viziunea
HR Trends

13 idei pentru a aduce viziunea în echipa ta

Cum te asiguri că te ajută în evoluție

Viziunea într-o organizație e un angajament pe termen lung, dar ea are tendința să rămână o frază pierdută pe o foaie, o idealizare care nu își mai găsește organic rolul în organizație. Cum te asiguri că viziunea nu e doar un cuvânt gol și că ajută cu adevărat la evoluție, ba chiar la inovație? Iată 13 surse de inspirație și învățare care te vor ajuta s-o privești prin multiple filtre și din diverse perspective, dar și să rămâi cu idei utile și pe plan personal, nu doar profesional!

 

scopul

 

1. Pornește corect! 

Viziunea sau misiunea? Cu ce începem? Răspunsul s-ar putea să te surprindă: cu niciuna dintre ele. Primul pas este să-ți stabilești scopul, urmat de viziune și misiune. Deși s-ar putea să pară suficient să fie bine definită doar una dintre ele, fiecare are roluri distincte și răspunde la întrebări diferite.

Scopul reflectă motivația emoțională și aspirațională din spatele activității unei companii. În esență, scopul unei companii este să ofere sens și direcție atât angajaților, cât și clienților, evidențiind impactul pozitiv pe care îl are asupra comunității și societății în ansamblu. Acesta nu se limitează la profit, ci subliniază angajamentul față de valori și principii fundamentale care inspiră și ghidează toate acțiunile companiei.

Viziunea clarifică obiectivul afacerii sau echipei, iar miza ei este de a identifica ținte specifice și cuantificabile, pentru a oferi claritate și direcție.

Misiunea conturează principalele beneficii pentru clienți și elementele diferențiatoare ale companiei. Se concentrează pe strategii și inițiative clar formulate și transmise pentru a motiva și ghida echipa.

E esențial ca aceste trei componente să funcționeze împreună. Sunt precum o orchestră, unde dirijorul, instrumentiștii și partiturile joacă fiecare un rol esențial. Dirijorul ghidează interpretarea, instrumentiștii aduc la viață muzica, iar partiturile oferă structura melodică. Împreună, creează o simfonie. O echipă care înțelege scopul, viziunea și misiunea companiei va avea o direcție clară și va ști ce are de făcut.

A nu se confunda
Adesea, cele mai mari confuzii se fac între viziune și misiune, de aceea este important să cunoști diferența exactă dintre cele două. Viziunea reprezintă o privire de ansamblu asupra viitorului și reflectă aspirațiile pe termen lung ale companiei, în timp ce misiunea se concentrează pe activitățile curente ale organizației, detaliind activitatea fiecărei persoane în parte, cine sunt clienții și care sunt pașii prin care dorește să atingă viziunea.

 

muzica

 

2. Preia o lecție din universul muzicii

Să fim sinceri – nu este ușor să reușești în industria muzicală. Este nevoie de multă muncă și implicare ca să atingi anumite culmi ale succesului. De aceea, chiar și muzicienii își construiesc obiceiuri sănătoase care să-i ajute să-și atingă obiectivele. Spre exemplu, Pablo Casals, unul dintre cei mai mari violonceliști ai secolului XX, a fost întrebat la un moment dat: „De ce încă exersezi 6 ore pe zi?”. El a răspuns: „Pentru că eu consider că progresez”. Această dedicare zilnică pentru perfecționare este un exemplu puternic care ar trebui preluat și de lideri.

Conform lui Malcolm Gladwell, este nevoie de 10.000 de ore de practică pentru a stăpâni orice abilitate, iar muzica nu face excepție. De aceea, este important să îți aloci timp în fiecare zi pentru a exersa. Urmând această logică, dacă exersezi o oră pe zi, ar trebui să îți ia aproximativ 27 de ani pentru a stăpâni complet instrumentul tău. Din acest motiv, mulți dintre cei mai mari muzicieni din lume exersează câteva ore pe zi.

Practica zilnică, fie că este vorba despre muzică sau afaceri, înseamnă angajament și dorința de a te îmbunătăți continuu. Un lider vizionar nu se mulțumește niciodată cu status quo-ul și este mereu în căutarea modalităților de a-și dezvolta abilitățile și de a-și conduce echipa către succes. La fel ca un muzician care practică ore întregi pentru a-și perfecționa arta, un lider în afaceri trebuie să își dedice timp și energie pentru a excela în domeniul său, pentru a fi cu un pas mai aproape de viziunea companiei.

 

pictura

 

3. Împrumută idei din lumea picturii

Câteva citate ale lui Picasso te ajută să înțelegi de ce unele dintre schițele sale timpurii arată atât de diferit de operele sale neobișnuite de mai târziu. Picasso spunea: „Mi-a luat… o viață întreagă să învăț să pictez ca un copil”. „Învață regulile ca un profesionist, ca să le poți încălca precum un artist” este un alt citat care-i aparține. La fel și: „Alții au văzut ce este și au întrebat de ce? Eu am văzut ce ar putea fi și am întrebat de ce nu?”.

Picasso a exemplificat perfect cum progresul poate părea uneori un regres. A trebuit să învețe să picteze ca un copil pentru a aduce o nouă viziune în artă. La fel, liderii trebuie să se uite înapoi, să învețe din trecut și să-și pună propria amprentă asupra acelor lecții pentru a crea viitorul. Un lider vizionar trebuie să fie capabil să vadă ce ar putea fi, nu doar ce este. Trebuie să aibă curajul de a pune întrebări și de a explora noi perspective.

Liderii de succes știu că progresul nu este întotdeauna o linie dreaptă. Uneori, trebuie să te întorci la elementele de bază, să reexaminezi și să regândești strategiile pentru a atinge noi culmi. În concluzie, povestea lui Picasso te învață că progresul și inovația vin dintr-o combinație de practică riguroasă, învățarea regulilor și curajul de a le încălca pentru a crea ceva nou. Aceasta este o potențială cheie pentru a deveni un lider vizionar și pentru a ghida o echipă spre succes.

 

 

carti

 

 

4. Citește și reușește

Vivid Vision: A Remarkable Tool for Aligning Your Business Around a Shared Vision of the Future de Cameron Herold

Cartea subliniază importanța unei viziuni detaliate și clar articulate pentru succesul unei companii. Herold argumentează că multe organizații eșuează în a-și atinge potențialul maxim deoarece liderii lor nu comunică o viziune suficient de clară și captivantă. Autorul introduce conceptul de „Vivid Vision” – o descriere detaliată a cum va arăta compania în trei ani, scrisă la timpul prezent, ca și cum deja s-ar fi întâmplat. Ea nu este doar o proiecție sau o speranță, ci o reprezentare vie și tangibilă a viitorului dorit.

The Vision Driven Leader: 10 Questions to Focus Your Efforts, Energize Your Team, and Scale Your Business de Michael Hyatt

Volumul explorează puterea întrebărilor strategice în formularea și implementarea unei viziuni puternice. Hyatt prezintă un cadru format din zece întrebări esențiale care te vor ajuta să clarifici viziunea, să-ți concentrezi eforturile și să-ți energizezi echipa. De asemenea, se subliniază că o viziune clară este fundamentală pentru scalarea unei afaceri. Autorul oferă exemple și studii de caz care demonstrează cum liderii de succes au folosit aceste întrebări pentru a dezvolta viziuni puternice și a le transforma în realitate.

Beyond the Board: How To Achieve Your Vision Board Goals in a Fulfilling and Sustainable Way de Elizabeth Hamilton-Guarino

Cartea vine cu o abordare practică pentru atingerea obiectivelor profesionale, dar și personale. Autoarea subliniază importanța clarității și acțiunilor deliberate pentru a transpune în realitate o viziune. Ea oferă strategii și instrumente pentru a depăși obstacolele și a-ți menține atât motivația ta, cât și a echipei pe termen lung. Un element-cheie al metodei sale este integrarea obiectivelor în viața de zi cu zi și crearea unui plan de acțiune detaliat și realist.

 

Coco Chanel

 

5. Ține cont de tendințele din piață după modelul lui Coco Channel

„Succesul este adeseori obținut de cei care nu știu că eșecul este inevitabil.”

Anii grei ai copilăriei petrecuți într-un orfelinat, unde a învățat să coasă, i-au modelat stilul unic de leadership lui Gabrielle Bonheur sau Coco Chanel. Dificultățile cu care s-a confruntat i-au conferit reziliență, putere de inovație și un spirit neconvențional atât în ​​ceea ce privește designul, cât și în business. În anii ‘30, a contestat moda, creând haine din materiale ușoare, care au eliberat corpul feminin și au reproiectat silueta. Coco Chanel însăși a purtat de-a lungul timpului haine bărbătești, oferind multor femei curaj, dar și un exemplu de leadership.

Stilul de leadership al lui Coco Chanel a fost transformațional. Ea a depășit în mod constant granițele industriei modei, oferindu-le femeilor libertate dincolo de normele restrictive ale timpului. Cu o credință neclintită în viziunea ei, Chanel a inspirat schimbarea, stabilind mai degrabă tendințe decât urmându-le. Reziliența și impulsul ei antreprenorial au arătat capacitatea ei de a inspira, motiva și conduce echipa către succes.

Ce lecții să preiei din povestea ei

Identifică tendințele și materializează-le
Coco Chanel era cunoscută pentru capacitatea ei de a identifica tendințele și de a le valorifica. A fost o fină observatoare a peisajului cultural și social în schimbare și a fost capabilă să anticipeze și să răspundă schimbărilor în preferințele și cererea consumatorilor. Un exemplu în acest sens este modul în care a încorporat elemente de îmbrăcăminte sport în designul ei, ceea ce a fost o abatere de la îmbrăcămintea restrictivă și formală a acelor vremuri. Ea a remarcat popularitatea din ce în ce mai mare a sporturilor și activităților de agrement în rândul femeilor și a creat haine din jerseu și croieli confortabile și practice pentru a satisface această cerere.

Nu pierde legătura cu noul din domeniul tău
Începe prin a fi la curent cu tendințele industriei și ale pieței. Dedică timp pentru a citi publicații din industria în care lucrezi, participă la târguri și conferințe și menține contactul cu partenerii de business, clienții și concurenții. Colectarea feedback-ului de la clienți poate fi o altă sursă valoroasă de informații pentru identificarea tendințelor. Poți face acest lucru prin sondaje, focus grupuri și conversații unu-la-unu cu clienții.

Angajează pentru potențial, nu pentru experiență
Coco Chanel era cunoscută pentru capacitatea ei de a se înconjura de oameni talentați și de a delega sarcini în mod eficient. Știa ce-și dorea și putea să identifice abilitățile și expertiza de care avea nevoie pentru a-și atinge obiectivele. De asemenea, a promovat o cultură a creativității și a colaborării în cadrul echipei sale, ceea ce a ajutat la atragerea și păstrarea talentelor de top.

Ce să reții din această abordare?
Pentru a angaja oameni cu potențial, este important să definești clar abilitățile și calitățile pe care le cauți la un candidat. Astfel poți identifica persoanele care au combinația potrivită de aptitudini, atitudine și potențial de a reuși într-un anumit rol. Contează să privești și dincolo de CV. Poți învăța pe cineva să folosească un sistem nou, dar este mult mai greu să-i schimbi personalitatea.

 

podcast-uri

 

6. Schimbă-ți viziunea asupra HR-ului

Ce transformări ar trebui să faci în HR pentru a ține pasul cu așteptările candidaților? Cum poți umaniza conversațiile? Cum poți evita sau preveni situațiile care afectează imaginea companiei? Sunt doar câteva dintre întrebările momentului, la care probabil cauți răspuns. Pentru a fi cât mai informat și a avea idei din care să alegi, ascultă săptămânal podcast-urile profesoniștilor în HR care-ți schimbă perspectiva. Unele sunt chiar niște discuții lejere, dar bogate în lecții, așa că le poți asculta în mașină sau când practici un sport.

HR Stories
În fiecare episod, John Thalheimer (CEO & Founder True Star Leadership) și Chuck Simikian (HR Director și Certified SHRM Training Provider) spun o poveste despre o companie care a făcut greșeli și oferă liderilor idei despre cum să evite aceeași situație. Un episod care ne-a plăcut și pe care ți-l recomandăm este: Gender Discrimination: How to Ensure an Inclusive Workspace and Avoid a Lawsuit, despre cum te asiguri că angajații, managementul și politicile de resurse umane sunt aliniate cu legile, nu cu opiniile personale. Chuck și John îți prezintă trei povești în care companiile nu au respectat aceste legi și principalele lecții extrase din experiența acestora.
De asemenea, îți recomandăm și episodul The Hidden Dangers of Social Media Retaliation – What Employers Need to Know, despre cum o postare pe Facebook a transformat o dispută salarială într-un proces. Vei afla despre capcanele erei digitale și îndrumări esențiale pentru a preveni o astfel de experiență.

 

The New Way We Work
Podcast-ul The New Way We Work, găzduit de editorul adjunct al Fast Company, Kate Davis, este potrivit pentru profesioniștii în HR pasionați de tehnologie. Fiecare episod te conduce într-o călătorie prin peisajul în schimbare al vieții profesionale și explică de ce avem nevoie pentru a construi viitorul pe care ni-l dorim. Un episod care ne-a plăcut și pe care ți-l recomandăm este Adapting to Change, despre cum putem face schimbările din AI puțin mai ușoare și cum ne putem antrena creierul să devină mai adaptabil. De asemenea, merită să urmărești și episodul: Work is ableist, despre faptul că mulți angajați sau candidați sunt reticenți sau le e frică să dezvăluie o dizabilitate de teamă că nu vor fi tratați corect sau nu vor fi angajați. Cum putem să deschidem oportunități și să construim o lume a muncii care funcționează pentru toată lumea? Afli de aici!

 

Think Fast, Talk Smart
Cele mai mari emoții le ai când trebuie să vorbești în public sau să oferi feedback? Podcast-ul realizat de Stanford University Graduate School of Business îți oferă tehnici concrete pentru a te ajuta să-ți perfecționezi și să-ți îmbunătățești abilitățile de comunicare. Urmărește episoadele despre oferirea și primirea de feedback, gestionarea anxietății în timpul prezentărilor, stimularea creativității echipelor, negociere și rezolvarea conflictelor. Episoadele care ne-au plăcut și pe care ți le recomandăm sunt: Fix Your Communication: Why It’s About Connection Over Perfection, despre capcanele pe care perfecțiunea le pune în comunicare și cum să le depășești, Best of: How to Handle a Skeptical Audience – cu tehnici pentru a face față unei audiențe care obiectează constant; How to Chat with Bots: The Secrets to Getting the Information You Need from AI – despre cum să comunici cu tool-urile AI pentru a obține rezultatele dorite.

 

CEO

 

7. Ia-ți doza de inspirație de CEO vizionari

Pe măsură ce lumea afacerilor continuă să evolueze într-un ritm dictat de tehnologie și de dinamica globală în schimbare, rolul unui CEO este tot mai critic. Și anumiți CEO se remarcă nu doar prin istoricul lor impresionant, ci și prin leadership-ul lor vizionar, care promite să redefinească viitorul industriilor lor. Descoperă 3 CEO care nu se adaptează doar la schimbare, ci sunt cei care o conduc.

 

Tim Cook – CEO Apple

Călătoria lui Cook la Apple a început în martie 1998 ca vicepreședinte senior pentru operațiuni la nivel mondial. El și-a făcut rapid un nume prin reînnoirea lanțului de aprovizionare, reducând semnificativ stocurile și eficientizând operațiunile. A fost promovat în funcția de Chief Operating Officer și a jucat un rol-cheie în dezvoltarea unor produse semnificative precum iPhone și iPad. Cook a fost numit CEO în august 2011, după Steve Jobs. Stilul de conducere al lui Cook este mai colaborativ și mai incluziv față de cel al lui Steve Jobs. Cook apreciază transparența și se asigură că fiecare angajat se simte prețuit și inclus în deciziile companiei. O altă diferență-cheie între Cook și Jobs este abordarea lor față de inovare. În timp ce Jobs era cunoscut pentru ideile sale vizionare și pentru depășirea limitelor tehnologiei, Cook s-a concentrat pe îmbunătățirea produselor și serviciilor existente. Cook a pus, de asemenea, un accent mai mare pe durabilitate și pe practicile de afaceri etice, făcând Apple un lider în CSR.

 

Satya Nadela – CEO Microsoft
Nadella ocupă funcția de director executiv al Microsoft din 2014, fiind responsabil pentru revitalizarea companiei și conducere acesteia spre cloud computing și AI. Sub conducerea lui Nadella, Microsoft a cunoscut o schimbare dramatică în modelul și cultura sa de business. Nadella este faimos și pentru accentul pus pe empatie și colaborare la locul de muncă, un contrast puternic cu ceea ce a reprezentat cultura anterioară a companiei. Această abordare centrată pe oameni a reprezentat un factor-cheie în stimularea inovației și a implicării angajaților la Microsoft. Viziunea lui Nadella se extinde dincolo de tehnologii, subliniind importanța încrederii, a confidențialității, a învățării continue, a designului incluziv și a durabilității mediului. Stilul său de leadership nu transformă doar Microsoft, ci modelează felul în care tehnologia se intersectează în viitor cu viața noastră de zi cu zi.

 

PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇

Kyung-Kye Hyun – Președinte și CEO Samsung
Conduce Samsung din 2021, timp în care a consolidat poziția companiei de lider global în sectorul tehnologiei. Cunoscut pentru viziunea sa strategică, Hyun a jucat un rol esențial în ghidarea companiei printr-o industrie extrem de competitivă și în evoluție rapidă. Și-a concentrat atenția asupra inovației și expansiunii în diferite domenii tehnologice, precum semiconductori,
smartphone-uri și electronice de larg consum. Abordarea lui Hyun înseamnă angajament față de cercetare, dezvoltare și către tehnologiile de generație următoare. Sub conducerea sa, compania a făcut investiții semnificative în domenii precum inteligența artificială, 5G și producția avansată de cipuri, poziționând Samsung în fruntea progreselor tehnologice. Hyun este, de asemenea, recunoscut pentru eforturile sale de a conduce compania prin provocările pieței globale, care se confruntă cu deficitul de semiconductori și creșterea concurenței.

 

hobby

 

8. Fă-ți timp și pentru hobby-uri

Hobby-urile nu sunt doar activități plăcute care îmbunătățesc starea fizică și emoțională, ci și capacitățile mentale. Activitățile plăcute din timpul liber ne ajută să fim mai creativi și rezilienți, chiar și în fața eșecurilor, și ne ajută să găsim soluții ingenioase la provocările de la job. Un studiu realizat de Universitatea de Stat din San Francisco a demonstrat că activitățile creative, precum tricotatul, gătitul, pictura, fotografia sau grădinăritul, influențează pozitiv performanța la locul de muncă. Mai mult, un studiu Gallup a dezvăluit că 85% dintre angajații din întreaga lume nu iubesc ceea ce fac la job. Iar acum imaginează-ți viața lor fără activități care să le aducă plăcere și motivație. E important să ai un hobby nu doar dacă nu ești pasionat 100% de ceea ce faci, ci și pentru că modul în care-ți petreci timpul liber îți influențează evoluția în carieră.

Hobby-urile sunt esențiale pentru că…

… îți dezvoltă abilitatea de a vedea lucrurile din perspective diferite
Tuturor ni se poate întâmpla să ne confruntăm cu anumite blocaje la job, indiferent de rolul pe care-l avem. Să nu vedem soluția chiar dacă aceasta este la îndemână. Hobby-urile își pot pune amprenta și îți pot stimula mintea, astfel încât să găsești rezolvări ingenioase. Practicarea unei activități diferite de cea profesională îți poate oferi o nouă perspectivă asupra unui task și te poate ajuta să vezi că nu este atât de dificil cum ți se părea inițial.

… îți cresc reziliența și dorința de a depune efort pentru obiective pe termen lung
Dincolo de productivitate și creativitate, pentru a avea succes în carieră ai nevoie de reziliență, pentru că succesul presupune efort susținut pentru atingerea obiectivelor, care poate dura chiar și ani buni. Implicarea într-un nou hobby, care adesea necesită dezvoltarea de noi abilități, contribuie la atingerea acestui scop. De exemplu, înainte de a stăpâni acordurile complexe la chitară, vei învăța acorduri simple, iar acest tip de învățare progresivă dezvoltă răbdarea.

… te ajută să te detașezi complet
Probabil te-ai confruntat de multe ori cu situații în care nu mai poți fi productiv sau creativ pentru că nu ți-ai oferit timp liber pentru recuperare completă. Când granița dintre job și viața personală este frecvent încălcată și îți iei task-urile cu tine acasă, încercările de a te detașa și relaxa devin inutile. Chiar dacă te gândești să renunți la un anumit hobby din cauza dificultății de a-ți gestiona timpul, trebuie să știi că acest lucru poate avea efecte adverse asupra performanței tale la muncă.

Menținerea unui echilibru între job și activitățile din timpul liber care îți fac plăcere te ajută să te relaxezi și chiar să excelezi profesional. S-ar putea să le subestimezi, dar hobby-urile nu sunt doar pentru relaxare, ele previn burnout-ul și te fac să te întorci la birou pregătit pentru noi provocări. De fiecare dată când găsești scuze pentru a nu te preocupa de
hobby-urile tale, amintește-ți de cea mai importantă regulă a leadership-ului: fă-ți timp!

 

 

sabatic

 

 

9. Încearcă la un moment dat și o perioadă sabatică

7 din 10 participanți la un sondaj derulat de eJobs România în 2023 declarau că traversează o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional. Iar lucrurile nu stau cu siguranță mai roz în 2024. Factorul care-și punea cel mai mult amprenta asupra stării lor era faptul că muncesc prea mult și simt că au intrat într-o zonă de burnout, aproximativ o treime dintre respondenți marcând acest răspuns.

Partea bună este că sunt și angajatori care lucrează la a preveni sau la a diminua burnout-ul oferind o perioadă sabatică. Deși perspectiva unui an sabatic este destul de idealistă, doar 10% dintre companii ofereau în 2021 acest beneficiu, conform unui studiu realizat de compania WorldatWork, merită totuși să iei în considerare avantajele pe care ți le oferă o vacanță ceva mai lungă, de deconectare. Să o ceri la job sau să-ți încurajezi colegii să-și ia o astfel de experiență când lucrurile par să nu se mai lege la muncă.

Îți încarci bateriile
Un studiu realizat de Society for Human Resource Management arată oamenii care au luat un an sabatic au experimentat o scădere a stresului și o creștere a bunăstării generale, cu efecte care durează mult timp după ce s-au întors la muncă. Într-adevăr, este un sentiment ciudat să renunți la e-mail, la telefon după atâția ani, dar te vei simțit grozav. Nu-ți vei mai face griji pentru task-urile zilnice, ci vei începe să trăiești pentru tine.

Faci un upgrade echipei
După câteva săptămâni libere sau chiar un an, revenirea la un munte de e-mailuri necitite poate fi o experiență neplăcută, nu? Dar după un timp generos petrecut departe de birou, ajungi să nu-ți mai faci griji atât de mult. Tot ce poți face este să ai încredere în echipa ta. Și vei descoperi că există lucruri pentru care ar fi cerut ajutor înainte de perioada sabatică pe care le fac acum singuri. Rezultatul? O echipă mai capabilă, mai autonomă.
Oamenii care își iau perioade sabatice spun că se întorc la muncă mai inspirați, cu un alt vibe. De fapt, mulți raportează că simt că s-au întors la un nou loc de muncă. Perioadele sabatice sunt bune atât pentru angajați, cât și pentru echipe, și pentru companii. Când un coleg pleacă într-un concediu mai lung, oferi pentru o perioadă de probă postul unui nou lider, dând astfel șansa și altora să-și prezinte abilitățile. Acest lucru ajută la crearea unei echipe agile, capabilă să facă față cerințelor prezentului.

Te concentrezi pe ceea ce contează
Perioada sabatică îți oferă ocazia de a-ți forma echipa, dar și de a petrece timp alături de copii sau de persoanele dragi. Timp pe care nu-l mai întâlnești. Pauza îți reconfigurează prioritățile și te ajută să-ți dai seama ce e cu adevărat important pentru tine. Vei remarca faptul că unele dintre lucrurile de zi cu zi pentru care îți făceai griji nu sunt atât de importante pe cât credeai.

 

lectii

 

10. Preia lecții de la copii

Când îți petreci cea mai mare parte a săptămânii cu oameni de la job, ai parte și de momente de bucurie, dar și momente în care lucrurile nu merg așa cum te-ai aștepta. Iar în perioadele mai dificile, când există contraziceri pe proiecte sau deadline-urile bat la ușă, lecțiile pe care le-am învățat de la copii sau din copilărie te ajută să continui și să ajungi la rezultatul dorit. Iată patru perspective care-ți vor schimba viziunea asupra a ceea ce faci.

1. Răbdarea este o superputere

„Am ajuns?” Îți sună cunoscut? Fie că ai copil, fie că nu, sigur ai auzit întrebarea aceasta într-o plimbare lungă cu mașina, trenul sau cu avionul. Pentru copii, totul trebuie să se întâmple instant, pentru că nu înțeleg conceptul de timp. Cea mai mare provocare este să te abții să spui „nu” și să transformi conversația într-un joc educațional, pe placul copiilor, în care să le explici cât ați avansat și ce obiective vor mai vedea. La fel stau lucrurile și în business, deși teoretic vorbim de adulți care au exersat răbdarea. De câte ori nu ai fost întrebat: „Ai predat proiectul X?” sau „Când e gata task-ul Y?”. Așa că, în loc să le răspunzi la întrebare, folosește aceeași abordare și începe o conversație despre cât ai evoluat în lucrul la respectivul proiect, despre ideile și obiectivele pe care le ai în plan. În loc să te stresezi că nu ai reușit ceva la job, adu-ți aminte că răbdarea este o superputere și poți să o dezvolți când ai de gând să reușești.

2. Fă-ți obiective pe termen scurt

LEGO-urile sunt una dintre cele mai populare jucării în rândul copiilor. Tot ce trebuie să facă este să urmeze instrucțiunile și fiecare dintre piesele lor minuscule vor forma o construcție mai mare în câteva minute, ajutându-i
să-și atingă repede obiectivele. Combinarea pașilor mici cu rezultate instantanee îi motivează să continue. Acest lucru poate fi aplicat și în munca cu echipa ta. În loc să te concentrezi asupra obiectivelor pe termen lung, este esențial să le împarți în părți mai mici, care te vor ajuta să atingi obiectivul mare.

3. Nu asculta (întotdeauna) ce spun alții

Copiii pot folosi accesorii de bucătărie pentru a cânta, cutii din carton pentru a-și construi case. La o vârstă fragedă, ei nu au modele stabilite de comportament, însă sunt mereu creativi și încrezători în ideile lor, indiferent de ce spun sau gândesc părinții. Același lucru este valabil și în business: nu asculta întotdeauna ce spun alții, ci continuă să fii încrezător în ideile tale. Ori de câte ori oamenii din jurul tău se îndoiesc de ideile tale, amintește-ți faptul că și CEO-ul Microsoft, Steve Ballmer, a râs de primul model de iPhone în 2007.

4. Transformă eșecul în motivație

Ești probabil uimit de cât de perseverenți și optimiști pot fi copiii când practică ceea ce le place. Poate ai remarcat că atunci când joacă fotbal sau un alt sport și nu reușesc să marcheze, copiii nu se descurajează, ci încearcă iar și iar, până când le iese. Această lecție te face să realizezi că eșecul poate fi o experiență grozavă, mai degrabă decât ceva de care să te simți jenat sau rușinat. Ori de câte ori te confrunți cu eșecuri în echipă, încurajează colegii să ia acele eșecuri ca pe o oportunitate de a învăța și de a evolua.

 

 

antreprenorial

 

11. Dezvoltă-ți și spiritul antreprenorial

Te-ai întrebat de ce ai nevoie pentru a construi un imperiu de afaceri de un miliard de euro? Sună atât de idealist, dar totuși există o rețetă? Descoperă trei filme despre antreprenori, care-ți vor oferi inspirație, viziune sau înțelepciune, pentru a avea succes fie că ești antreprenor sau intraprenor.

BlackBerry

BlackBerry aduce în lumina reflectoarelor călătoria unor prieteni din copilărie, Mike Lazaridis și Douglas Fregin, care trec peste convenții, pentru a transforma ideile în realitate. Ei lansează un BlackBerry, telefon inovator, apoi folosesc gândirea îndrăzneață pentru a satisface cererea în creștere. Însă în scenă se inserează Jim Balsillie, care se oferă să facă problemele din business să dispară și să crească compania BlackBerry, dacă va fi făcut director general. Doug îl consideră pe Jim un „rechin”, în timp Mike este încântat de perspectiva lui și îl numește pe acesta „co-CEO”. Filmul poate fi privit și ca un semnal de alarmă pentru universul corporate. Din momentul în care la BlackBerry începe să se urmărească cu orice preț creșterea se pierd din vedere valorile de bază. Relațiile se rup. Profiturile pe termen scurt înlocuiesc pasiunea.

Ford vs Ferrari

Ford vs Ferrari prezintă povestea designerului revoluționar al industriei americane de mașini Carroll Shelby și a pilotului de mașini de curse Ken Miles, care fac echipă și construiesc o mașină de curse Ford, pentru a contesta dominația Ferrari pe pistă. Ei se luptă cu birocrația, cu legile fizicii, dar și cu ei înșiși pentru a putea construi o mașină de curse revoluționară pentru compania Ford Motor. Astfel, au reușit să detroneze titlul deținut de Enzo Ferrari în cadrul cursei de 24 de ore din Franța din 1966, pe pista Le Mans. Ford vs Ferrari îți arată că un buget uriaș nu e mereu totul și cu o viziune potrivită poți ajunge departe.

Tetris

Filmul prezintă modul în care Henk Rogers a descoperit Tetris la o emisiune de computere din 1988 și a devenit obsedat să-l facă cunoscut și publicului. Rogers își folosește farmecul, tenacitatea și manevrele legale îndoielnice pentru a prelua drepturile inventatorului Tetris Alexey Pajitnov și agenției guvernamentale sovietice care a pretins că deține proprietatea acestui joc. Filmul prezintă „ciocniri” culturale, în timp ce umanizează pasiunea atât a lui Rogers, cât și a lui Pajitnov, care transformă jocul într-un fenomen internațional. Pentru public și antreprenori deopotrivă, filmul Tetris are un mesaj puternic: succesul în schimbarea lumii vine adesea din simpla găsire a distracției în îmbinarea pieselor.

 

schimbare

 

12. Inspiră-te de la alții în gestionarea schimbării

În cele mai multe cazuri, e imposibil să ai un corp tonifiat fără o alimentație echilibrată și fără sport. În business, regula este aceeași: nu poți să te aștepți la alte rezultate dacă nu iei niște măsuri punctuale pentru a le atinge. Pentru a se extinde și a prospera, o companie trebuie să treacă prin tranziții și schimbări, chiar dacă acestea pot fi intimidante pentru anumiți membri ai echipei.

Ascultarea vocii clienților poate salva un business
Starbucks este un exemplu bun de companie care a luat în considerare părerile clienților. Fiind deja un brand de succes, criza financiară din 2008 nu a ocolit-o și a forțat compania să închidă aproape 1.000 de locații, suferind pierderi enorme în anii următori. Tot în 2008, Starbucks a lansat inițiativa My Starbucks Idea pentru a oferi consumatorilor o voce care să ajute la direcționarea companiei. Peste 90.000 de idei au fost împărtășite pe rețelele sociale, rezultând în peste 5 milioane de vizite pe pagina Starbucks lunar. Astfel, Starbucks a implementat peste 100 de sugestii și a construit o adevărată comunitate.

Inovația e mai mult decât un mecanism de adaptare
Netflix a demonstrat că schimbarea radicală poate asigura succesul pe termen lung. A fost înființată în 1997 ca alternativă la magazinele de închiriere de filme (Netflix a oferit inițial servicii de închiriere prin poștă). Pe măsură ce streamingul a devenit popular, Netflix a avut previziunea că acesta este viitorul divertismentului și a lansat în 2007 un serviciu de streaming. Dacă nu ar fi implementat schimbarea cu succes, nu am fi cunoscut Netflix așa cum este astăzi.

 

viziunea

 

13. Transformă viziunea în acțiuni concrete

CSR nu este doar o tendință, ci un angajament real al companiilor cu scopul de a influența pozitiv societatea. Principiile CSR-ului ghidează organizațiile să fie etice, să sprijine comunități și să protejeze mediul în care trăim. Totuși, a avea principii nu este suficient pentru a produce schimbări; este esențial să le traduci în acțiuni concrete.

Integrează CSR-ul în ADN-ul companiei
Un exemplu notabil de integrare a CSR-ului în ADN-ul organizațional este Patagonia, producătorul american specializat în îmbrăcămintea de sport și pentru activități în aer liber. Compania a demonstrat un angajament față de responsabilitatea socială încă de la începuturile sale. În 1988, Patagonia a fost preocupată de impactul ecologic al formaldehidei din bumbacul non organic și, până în 1994, a trecut complet la bumbacul organic. Patagonia este bine cunoscută pentru practicile sale ecologice și etice, inclusiv utilizarea materialelor reciclate și organice, programul Worn Wear pentru repararea și reutilizarea pieselor vestimentare și campania 1% for the Planet care încurajează donații către cauze de mediu.
Abordarea CSR-ului nu trebuie să fie doar un exercițiu de imaginație, ci o integrare autentică în valorile și practicile companiei tale. Această aliniere poate transforma viziunea în realitate și poate produce un impact real și durabil.

 

Ți-a plăcut articolul? Citește și:

 

Cum să treci cu bine peste o criză de imagine

 

Viziunea este puterea de a modela viitorul, nu de a-l ghici

Categorii:
HR Trends

Proiectul We Are HR, lansat în 2017, își propune să vină în întâmpinarea managerilor și specialiștilor în resurse umane cu cele mai noi tendințe din domeniu și cu o perspectivă diferită asupra proceselor de recrutare, retenție și motivare a talentelor. Atât site-ul cât și revistă omonimă oferă informații esențiale și statistici relevante despre industrie și pun în discuție tehnicile actuale de recrutare, precum și instrumentele și tehnologiile folosite în acest proces și modul în care acestea influențează viitorul unei noi generații de candidați și angajați.

Leave a Reply

*

*