Confesiuni de lider Luiza Dumitru, Communication & Marketing Director la Oscar Downstream
Agenda

Confesiuni de lider: Luiza Dumitru, Communication & Marketing Director la Oscar Downstream

O altă abordare asupra CSR-ului

Platforma „România Tot Înainte” este exemplul perfect despre cum o companie poate plasa sustenabilitatea în centrul strategiei sale. Luiza Dumitru, Communication & Marketing Director la OSCAR Downstream, ne dă toate detaliile despre această inițiativă și despre modul în care organizația din care face parte susține educația, sănătatea și mediul prin parteneriate și proiecte strategice.

 

Luiza Dumitru, Communication & Marketing Director la Oscar Downstream

Luiza Dumitru, Communication & Marketing Director la Oscar Downstream

 

Ce te-a inspirat să alegi, în urmă cu 17 ani, o carieră în comunicare și marketing?

Luiza Dumitru: Cred foarte mult în arta comunicării și în puterea sa de a transforma și modela lumea. Cariera de comunicator se mulează bine pe personalitatea mea. Am înțeles de mic copil ce înseamnă o comunicare eficientă. Iar aceste skill-uri pe care le-am perfecționat de-a lungul anilor mă ajută nu doar profesional, ci și personal, mai ales când negociez astăzi cu copiii mei. Sunt atentă la mesajele pe care îmi doresc să le comunic, la tonul pe care îl folosesc și mă asigur că mesajul este recepționat corect de ei. Recunosc că nu-mi iese tot timpul…

Pragmatic vorbind, o carieră de marketing și comunicare este extrem de ofertantă pentru un tânăr la început de drum. Pe de o parte, ai ocazia să lucrezi cu oameni cu background profesional divers și să activezi în industrii dintre cele mai variate, atât la nivel local, cât și într-un context multinațional. În plus, această profesie competitivă este permanent într-o dinamică accelerată. Faptul că nu există o rutină m-a cucerit încă de la început. Creativitatea, spiritul inovator, învățarea continuă sunt provocări pe care le îmbrățișez zi de zi.

 

Cum crezi că va arăta domeniul marketingului peste încă 17 ani?

Luiza Dumitru: Fără îndoială că viitorul în marketing va fi digital și automatizat, ultra-integrat și hiper-personalizat, indiferent de domeniul de activitate și de profilul clientului final. Nu ne putem decât imagina gradul de transformare la care piața va ajunge în următoarele decenii, dar profesioniștii viitorului vor activa cu siguranță într-o lume desprinsă din scenariile SF. Studiile pe care le citesc vorbesc despre supremația video-marketingului, despre algoritmi AI și sisteme informaționale capabile să citească și să interpreteze volume incredibile de date, despre universuri imersive de realitate virtuală, despre tehnologii neurologice capabile să se conecteze la mintea și emoțiile consumatorilor, despre o hiper-creativitate propulsată de Inteligența Artificială, chatbots care gestionează integral interfețe de client service și multe altele.

Dincolo de modul în care aceste noi tehnologii vor transforma instrumentele de comunicare și marketing, pentru mine este mai important de urmărit modul în care ele vor ajuta aceste două domenii să devină un vector esențial pentru promovarea bunelor practici și a eticii profesionale, pentru o viață mai bună și un viitor sustenabil. Mai simplu spus, modul în care AI va susține și augumenta rolul transformator al comunicării eficiente și al marketingului responsabil.

 

Cum ți-a impactat AI-ul munca în ultimii ani?

Luiza Dumitru: Inteligența Artificială a generat în ultimii ani tot mai multe instrumente eficiente pentru activitatea de marketing – de la algoritmi de analiză a unor volume mari de informații, tehnici de profilare consumator sau predicții de comportament, până la instrumente de generare de conținut, strategii SEO sau automatizare de task-uri. Ca profesionist în marketing și comunicare, îmbrățișez noile tehnologii și beneficiile pe care acestea le generează. Fără îndoială, AI a simplificat foarte mult activitatea departamentului, însă factorul uman rămâne vioara întâi în orice proiect de comunicare. Datoria noastră este să obținem maximum de eficiență și creativitate, aducând omul și mașina laolaltă, pentru a genera cele mai interesante și reprezentative campanii și proiecte pentru brand.

 

Cum ai ajuns să lucrezi la OSCAR Downstream și ce te-a atras la această companie?

Luiza Dumitru: M-am alăturat companiei OSCAR Downstream în urmă cu aproximativ un an, după o experiență anterioară de peste 17 ani în industria de marketing și comunicare. Profilul meu profesional se potrivea foarte bine cu așteptările managementului OSCAR Downstream, care pregătea la acel moment următoarea etapă de creștere, printr-o strategie ambițioasă de consolidare B2B și extinderea în premieră pe piața de B2C cu propriul brand de benzinării. OSCAR Downstream are un portofoliu complex cu produse și servicii premium și o cultură antreprenorială bazată pe inovație, calitate și responsabilitate – lucruri care au rezonat imediat cu valorile mele personale și cu viziunea mea privind rolul unui comunicator desăvârșit. Rolul de lider al diviziei de marketing și comunicare venea cu multiple provocări, într-un moment-cheie pentru companie și un context de piață destul de volatil. Este o provocare pe care mi-am asumat-o pentru că am încredere în potențialul acestui brand, în viziunea oamenilor săi excepționali și în echipa mea dedicată și talentată.

 

Ce rol joacă sustenabilitatea în strategia pe termen lung a companiei?

Luiza Dumitru: Noi punem sustenabilitatea în centrul strategiei OSCAR de creștere pe termen lung, pentru că înțelegem rolul pe care orice companie – dar mai ales un lider într-o industrie strategică cum este energia – îl are în societate. Pentru noi, viitorul sustenabil înseamnă o societate sănătoasă, prosperă și inclusivă, în care oamenii au șanse egale, abordează problemele în mod constructiv, au gândire critică, spirit antreprenorial și contribuie la progresul tehnologic. Acest deziderat nu poate fi obținut decât prin eforturile comune ale societății, începând cu liderii și factorii de decizie.

 

Cum abordează OSCAR Downstream responsabilitatea socială corporativă?

Luiza Dumitru: Viziunea OSCAR Downstream, conturată de fondatorul nostru, Alin Niculae, și asumată de fiecare angajat – este că un viitor sustenabil este posibil doar prin educație și sănătate. Tot ceea ce facem gravitează în jurul acestor piloni de creștere. Susținem proiecte cu potențial de amplificare, care creează comunități și hub-uri de sustenabilitate la nivel local. Totodată, promovăm implicarea personală și derulăm mai multe proiecte bazate pe voluntariat.

 

Ce carte despre CSR ai recomanda profesioniștilor din domeniu pentru a dobândi o viziune și mai bună asupra sa?

Luiza Dumitru: O carte reper, citită acum mulți ani, este Corporate Social Responsibility: Doing the Most Good for Your Company and Your Cause, scrisă de Philip Kotler (părintele marketingului modern) și Nancy Lee. Aceasta oferă o abordare mai practică, concentrându-se pe strategiile de CSR și cum acestea pot fi integrate eficient în operațiunile companiei pentru a genera atât valoare socială, cât și beneficii economice. O altă carte care mi-a rămas în minte și care ne învață despre cum să facem alegeri mai bune este 101 Ways to Go Zero Waste, Kathryn Kellogg.

 

PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇

 

Cum s-a născut ideea proiectului „România Tot Înainte” și care a fost cel mai complicat aspect în realizarea lui?

Luiza Dumitru: OSCAR Downstream are o tradiție îndelungată de proiecte de responsabilitate socială, promovată încă de la început prin viziunea fondatorului nostru, Alin Niculae. România Tot Înainte este examenul nostru de maturitate, aș putea spune, pentru că aduce sub aceeași umbrelă filosofia noastră de CSR, parteneri de calibru și proiecte-etalon în educație, sănătate și mediu. Prin această platformă, continuăm să facem ce știm noi mai bine: să-i alimentăm pe cei care mișcă lucrurile în direcția cea bună. Platforma urmează parcursul natural al strategiei de business OSCAR Downstream de a investi în sustenabilitate, pe fondul accelerării tranziției verzi. Totodată, ne dorim ca oameni din mediul de afaceri – începând cu partenerii noștri din agricultură, industrie, transport și construcții, precum și comunitățile locale în care suntem prezenți, să se implice în această mișcare, astfel ca împreună să ducem România Tot Înainte.

Tocmai pentru că vorbim despre o campanie atât de importantă în ansamblul strategiei noastre pe termen lung, dar și pentru că ne asumăm și validăm în fața întregii societăți proiecte în care credem cu adevărat, perioada de pregătire și pre-lansare a platformei a fost esențială. Am lucrat cu o echipă extinsă la elaborarea strategiei și am derulat un proces foarte strict de selecție a partenerilor și proiectelor cu care să ne asociem.

 

Ne poți detalia inițiativele care-l compun?

Luiza Dumitru: Prin parteneriatele noastre strategice, susținem în acest moment următoarele proiecte:

„Vreau la Facultate” – campanie lansată anul trecut de World Vision România în parteneriat cu Universitatea Babeș-Bolyai, care sprijină educația tinerilor străluciți din mediul rural, oferind oportunități și resurse pentru 30 de tineri din comunități vulnerabile pentru accesul la educația superioară, finalizarea studiilor universitare și avansarea către cariere promițătoare;

„Mândru să fiu fermier” – un alt proiect World Vision România, care adresează schimbarea percepției despre agricultură în rândul tinerilor, promovând-o ca pe o carieră pentru viitor. Proiectul propune educație antreprenorială și practică în liceele agricole, agricultura fiind un sector vital al economiei locale în care OSCAR Downstream se implică de peste 23 de ani;

„Caravana Sănătății Sanovan” – proiect derulat de Sanovan, serviciul medical mobil care face îngrijirea mai accesibilă pentru cei aflați în nevoie. Campania schimbă perspectiva românilor asupra sănătății și facilitează accesul la îngrijire medicală acolo unde timpul și locul pot reprezenta obstacole în căutarea unui control medical regulat. Prin platforma #RomaniaTotInainte, Sanovan asigură accesul la servicii medicale esențiale în comunitățile izolate din centrul și vestul țării, facilitând diagnosticarea și prevenția pentru copiii care practică sport de performanță și pentru localnicii din județele Arad, Timiș, Bihor, Sibiu și Alba;

„Caravana Reciclării Creative” – proiectul-fenomen dezvoltat de OSCAR Downstream împreună cu Asociația PlaYouth, care încurajează reciclarea creativă a deșeurilor (upcycling) și conștientizarea efectelor consumerismului asupra mediului înconjurător.

 

Ce rol joacă angajații Oscar Downstream în dezvoltarea și implementarea proiectului?

Luiza Dumitru: Înainte de toate, colegii sunt primii noștri ambasadori. Cred că fiecare dintre ei rezonează și se regăsește în cauzele pe care le susținem. Aceste proiecte reflectă valorile și așteptările culturii noastre organizaționale și sunt susținute de colectivul OSCAR Downstream. Totodată, compania noastră încurajează implicarea activă, astfel încât oricare dintre angajați poate propune parteneri și proiecte noi pentru platforma România Tot Înainte sau se poate implica direct, prin acțiunile de voluntariat pe care le organizăm.

 

Ce ONG-uri vi s-au alăturat în acest demers și cum poate cineva extern să se implice în inițiativele voastre?

Luiza Dumitru: Am lansat platforma România Tot Înainte cu parteneriatele strategice agreate cu World Vision România (proiectele „Vreau la Facultate” și „Mândru să fiu fermier”), Sanovan („Caravana Sănătății Sanovan”) și PlaYouth („Caravana Reciclării Creative”). Persoanele interesate să ni se alăture ne pot contacta prin intermediul unui formular online disponibil pe platformă – https://www.romaniatotinainte.ro/contact -, menționând în ce formă vor să se implice – fie pentru a susține proiectele ONG-urilor partenere, fie pentru a deveni, la rândul lor, parteneri și a beneficia de carburantul OSCAR. Solicitările sunt atent evaluate de echipa noastră in-house și, în urma validării, persoanele respective sunt contactate pentru a începe demersurile ce se impun.

 

Cum speri să evolueze proiectul „România Tot Înainte” în următorii ani și ce impact anticipezi că va avea asupra companiei și a comunităților din România?

Luiza Dumitru: Programul România Tot Înainte a fost gândit ca un program pe termen lung, o platformă pe baza căreia organizațiile non-guvernamentale și partenerii de business ai OSCAR Downstream să intre într-un dialog constructiv și să colaboreze pe proiecte comune, care ajută România să se dezvolte în zonele unde este nevoie de investiții în educație, sănătate și mediu.

Îmi doresc ca misiunea noastră să devină o mișcare la nivel național – o stare de spirit care pune în mișcare acea Românie optimistă, care amplifică binele prin fiecare afacere, idee, persoană și proiect; o Românie orientată spre sustenabilitate în toate domeniile, condusă de forța binelui, de acte de caritate și de implicare socială. Și îi invit pe toți cei care ne împărtășesc viziunea să ni se alăture. Lista este deschisă.

 

Ți-a plăcut interviul cu Luiza Dumitru, Communication & Marketing Director la Oscar Downstream? Citește și:

Cum răspunzi la întrebările legate de GDPR

Cărți care-ți schimbă perspectiva asupra eșecului

Fișa postului: tot ce trebuie să știi

Categorii:
AgendaIdei

Managing Editor // Absolventă a Facultății de Administrarea Afacerilor din cadrul Academiei de Studii Economice București a dat în 2008 de gustul jurnalismului și, de atunci până în prezent, încearcă să combine latura practică, realistă, insuflată de facultate, cu cea magico-escapistă a scrisului. La We Are HR și eJobs este atât ochiul critic, analitic, cât și creator de conținut. Iubește în special interviurile realizate cu lideri, antreprenori și specialiști în HR care-i oferă o altă perspectivă, una extrem de aplicată, asupra pieții muncii.

Leave a Reply

*

*