HR
Update

La un pas de burnout

Studiu eJobs

De la stres la clacare drumul e scurt, iar departamentul de HR ar trebui să se asigure că angajații își pot găsi un aliat în acesta nu doar când vine vorba de beneficii, ci și de probleme. În era vitezei, în care lipsa somnului sau orele petrecute peste program alimentează zilnic stresul angajaților, se naște sindromul de burnout. Iar omului de HR nu îi rămâne decât să se adapteze și să vină cu noi rețete pentru a readuce productivitatea angajaților la capacitate maximă.

Cum a fost interacțiunea cu departamentul de HR până acum?

HR

Rezultatele studiului eJobs

Beneficiile pe care le oferim sunt de ajutor pentru ei, însă ar fi bine să știm mai exact ce-și doresc, care le sunt nemulțumirile și să prevenim situațiile în care pierdem oameni valoroși din lipsa comunicării. Motivarea angajaților, verificarea constantă a stării lor la job, a nevoilor pe care le au și crearea unui mediu organizațional satisfăcător atrag candidații buni din piață, dar îi și loializează pe angajații actuali.

Creează o relație de încredere cu angajații

Sondajul eJobs mai arată că oamenii din companii încă nu au încredere deplină în sprijinul pe care îl poate acorda departamentul de HR, având în vedere că o treime dintre ei spun că, dacă ar vrea să plece din companie, colegii de la HR nu le-ar influența alegerea. Iar aici trebuie să investim mai mult timp în crearea unei relații strânse cu oamenii pe care îi angajăm. Discuțiile periodice one to one cu fiecare angajat în parte pot ajuta la acest aspect, pentru ca ei să-și dea seama că pot avea încredere în tine, iar atunci când au o nemulțumire vor ști la cine să apeleze. Aceste măsuri vor reduce comportamentele neproductive, ba mai mult, le vor încuraja pe cele proactive.

„HR-ul nu este doar eroul din umbră, desigur are know-how, tool-uri, răspunsuri, toate detaliile necesare unui manager, și e minunat să fie așa, însă, pe de altă parte, chiar și într-o organizație mare, este confortabil pentru angajat să știe că HR-ul este o persoană, deschisă oricând la discuții one to one”, spune Oana Botolan Datki.

Ultima oară când ai fost la colegii de la HR cu o problemă, cum s-a rezolvat situația?

PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇

HR

Rezultatele studiului eJobs

1 din 2 angajați spun că atunci când au avut o problemă și au mers cu ea la HR, totul a decurs foarte bine și au rezolvat imediat. Felicitări, căci asta înseamnă că încep să dea rezultate comunicarea continuă și timpul investit în rezolvarea provocărilor angajaților! HR-ul începe să înțeleagă în ce direcție trebuie să investestească cele mai multe resurse (desigur, după atragerea candidaților).

Cât de important este rolul departamentului de HR pentru companie?

HR

Rezultatele studiului eJobs

Contribuția departamentului de resurse umane la dezvoltarea oricărui business este una majoră, căci oamenii sunt primii care impactează business-ul, mai ales în condițiile actualelor dificultăți din piață. Partea bună e că angajații au înțeles acest lucru, căci 82% dintre ei consideră departamentul de HR important sau foarte important. Doar 4% îl consideră neimportant, arată sondajul eJobs. Deci se văd rezultatele muncii depuse.

„De multe ori, oamenii nu știu ce face HR-ul. Ei cred că sunt acei oameni care îi angajează, le calculează salariile și uneori îi dau afară”, spune Alexandru Bușilă.

 

Însă provocarea pentru tine e să îți menții acest statut prin mai multe proiecte, noi metode de recrutare și retenție a angajaților, deoarece de asta depinde bunul mers al companiei.
Fii mai aproape de oamenii din companie, în mijlocul lor, creează o relație de încredere cu angajații și vino în întâmpinarea dorințelor lor!

Categorii:
Update

Face parte din echipa eJobs de circa 5 ani. Perioadă în care scrie despre provocările cu care se confruntă confruntă oamenii de HR, managerii, antreprenorii. Și vine cu soluții concrete/aplicabile pentru acestea. Creionându-le atât prin urmărirea tendințelor de pe piața muncii, cât și prin feedback-ul constant primit atât de la companii & de la candidați. Pasiunea pentru nevoile angajaților și companiilor a descoperit-o în 2014, când a luat contact prima oară cu zona de resurse umane. Ulterior, a ocupat timp de doi ani poziția de editor la Ziarul Financiar.

Leave a Reply

*

*