Angajații tăi au nevoie de autenticitate
Una dintre poveștile mele preferate din advertising e cea a brandului de bijuterii De Beers, care în 1947 a lansat sloganul „Diamantele sunt pentru totdeauna” (A Diamond is Forever), campanie care a transformat inelul de logodnă cu diamant în tradiţie. E unul dintre exemplele mele preferate din advertising nu pentru că îmi plac bijuteriile, ci pentru că demonstrează puterea unui slogan bine poziţionat și impactul pe care îl poate avea decenii mai încolo, cu toate că e o minciună. Pentru că da, într-o oarecare măsură este o minciună.
Astăzi nu ne mai permitem să mințim
Sloganul brandului De Beers face o promisiune aparent subtilă, dar una care s-a întipărit în mentalitatea colectivă de pretutindeni: aceea că diamantele sunt pentru totdeauna, asemenea relaţiilor pe care le simbolizează. Dar relaţiile nu sunt menţinute de bijuterii, așa cum nici relaţia angajat-angajator nu e menţinută de beneficii și promisiuni. Iar industriile de advertising și branding de azi și-au dat seama de acest lucru. Au realizat că au o responsabilitate enormă asupra modului în care îmbracă lumea în campanii și că trebuie să-și asume impactul pe termen lung al promisiunilor pe care le fac.
Același lucru e valabil și în HR. Gândește-te de câte ori ai scris sau văzut expresia „oportunităţi reale de dezvoltare” într-un anunţ de angajare sau de câte ori i-ai spus unui candidat că „negociem o mărire în trei luni”, știind că-i doar ceva ce trebuie zis și nimic mai mult! Recrutarea și retenția nu mai pot fi azi două lucruri care se bat cap în cap, pentru că da, atunci când facem promisiuni goale, prindem angajatul, dar îl pierdem în secunda următoare.
Relația angajat-angajator cere autenticitate
Piaţa muncii de astăzi, în care brandul de angajator contează din ce în ce mai mult, pune preţ pe AUTENTICITATE. Iar prin asta nu vrem să-ţi spunem să nu le mai faci promisiuni deloc candidaţilor, ba din contră, trebuie să le faci promisiuni în continuare, pentru că organizaţiile competitoare nu se vor lăsa prea curând de acest sport, dar, mai presus de toate, trebuie să te ții de ele, asta e cel mai important!
Citește și:
Mai aproape de angajații tăi prin empatie
De ce avem nevoie de companii cu start-up mentality
Pune-ți rotițele în mișcare ca să-i miști pe ei
Ce să faci / ce să nu faci pentru a-ți crește gradul de retenție