trenduri pentru 2018 în piața muncii
Focus

Tendințe pentru 2018

Cum va evolua piața muncii anul acesta

Contextul anului acesta: pretenții ale candidaților mai mari, departamente de HR reinventate și angajatori care investesc din ce în ce mai mult în employer branding.

Pentru a afla cum va evolua piața muncii în 2018 și ce schimbări vor fi determinați recrutorii să facă pentru a atrage noi candidați, am stat de vorbă cu Bogdan Badea, Head of Sales la eJobs. El ne-a subliniat cele mai importante schimbări atât din perspectiva angajatorului, cât și a candidatului.

„Având în vedere că majoritatea companiilor existente pe piața locală își continuă creșterea/extinderea activităților și că avem destul de multe companii noi care intră în România, pe piața muncii va continua lupta pentru candidați. Din cealaltă perspectivă, a candidaților, vom continua să vedem angajați care își vor căuta un job mai bun, deoarece au din ce în ce mai multe opțiuni viabile”, spune Bogdan Badea.

 

Candidați mai pretențioși

El precizează că cei din urmă o să fie mai pretențioși și vor analiza mai multe elemente înainte de a lua o decizie de schimbare: salariu, pachet de beneficii, reputația angajatorului sau distanța loc de muncă versus casă.

PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇

Astfel, provocarea cea mai mare cu care se vor confrunta angajatorii, la fel ca anul trecut, va fi atragerea candidaților. Cerințele mari ale candidaților vor pune la treabă departamentele de HR atunci când va trebui să aducă oameni la interviuri. „Oamenii de HR o să fie nevoiți să dezvolte competențe noi, din zona marketingului și a PR-ului, pentru a-i putea atrage mai ușor către compania lor pe candidați, apoi să dezvolte competențe din zona de vânzări. Practic, va trebui să vândă compania direct către candidat și apoi să negocieze cu acesta condițiile contractuale”, mai spune Bogdan Badea.

Nu în ultimul rând, el mai spune că o altă competență importantă este zona de date, care trebuie folosită la capacitate maximă pentru a putea lua decizii și a dezvolta campanii bazate pe informații concrete.

„Recrutorii ar trebui să fie transparenți cu toate informațiile din jurul joburilor precum salariu, locația jobului, durata și pașii procesului de recrutare, adică descrierea reală a jobului, nu fișa postului”, subliniază Bogdan Badea.

Așadar, piața se va supraîncălzi în 2018, candidații vor deveni tot mai pretențioși, uneori nejustificat, iar angajatorii vor căuta oameni noi și în gaură de șarpe.

Categorii:
Focus

Face parte din echipa eJobs de circa 5 ani. Perioadă în care scrie despre provocările cu care se confruntă confruntă oamenii de HR, managerii, antreprenorii. Și vine cu soluții concrete/aplicabile pentru acestea. Creionându-le atât prin urmărirea tendințelor de pe piața muncii, cât și prin feedback-ul constant primit atât de la companii & de la candidați. Pasiunea pentru nevoile angajaților și companiilor a descoperit-o în 2014, când a luat contact prima oară cu zona de resurse umane. Ulterior, a ocupat timp de doi ani poziția de editor la Ziarul Financiar.

Leave a Reply

*

*