skill
HR Challenge

Skill-uri de șlefuit pentru managementul conflictelor

+ Cum abordezi situațiile problematice

Un coleg militează pentru întârzierea datei de lansare a unui proiect. La ședința echipei, liderul nu menționează faptul că doi membri ai echipei au fost concediați cu o săptămână înainte. Acestea sunt subiectele care pot fi incomode sau pot expune probleme majore, cum ar fi influența unor colegi, performanța slabă a membrilor echipei sau competiția între departamente, care poate afecta un proiect. Pe scurt, avem un blocaj, iar blocajul duce la întâlniri ineficiente, bazate pe actualizări de status și, în cel mai rău caz, la decizii inexacte sau proiecte eșuate. Iar când problemele incomode nu pot fi abordate, companiile ajung să tolereze angajații toxici și persoanele cu performanțe slabe. Tensiunile de fundal duc la irosirea energiei, la scăderea moralului și motivației echipei. Iar cauza este lipsa unei competențe, aceea de a defini conflictul. Cum gestionezi situația, ce skill-uri te ajută să rezolvi conflictele, afli în cele ce urmează!

Definirea problemei și stabilirea unei conversații îi ajută pe oameni să-și organizeze gândurile, sentimentele și experiențele și, în cele din urmă, le permit să ia măsuri în privința problemei. Dar dacă definirea este un instrument atât de valoros, de ce atât de puțini lideri îl cunosc sau îl folosesc?

Motivele pot fi următoarele:

Nu pot defini ceea ce nu pot recunoaște
Din copilărie am fost învățați că, dacă nu avem ceva frumos de spus, să nu vorbim. Suntem formați să ne protejăm pe noi înșine și pe ceilalți de disconfortul social. Definirea unor situații indiscutabile este contrar lecțiilor deprinse.

Se crede că definirea încetinește lucrurile
Liderii au ca obiectiv să obțină rezultate. Recunoașterea și definirea blocajului sunt văzute ca fiind consumatoare de timp și pot întârzia evoluția business-ului. Cu toate acestea, de fapt, cele mai mari obstacole în calea progresului sunt tocmai diferențele nerostite și comportamentele toxice.

 

Cum abordăm situația:

→ Află ce împiedică evoluția. Poate fi o tensiune, o inconsecvență în acțiune, o diferență de opinie, o emoție negativă, un acord pasiv. Datoria ta este să încerci să identifici ce se întâmplă. Află care este miezul problemei. Ce nu merge?

Înțelege problema. Încearcă să te detașezi și să privești situația ca și cum nu ai fi implicat. Acest pas ajută, de asemenea, la prevenirea părtinirii, deoarece nu te identifici cu un punct de vedere. Ia în calcul mai multe posibilități.

→ Numește ceea ce observi, fără a judeca. De cele mai multe ori, ceva este blocat sau de nediscutat, deoarece se crede că nu este corect. Însă ai mai multe de câștigat dacă pui punctul pe I, ceea ce înseamnă să descrii observațiile tale despre ceea ce împiedică evoluția.

→ Stabilește o discuție pentru a învăța. Acest pas te va ajuta să creezi un mediu sigur din punct de vedere psihologic. Când un lider își arată intențiile de a învăța, creează o conversație productivă între oameni cu puncte de vedere diferite.

→ Implică-i pe colegii tăi, permițând tuturor participanților la conversație să abordeze ceea ce îi preocupă și consideră că stă în calea evoluției echipei și a business-ului. Această invitație aduce în prim-plan blocajul, care nu mai este un subiect tabu, ci acum este pe scenă, pentru a fi subiectul unei conversații deschise și sincere.

PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇

 

Skill-urile pe care ar fi bine să le șlefuiești pentru gestionarea conflictelor

Ai experimentat conflictele în diverse aspecte ale vieții tale și probabil nici la job nu ai fost scutit de ele. De ce skill-uri ai nevoie în calitate de manager pentru a le gestiona? Iată abilitățile fără de care nu se poate!

Abilitatea de a comunica transparent cu membrii echipei este poate cea mai importantă pentru a evita sau a gestiona un conflict. Doar înțelegerea rapidă a problemei ajută la găsirea unei soluții. Fără comunicare, eforturile de a rezolva disputa ar putea să fie inutile. Tocmai de aceea, e important să adresezi întrebările potrivite. Acestea ajută să afli motivele ce stau în spatele unor acțiuni, dar și conduc spre o înțelegere și o potențială dizolvare a conflictului, înainte ca acesta să escaladeze.

Este firesc ca fiecare dintre noi să aibă de-a face cu diverse sentimente care apar pe parcursul zilei în urma sau în timpul unor discuții. Inteligența emoțională este capacitatea de a înțelege sentimentele coechipierilor și de a răspunde într-un mod proactiv la anumite situații. Această capacitate te poate ajuta, de asemenea, să înțelegi punctele de vedere ale fiecărei părți implicate și să evaluezi obiectiv raționamentul care stă în spatele anumitor comportamente sau reacții.

Empatia este mai mult decât un cuvânt la modă. Ea te ajută să nu judeci și să încerci să vezi lucrurile și prin prisma celorlalți, pentru a putea dezamorsa inspirat un conflict. Iar curiozitatea merge mână-n mână cu empatia. Doar întrebându-te de ce oamenii reacționează într-un fel sau altul vei avea șansa să afli mai multe despre esența conflictului.

 

Și-a plăcut articolul? Citește și:

Conflictele la job: cum le gestionezi pe cele vizibile?

De ce echipa ta nu funcționează încă fix ca o echipă

Categorii:
HR Challenge

Proiectul We Are HR, lansat în 2017, își propune să vină în întâmpinarea managerilor și specialiștilor în resurse umane cu cele mai noi tendințe din domeniu și cu o perspectivă diferită asupra proceselor de recrutare, retenție și motivare a talentelor. Atât site-ul cât și revistă omonimă oferă informații esențiale și statistici relevante despre industrie și pun în discuție tehnicile actuale de recrutare, precum și instrumentele și tehnologiile folosite în acest proces și modul în care acestea influențează viitorul unei noi generații de candidați și angajați.

Leave a Reply

*

*