Impactul design-ului asupra productivității
Oamenii sunt sensibili la mediul înconjurător. Iar dacă luăm în considerare cât de mult timp petrecem la locul de muncă, este de înțeles faptul că vrem să avem parte de un mediu care să se potrivească nevoilor noastre și care să ne ofere o experiență plăcută. Ce anume din design-ul interior ne face mai productivi? Și cum putem crea spații care să se potrivească unei varietăți de oameni și unor activități diverse? Ce elemente trebuie luate în considerare din perspectiva nevoilor tehnologice în continuă dezvoltare atunci când proiectăm spații de lucru? Toate aceste întrebări, și multe altele, fac parte din procesul de creație al unui mediu care sporește nu doar productivitatea angajaților, ci și starea lor generală de bine.
Atunci când amenajezi un spațiu pentru birouri, s-ar putea să nu te gândești în mod intuitiv la modul în care design-ul său afectează angajații. Atâta timp cât aceștia au un loc din care să lucreze, pot să-și facă treaba, nu-i așa? Este timpul să reevaluăm această abordare. Potrivit Raportului Fellowes Workplace Wellness Trend, reiese faptul că un design de birou anost și lipsit de originalitate afectează în mod considerabil psihicul și creativitatea. A oferi cuiva un scaun, un birou și un computer nu va scoate la suprafață ce este mai bun în acea persoană. Din fericire, câteva ajustări creative în design-ul biroului pot stimula creativitatea și productivitatea pentru a crește succesul companiei.
Ce este Design Thinking și cum diferă de proiectarea biroului
Design Thinking este o metodologie folosită de designeri pentru a rezolva probleme complexe și a găsi soluțiile potrivite pentru clienți. O gândire axată pe design nu se concentrează pe probleme, ci pe soluții și acțiuni orientate către crearea unui viitor dezirabil. Mai mult decât atât, este despre modul în care funcționează un mediu de lucru, și nu doar despre cum arată.
Diferența dintre Design Thinking și simpla proiectare a unui birou este clară. În primul rând, Design Thinking nu este doar o soluție la nivel imobiliar, ci și o soluție în ceea ce privește resursele umane. Un mediu de lucru ce a luat naștere în urma ‘Design Thinking’ aduce angajați loiali, fericiți și dedicați. În timp ce simpla proiectare a unui birou este dezvoltată din perspectiva intereselor financiare și de profit, procesul de Design Thinking este dezvoltat dintr-o înțelegere profundă a nevoilor oamenilor, angajatorilor și afacerilor. Contrar ideii de a furniza doar un loc de muncă, acesta se concentrează pe acțiuni și rezultatele concepute și pentru a crește eficiența.
În timp ce designul tradițional al birourilor menține o structură rigidă prin formatul singular, Design Thinking stimulează gândirea creativă, depășind comunul și rutina, inspirându-i pe angajați să se reinventeze zi de zi și să se axeze pe inovație mai mult ca niciodată!
În spații de lucru special destinate, Design Thinking pune accentul pe o perspectivă privită la scară largă, considerând munca ca parte integrantă a vieții oamenilor, ce aspiră să aibă un anumit stil de viață, nu doar un simplu birou. Rezultă un produs final unic. Acesta combină elemente diferite, acordă atenție detaliilor și face ca angajatul să se simtă atât confortabil, cât și curios.
Design Thinking crește eficiența oamenilor la birou
Angajații tăi s-ar putea simți productivi, dar sunt și eficienți? Eficiența unei afaceri, adesea se axează pe un aspect extrem de important – munca în echipă. Un spațiu de birou bine proiectat va fi amenajat pentru a încuraja colaborarea, cu spații special dedicate, care să se potrivească întregului spectru de activități ale unei companii.
Ce se întâmplă, însă, după o sesiune de brainstorming? În multe cazuri, oamenii trebuie să se concentreze pe rolurile lor individuale pentru a rafina ideile și a transforma conceptele în realitate. Pentru multe persoane creative, orice perturbare poate împiedica focusul pe sarcinile pe care le au.
Fără a avea ambele tipuri de spații de lucru la dispoziție, echipa ta va avea dificultăți în a face lucrurile cât se poate de bine. Asigură-te că angajații au acces la săli de ședințe unde pot râde, discuta și inspira. De asemenea, amenajează săli în care oamenii pot lucra independent, fără întreruperi.
Spațiile hibride încurajează colaborarea și inovarea prin combinarea beneficiilor interacțiunilor față în față cu cele ale conectivității virtuale. Spațiile fizice de birouri au rolul de hub-uri ce susțin colaborarea față în față, favorizând conversațiile spontane, sesiunile de brainstorming și activitățile de consolidare a echipei. În același timp, instrumentele și tehnologiile virtuale permit o comunicare și colaborare la distanță fără întreruperi între echipe, depășind barierele geografice și promovând perspective diverse.
Design-ul spațiului de lucru reflectă cultura companiei
Designul nu este doar despre aspectul unui spațiu, ci și despre modul în care acesta transmite valorile și identitatea unei organizații. Fie că este vorba despre utilizarea unor culori specifice și elemente de branding, integrarea artei și elementelor culturale sau crearea spațiilor de lucru care promovează colaborarea și comunicarea, designul poate fi un instrument puternic pentru exprimarea și cultivarea culturii organizaționale.
Un spațiu de lucru care reflectă cultura companiei poate încuraja angajații să se identifice cu valorile organizației și să se simtă parte a unei echipe unitare. Prin intermediul designului, elementele-cheie ale culturii companiei, cum ar fi inovația, colaborarea, transparența sau sustenabilitatea, pot fi evidențiate. Ca rezultat, angajații se vor simți inspirați și motivați să contribuie la obiectivele și succesul organizației.
Integrând valorile și identitatea companiei în designul spațiului de lucru, se poate crea un mediu stimulativ și inspirațional care contribuie la productivitatea și implicarea angajaților, precum și la consolidarea imaginii și reputației organizației în rândul clienților și partenerilor. Investiția în design poate fi un factor determinant în succesul pe termen lung al unei companii.
Importanța luminii naturale în spațiile de birouri
Cercetări realizate de Harvard Business Review arată că accesul la lumină naturală crește productivitatea angajaților. Un medic de la Cornell a descoperit că lumina naturală reduce oboseala ochilor cu 51%, somnolența cu 56% și durerile de cap cu 63%.
Unii manageri se așteaptă ca angajații să stea în același birou, pe același scaun, uitându-se la același perete pe tot parcursul zilei. Nu este de mirare că atât de multe persoane se trezesc în fiecare dimineață cu teamă la gândul că încep o altă zi plictisitoare și monotonă la locul de muncă. Angajații prosperă într-un mediu dinamic – acest lucru este excelent pentru concentrare și stimulează eficiența, dar și contribuția la cultura companiei.
Un design bun și funcțional poate avea rezultate remarcabile în ceea ce privește implicarea, creativitatea și performanța. De la utilizarea principiilor de Design Thinking în dezvoltarea spațiilor de lucru, până la crearea zonelor de relaxare și spațiilor de colaborare, fiecare aspect al designului poate contribui la crearea unui mediu motivant și eficient. Prin furnizarea unui mobilier confortabil, spații special amenajate atât pentru ședințe, cât și pentru lucrul individual, dar și prin acordarea importanței luminii naturale, organizațiile pot îmbunătăți productivitatea și pot construi o cultură a succesului.
În ultimii ani, spațiile de coworking au crescut foarte mult în popularitate, devenind o alternativă flexibilă și accesibilă din punct de vedere al costurilor pentru spațiile tradiționale de birouri. Provocarea însă este să găsești acel spațiu care se potrivește nevoilor companiei tale. La Mindspace, ai parte de o gamă de soluții de birouri flexibile care cu siguranță vor satisface cerințele și preferințele echipei tale. Descoperă cele două spații din București și programează o vizită!