Cum se câștigă lupta pentru talente
Recrutarea de talente a devenit o provocare în ultimii ani. Totodată, în contextul unei piețe tot mai dinamice, au de câștigat companiile care au știut să rămână relevante pe piața muncii. tbi bank a știut mereu să creeze pentru angajați un mediu atractiv de lucru, în care oamenii se simt susținuți să-și dezvolte abilitățile și să învețe lucruri noi. tbi bank a creat în timp o echipă diversă, cu oameni diferiți între ei, dar uniți de valorile companiei și de obiectivul comun. Despre toate acestea detaliază mai multe Roxana Dadiloveanu, People & Culture Manager, tbi bank!
Lupta pentru talente s-a intensificat în ultimii ani. Care sunt strategiile care crezi că dau cele mai bune rezultate în atragerea candidaților potriviți din piață?
Recrutarea de talente devine tot mai dificilă, iar procesul se va schimba complet în 2023. În lupta pentru talente, viitorul aparține companiilor care pun accent pe diversitate, pentru că diferențele dintre angajați ne fac mai puternici, ne definesc și ne aduc valoare. La tbi bank, diversitatea este sursa noastră de energie și inspirație pentru a veni cu idei originale, produse inovatoare și noi modele de succes. Reușim să lucrăm bine împreună, să creăm idei bine conturate, să fim creativi și să venim mereu cu soluții inovatoare. Iată câteva dintre ideile-cheie pe care oamenii de HR ar putea să le pună în aplicare: schimbați-vă mindsetul cu care intrați în interviu, din „Trebuie să închid poziția” în „I’m Curious”; arătați-le candidaților valoarea reală pe care o pot aduce în companie. Totodată, fiți influenceri pe canalele unde sunt candidații voștri și adaptați mesajul la canalele lor de comunicare. Atitudinea face diferența, iar a atrage cei mai buni candidați necesită un efort continuu și o abordare de echipă: recruiterul, hiring managerul și candidatul.
Cum poate o organizație să își adapteze politicile de flexibilitate pentru a se potrivi cu nevoile angajaților și cu evoluția tehnologică?
Orice organizație, indiferent de domeniul de activitate, are nevoie de un mediu de lucru dominat de empatie și înțelegere, pentru a se putea adapta nevoilor angajaților săi. După ce am devenit People and Culture Manager în cadrul tbi bank, am avut ca prioritate alinierea companiei la nevoile pieței, prin definirea unor direcții clare. Acestea vizează o înțelegere aprofundată a nevoilor colegilor noștri, flexibilitate, mesaje adaptate la angajații din toate generațiile, crearea unor oportunități de dezvoltare profesională.
Principalul nostru focus a fost încurajarea dezvoltării pe orizontală și promovarea internă în cadrul organizației. Recunoașterea muncii bine realizate o facem prin oferirea de premii precum Brave, Passionate sau Caring, în concordanță cu valorile companiei. Pe de altă parte, acordăm în mod constant atenție stării de bine a colegilor noștri, prin implementarea de noi beneficii și crearea unei atmosfere relaxate și prietenoase. În plus, de fiecare dată când avem ocazia, ne place să încheiem săptămâna într-o notă pozitivă, discutând direct cu Petr Baron, CEO-ul tbi bank, în cadrul evenimentului „Coffee with Petr!” – este o oportunitate de a ne cunoaște și de a descoperi planurile tbi bank, întrebându-l orice ne vine în minte.
Faci parte de 5 ani din echipa tbi bank. Ce te-a atras în primă fază înspre această companie și ce te motivează în prezent?
La început, a fost o provocare, deoarece nu mai lucrasem în domeniul bancar. Totul era nou și acest lucru m-a făcut curioasă. Pe parcurs, am fost fascinată de multe aspecte, de la dinamismul și mentalitatea fintech, până la cultura organizațională și accentul pus pe partea digitală. Surpriza a fost mare, deoarece în decursul acestor 5 ani, totul s-a schimbat, de la lumea în care trăim, până la companie. tbi bank s-a dezvoltat, s-a adaptat și a evoluat în mod remarcabil în acest timp. În plus, echipa este cea care mă inspiră cel mai mult, fiind formată din oameni minunați și motivați. Mă bucur că am avut ocazia să-i întâlnesc. Le mulțumesc colegelor mele din echipă, care demonstrează în fiecare zi curaj, reziliență și profesionalism și mă inspiră în mod constant. Avem nevoie de sprijin reciproc pentru a crește împreună și există loc pentru toți, iar energia noastră colectivă ne motivează să realizăm lucruri remarcabile, atât individual, cât și în echipă.
Ce înseamnă flexibilitatea în viața profesională pentru tine?
Flexibilitatea înseamnă să ai valori și principii, dar și să le aplici cu inteligență la locul de muncă. Adaptabilitatea la noile cerințe și contexte a avut un impact pozitiv în cariera mea, aplicând zicala „Scaunul pe care stai să nu fie niciodată mai înalt decât teancul de cărți pe care le-ai citit”. Cum aș descrie flexibilitatea în câteva cuvinte: adaptarea abilităților și cunoștințelor în beneficiul organizației.
Flexibilitate, siguranță, autonomie și echilibru între muncă și viața personală sunt beneficiile de top căutate de angajații din România în 2023 și acestea sunt și principalele avantaje pe care echipa tbi bank le oferă.
Reflectând puțin la ultimii ani, ce lecție surprinzătoare despre flexibilitate ai extras din ei?
Flexibilitatea este o lecție continuă, care ne stimulează capacitatea de a ne îndoi și de a reveni la forma inițială mai înțelepți. Nu este întotdeauna ușoară, dar cred că pandemia a fost un exemplu extraordinar de flexibilitate pentru noi. Apoi a fost războiul din Ucraina, care ne-a afectat direct, mai ales că avem mulți colegi ucraineni. Aceste două situații ne-au arătat într-un mod foarte clar cât de puternici putem fi împreună. Flexibilitate, siguranță, autonomie și echilibru între muncă și viața personală sunt beneficiile de top căutate de angajații din România în 2023 și acestea sunt și principalele avantaje pe care echipa tbi bank le oferă.
În final, aș vrea să te rog să ne dezvălui câteva dintre obiectivele departamentului de HR de la tbi bank pentru 2023.
• transparența în relația cu angajații este esențială într-un mediu concurențial și în contextul cererii tot mai mari de specialiști din anumite arii profesionale.
• vizibilitatea este și ea foarte importantă, în contextul în care realizăm împreună proiecte remarcabile și le promovăm pe toate canalele media disponibile. Vizibilitatea reprezintă un instrument deosebit de eficace în a genera schimbări de mentalități, comportamente sau obiceiuri. În piața muncii există multe obiceiuri învechite ce necesită schimbare. Adesea cădem în capcana de a folosi schimbarea ca pretext pentru a obține vizibilitate în loc să facem invers: să ne asigurăm că schimbarea este cea care ne aduce vizibilitate.
• încrederea este un alt element esențial. Suntem un partener dorit atât de către candidați, cât și de către clienți, tocmai pentru că am înțeles că nu este suficient să fim vizibili, trebuie să oferim și credibilitate. Brandul tbi este bazat pe experiențele autentice ale angajaților, iar clienții noștri și-au arătat încrederea în produsele tbi prin fidelitatea manifestată de-a lungul timpului. Această încredere este cea care ne-a oferit sprijinul necesar pentru a încheia parteneriate solide și a crea un întreg ecosistem de relații atât cu angajații noștri, cât și cu partenerii. Suntem siguri că la sfârșitul anului 2023 vom avea și mai multe povești de succes care vor merita spuse.
Ți-a plăcut articolul Cum se câștigă lupta pentru talente? Citește și:
Flexibilizarea începe cu acceptarea rigidității