Cum poți economisi timpul cu un chatbot?
Tot mai des auzim de „roboții” ce pot purta conversații, atât în scris, cât și audio cu utilizatorii, iar, în cazul sectorului de HR, cu candidații. În mare, un chatbot rulează sarcini repetitive mult mai repede decât ar putea să o facă un om, iar scopul principal e de a oferi utilizatorilor impresia comunicării cu o persoană reală.
Cum pot influența HR-ul?
Utilizarea unui chatbot poate ajuta în primul rând la economisirea timpului, pe care să-l dedici apoi altor procese ce nu pot fi automatizate.
Una dintre companiile din România care folosește deja un chatbot în recrutare e Carrefour, noua opțiune oferind asistență utilizatorilor care sunt în căutarea unui loc de muncă. Astfel, chatbot-ul Carrefour oferă posibilitatea căutării unui job în interiorul companiei cu asistență pe tot parcursul procesului de aplicare, dar și informații despre magazinele din proximitate.
Practic, chatbot-ul ajută candidații să aplice rapid pentru un post în cadrul companiei, în funcție de locația potrivită pentru ei. Iar discuția online este structurată astfel încât să simplifice procesul de aplicare, ofertele de muncă fiind actualizate în timp real printr-o sincronizare cu secțiunea de cariere de pe site-ul companiei.
Alte companii care folosesc chatboți în recrutare sunt Facebook sau Microsoft.