chiar și cum să despicăm firul în patru pentru a recruta oamenii de care avem nevoie și pentru a ne păstra angajații valoroși, încă mai e loc de îmbunătățire. Destul de mult loc chiar.
Știm că totul în HR acum e schimbare, inovare, dinamism, inteligență artificială, Big Data, Machine Learning, digitalizare și automatizare. Industria de resurse umane ne spune întruna că avem nevoie de toate astea ca de aer și într-o mare măsură așa e, dar nu trebuie să uităm că munca de HR presupune lucrul cu oamenii, iar asta înseamnă că nu ne permitem să pierdem din vedere și aspectele mai creative și, îndrăznim să spunem, mai distractive ale recrutării și retenției. Așadar, iată 5 strategii de care trebuie să ții cont dacă vrei să îi creezi companiei tale un brand de angajator memorabil în 2020:
1. Consolidează-ți prezența în social media
Pune-te în pielea unui potențial candidat care vrea să aplice la unul dintre joburile tale. La ce informații ai acces în afară de anul înființării companiei, adresa sediului și industria în care activați? Sunt suficiente detalii cât să ajungi la concluzia „da, mă văd petrecând opt ore pe zi cu oamenii ăștia” sau nu?
Cu siguranță există loc de îmbunătățiri, indiferent de nivelul brand-ului tău de angajator. De aceea îți recomandăm să îți consolidezi prezența în social media cu o pagină de Facebook și una de LinkedIn dedicate employer brand-ului tău și, de ce nu, poate chiar un cont de Instagram dedicat. Postează poveștile angajaților tăi, video-uri din team building-uri, poze atrăgătoare cu sediul companiei și orice alte lucruri care-ți pun brand-ul de angajator în valoare!
2. Fii prezent cu brand-ul tău printre candidații tineri
În facultate știam foarte puține lucruri despre și mai puține companii. De abia în ultimul an de studii, când am început să îmi caut un job, am descoperit cât de mult contează să fii prezent ca brand de angajator printre candidații tineri, deși gândul nu mi se formase încă în termeni atât de clari. În afară de companiile la care lucrau cunoscuții mei și corporațiile mai faimoase, mai știam doar organizațiile pe care le cunoscusem prin diverse activări prin facultate și cele care fuseseră prezente la târgurile de joburi.
De aceea e atât de important să îți faci compania cunoscută printre candidații aflați la primul job, în mediile pe care aceștia le frecventează cel mai des. Pentru că pagina ta de cariere și pagina de Facebook a companiei tale vor fi primele locuri în care tinerii se vor uita când își vor începe căutarea pentru primul job. Pentru că au făcut cunoștință cu brand-ul tău la o activare amuzantă în facultate, pentru că ți-au cunoscut ambasadorii de brand la un festival sau pentru că au petrecut cinci minute la stand-ul tău din cadrul unui târg. Da, uneori contează neașteptat de mult chiar și 5 minute de vizibilitate.
3. Îmbrățișează munca remote și programul flexibil
Conform unui sondaj eJobs din septembrie 2018, opt din zece angajați români își doresc să lucreze de acasă. Nu am mai recalculat cifrele pentru 2019, dar tendințele la nivel internațional ne spun că doritorii muncii remote se înmulțesc pe zi ce trece. Angajatorii care oferă aceste beneficii se înmulțesc și ei, dar în niciun caz în ritmul doritorilor, ceea ce înseamnă că ai la dispoziție 2-3 ani în care poți promova din plin flexibilitatea și posibilitatea de a lucra de acasă pentru a îmbunătăți renumele brand-ului tău de angajator. Te asigurăm că o astfel de veste îți va crea mai mulți ambasadori de brand și fani în 2020 decât orice alt beneficiu costisitor.
4. Trezește-ți simțul publicitar
Marketingul are o mulțime de rețete fixe care funcționează și care-ți pot aduce rezultatele dorite, dar acțiunile de marketing și advertising cu cel mai mare impact sunt cele creative. Și, fie că îți place sau nu, branding-ul (da, chiar și când vorbim de employer branding) are nevoie de creativitate ca de aer. Ca atare, în 2020 trebuie să îți propui să ieși în față cu brand-ul tău de angajator cu una sau mai multe campanii creative. Dacă nu știi de unde să începi, apelează cu încredere la BrandYourHR pentru o strategie creativă mai amplă sau, și mai bine, află tot ce trebuie să știi despre employer branding la cea mai longevivă academie din domeniu.
5. Învață totul despre employer branding în 10 săptămâni
Imaginează-ți cum ar fi să începi anul 2020 cu o strategie completă de employer branding? Ar fi grozav, nu-i așa? Ei bine, să știi că nu e un vis frumos, ci o realitate cât se poate de tangibilă. Tot ce trebuie să faci este să te înscrii la ultima grupă din 2019 a Academiei de Employer Branding, singura instituție care oferă, la nivel global, certificarea de Expert în Branding-ul de Angajator.
Cursurile încep pe 10 octombrie 2019, iar ceremonia de acreditare va avea loc pe 12 decembrie. În cadrul cursurilor, care au loc parțial în București și parțial online prin intermediul unei platforme de e-learning, vei învăța tot ce trebuie să știi pentru a-ți construi propria strategie de employer branding, optimizată cu ajutorul experților de la Universum, cea mai cunoscută companie din domeniu. Nu rata oportunitatea de a-ți contura strategia de employer branding perfectă pentru 2020!
Prinde unul dintre ultimele locuri disponibile la Employer Branding Academy!
Grăbește-te, cursurile încep pe 10 octombrie. Înscrie-te mai jos pentru a primi mai multe detalii: