angajatul
Fisa postului

Cum gestionezi situația angajaților-problemă?

Câteva soluții

Să greşeşti e omeneşte. Nimeni nu este perfect iar noi, în calitate de angajatori, nu avem această pretenţie de la cei care se alătură companiei noastre. Ne bazăm pe un proces de recrutare complex, cu scopul de a vedea clar atât aptitudinile profesionale ale candidatului, cât şi cele personale. Uneori, însă, în ciuda faptului că angajatul a fost supus unei pregătiri riguroase şi a dat dovadă de un comportament adecvat, aşteptările noastre nu sunt satisfăcute în totalitate, pentru că îşi schimbă atitudinea complet după preluarea funcţiei pentru care a aplicat.

Astfel, angajatul începe să ia pauze tot mai lungi, nu respectă programul de lucru stabilit la semnarea contractului sau pur şi simplu, nu îndeplineşte atribuţiile alocate postului pe care îl ocupă. Este greu să stabileşti cu exactitate care este abordarea potrivită pentru soluţionarea incidentelor cu angajaţii. Unii îşi revin prin atragerea atenţiei într-un mod subtil, pe când alţii se redresează abia după aplicarea unor sancţiuni.

 

Cum gestionăm aceste situații?

De-a lungul timpului, mi-am dat seama că cea mai bună metodă de rezolvare a situaţiei angajaţilor problemă este comunicarea. De nenumărate ori, prin atragerea atenţiei cu privire la anumite aspecte, am observat că angajatul se comportă într-un anumit mod fie pentru că nu este informat cu privire la unor reguli, fie pentru că este deranjat de diverse lucruri. În astfel de cazuri, persoana în cauză ajunge să lucreze într-un mediu toxic, unde nu se poate dezvolta la capacitate maximă şi nu poate da randament în activităţile în care este implicat.

Motivarea este un factor important pentru orice angajat, dar mai ales pentru cei problemă, şi aceasta se poate realiza pe mai multe căi, nu doar prin beneficii materiale. Mediul de lucru plăcut, echipa din care face parte, asigurarea că este înțeles și apreciat duc la creşterea productivităţii acestuia şi nu mai simte nevoia să se revolte sau să neglijeze atribuţiile care i-au fost destinate.

În cadrul companiei noastre, angajaţii beneficiază de consiliere constantă. Am implementat o strategie pentru evaluarea angajaţilor, fie de către şefii de departament, prin stabilirea unor obiective de atins, fie de către colegi. După evaluare, sunt analizate rezultatele şi ne gândim la soluţii pentru posibilele nemulţumiri. Compania noastră promovează ideea conform căreia un om nu se poate ridica la un anumit nivel, dacă nu ştie exact cum să ajungă acolo.

PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇

În plus, susţin cu tărie puterea unui feedback, în special unul anonim. Aşadar, exprimarea aşteptărilor şi nemulţumirilor în mod constant de către angajat poate fi cheia prevenirii problemelor. E mai uşor să prevenim decât să rezolvăm un conflict. Este imposibil să faci pe plac tuturor şi există anumite aspecte deranjante în cadrul oricărei companii, dar noi ne străduim să oferim angajaţilor sentimentul de apartenenţă la un anumit grup şi să le demonstrăm cu orice ocazie că ne dorim să îi păstrăm cât mai mult alături de noi.

 

Vrei să fii la curent cu cele mai noi tendințe din piața muncii? Citește și: 

Cine ești și ce vrei de la ei?

Când dărâmi cei patru pereți

Câți angajați români muncesc remote?

Categorii:
Fisa postuluiUpdate

Contributor / / Gestionează mixul de Marketing al unei companii de electro-retail cu tradiție pe piața locală și oferă insight-uri despre profilul, necesitățile și skill-urile angajaților într-o industrie extrem de dinamică.

Leave a Reply

*

*