retenția angajaților elena călin
Retentie

Ce obiectiv alegem în retenția angajaților?

De vorbă cu Elena Călin la eJobsTV

Criza candidaților nu devine mai ușoară pe măsură ce trece timpul. Ea definește piața muncii de câțiva ani deja, dar cu toate astea nu am reușit să ne obișnuim cu ea. Iar asta pentru că această criză produce de fapt și alte probleme indirecte, cum ar fi dificultatea tot mai mare de loializare a angajaților deja existenți.

Ne e greu să găsim candidați și suntem deschiși să-i căutăm chiar și în gaură de șarpe, dar și competitorii noștri resimt aceeași dificultate. Ne luăm la întrecere unii cu ceilalți cu oferte de joburi cât mai atrăgătoare pentru acei puțini candidați, iar când uităm să mai privim și-n propria curte, ne trezim cu demisiile angajaților pe nepusă masă. Asta pentru că, în lipsă de oameni, angajații noștri devin candidați pentru competitori.

Cum ne asigurăm că ne păstrăm oamenii? Ce fel de beneficii le oferim ca să nu accepte alte oferte? Cât de des aducem ceva nou ca să fim înaintea organizațiilor competitoare?

La aceste întrebări și la multe altele răspunde Elena Călin, CEO la Up Your Service Romania, și speaker pe 19 aprilie la HR World: Redefining Retention, cel mai important Masterclass în Retenția Angajaților.

 

Efectul de Shopping Around

Unul dintre acele efecte indirecte ale crizei de candidați, menționate mai devreme, este cel de „Shopping Around”. Cum arată acest efect pentru oamenii de HR? Simplu. Angajații și candidații știu că pot primi mai multe de la o companie la alta așa că rămân cu un picior în pragul ușii, gata să plece imediat ce aud de o ofertă mai bună.

„Candidații își fac o listă de așteptări foarte limitată”, crede Elena. „Ei pun acolo pe lista lor salariul, beneficiile, mașina și încă două-trei lucruri, dar nu pun așteptările care țin de: modul în care lucrez cu colegii, cum mă dezvolt, planul meu de carieră, poate la ce cursuri particip cât sunt angajat. Nefăcând asta, se duc cu o listă de așteptări minime, pe principiul: lasă că voi vedea.”

PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇

 

Soluția? Loializarea angajaților

Inspirată de domeniul Customer Experience-ului, Elena Călin recomandă loializarea angajaților ca obiectiv principal pentru strategia de retenție. Pentru că un angajat loial are o relație de durată cu organizația ta și nu va căuta să plece atât de ușor, nici măcar pentru o ofertă aparent mai bună.

„Customer Experience nu înseamnă altceva decât o grijă foarte mare pentru clienți, dar o grijă privită oarecum prin ceea ce percepe clientul, ceea ce simte, ceea ce vede, ceea ce trăiește el. Adică nu suntem atât de atenți la ceea ce facem noi ca furnizori de experiențe, cât foarte atenți la ceea ce simte acest client și ce decizii ia și la ce dorește să facă și, evident că, ne recalibrăm acțiunile în funcție de ceea ce vrea el astfel încât să îl loializăm.”

Ce înseamnă asta? Înseamnă că, în primul rând, trebuie neapărat să ne respectăm promisiunile în fața acestui client (în cazul nostru, candidatul sau angajatul), indiferent dacă circumstanțele rămân la fel sau se schimbă. În al doilea rând înseamnă că trebuie să privim retenția angajaților strategic. Abordările tactice sunt bune, dar au efecte doar pe termen scurt. Iar în al treilea rând înseamnă că trebuie să ne recalibrăm demersurile de fiecare dată în funcție de așteptările angajaților, iar uneori chiar să le anticipăm nevoile.

 

Concluziile nu se termină însă aici. Elena le va dezbate în continuare pe 19 aprilie în cadrul HR World: Redefining Retention, un masterclass pe care nu îl poți rata dacă vrei să știi:

  • Ce greșeli să eviți în retenția angajaților
  • Cum să te lupți cu indicatorii de performanță
  • Tot ce trebuie să faci ca să obții bugetul necesar pentru retenție

Rezervă-ți acum locul la HR World: Redefining Retention!

    Categorii:
    Retentie

    Lucrează de 10 ani în Marketing & Advertising, orientându-se mai degrabă pe ceea ce poate face acest domeniu pentru Industria de Recrutare. După ce a finalizat un masterat în Antropologie la Central European University, a realizat că e fascinată de felul în care se creează adevărate comunități în interiorul companiilor. De aici a pornit pasiunea pentru People Management & Company Culture, o pasiune pe care a transformat-o în job în cadrul echipei eJobs România, devenind chiar Specialist acreditat în Brandingul de Angajator în 2019, după ce a absolvit Academia de Employer Branding al Universum Global.

    Leave a Reply

    *

    *