Cele mai proaspete schimbări din piața muncii
Dacă ești manager sau lucrezi în HR trebuie să fii la curent cu cele mai noi trenduri din piața muncii. Îți venim în ajutor cu cele mai proaspete schimbări din piață într-un singur loc.
Companiile prognozează cel mai puternic climat de angajare din ultimii 10 ani
În perioada octombrie-decembrie 2018, planurile de angajare ale companiilor din România sunt cele mai optimiste din Europa, la egalitate cu Slovenia și în topul celor mai optimiste țări din lume, potrivit unui studiu realizat de ManpowerGroup. Astfel, Previziunea Netă de Angajare pentru următoarea perioadă este de 19%, fiind cea mai puternică raportată în România din 2008 până în prezent.
Cei mai optimiști din țară sunt angajatorii din regiunea de Sud, raportând o Previziune Netă de Angajare de 28%, mai arată datele Manpower.
Deși sunt favorabile și indică un ritm de angajare relativ, perspectivele din regiunea București și Ilfov sunt cel mai puțin luminoase din țară, cu o previziune de 13%. Un declin similar de la trimestru la trimestru și de la an la an se raportează și în regiunea de Vest, unde Previziunea Netă de Angajare pentru intervalul octombrie-decembrie al acestui an este de 15%.
Românii stau, în medie, patru ani la același loc de muncă
Angajații români își schimbă jobul o dată la patru ani, arată datele unui studiu derulat de eJobs România.
Cele mai frecvente mutări au loc pe segmentul angajaților din generațiile Millennials și Z. Spre exemplu, în cazul primilor, angajatorii ar trebui să se aștepte la o plecare după 2,7 ani petrecuți în cadrul companiei. Cu cât media de vârstă scade, cu atât scade și nivelul lor de stabilitate, astfel că tinerii care abia în ultimii 5 ani au intrat pe piața muncii obișnuiesc să-și caute alt job după aproximativ un an petrecut într-o companie.
Pe de altă parte, semnificativ mai stabili sunt angajații care aparțin Generației X, adică cei care au acum între 38 și 48 de ani. În medie, ei petrec 4,2 ani la un loc de muncă și iau decizia de a pleca mult mai greu decât cei foarte tineri. Cei mai statornici sunt angajații care au depășit pragul de 50 de ani. Ei ajung la o perioadă medie petrecută în aceeași companie de peste 13 ani.
Costul forței de muncă a crescut cu aproape 16% în ultimul an
Costul orar al forței de muncă a crescut cu 15,6% în trimestru II al acestui an prin comparație cu perioada similară din 2017, arată datele de la INS.
Cele mai mari creșteri ale costului orar al forței de muncă (în formă ajustată după numărul zilelor lucrătoare) s-au regăsit în IT&C (19,11%), în tranzacții imobiliare (18,32%) și în construcții (17,98%).
La pol opus, sectoarele economice cu cele mai mici creșteri au fost industria extractivă (6,32%), activități de servicii administrative și activități de servicii suport (10,52%), activități de spectacole culturale și recreative (10,53%) și industria prelucrătoare (10,53%), mai arată datele INS.
O treime dintre companii consideră CSR-ul o valoare organizațională
Peste o treime dintre companii consideră că responsabilitatea socială este parte din valorile organizației, arată un studiu realizat de CSRMedia.ro în colaborare cu Valoria. În acest sens, aproape 90% dintre companii spun că au o strategie de CSR.
Creșterea cea mai mare față de anul trecut o au companiile care spun că au primit strategia de CSR de la compania-mamă (38%), acest mecanism fiind, de altfel, principalul mod de evoluție a CSR-ului în România.
Totodată, semnificativ mai puține companii respondente decât anul trecut, 67% vs 79%, spun că își implică angajații în acțiunile de CSR derulate de companie.
Ți-a plăcut articolul? Citește și:
De ce e comunicarea internă esențială