Cum ajungi la candidații potriviți?
Prima impresie contează în orice relație construită de la zero. Și mai mult, contează în relația dintre un angajator și un potențial angajat. Totuși, până în etapa cunoașterii, e nevoie să ajungi la publicul de interes pentru tine. Iar cel mai simplu mod de a face asta este să creezi un anunț de angajare video.
Informațiile dintr-un clip sunt procesate de 60.000 de ori mai repede de creier față de cele dintr-un text, potrivit companiei de design digital Zabisco. Totodată, un utilizator petrece cu 88% mai mult timp pe un site web care conține video față de unul care nu are un astfel de conținut, mai arată un studiu realizat de Marketing Profs.
Un motiv suplimentar pentru a alege conținutul video? Te ajută să comunici informațiile într-un mod cât mai firesc. În anunțurile de angajare scrise există riscul de a se strecura un limbaj greoi. Totodată, video-urile sunt captivante, pentru că implică mai multe simțuri, având atât sunet, imagini, cât și text.
Ce să incluzi într-un anunț de angajare video?
Informații despre companie
E bine să evidențiezi cu ce se diferențiază compania pentru care recrutezi față de altele din domeniu. Iată câteva aspecte pe care le poți sublinia:
Prezentarea companiei – numele, industria în care activează și misiunea acesteia.
Descrierea poziției – include o descriere detaliată a poziției disponibile, precum și responsabilitățile asociate cu aceasta. În plus, poți menționa și cerințele și calificările pentru acest rol.
Un mesaj din partea conducerii
Poate fi vorba despre un citat, dar ideal este să convingi un membru din board să vorbească despre cultura și activitățile companiei. Astfel se creează o conexiune între conducere și potențialii angajați. Mai mult, un mesaj din partea conducerii într-un anunț de angajare poate oferi o imagine clară a valorilor și obiectivelor companiei, ceea ce poate ajuta candidații să înțeleagă cultura organizațională și dacă aceasta se potrivește cu valorile și interesele lor personale.
De asemenea, acest demers poate transmite candidaților importanța poziției vacante și modul în care aceasta contribuie la strategia generală a companiei. În plus, un mesaj din partea conducerii poate contribui la atragerea de candidați cu potențial și la dezvoltarea unui brand de angajator solid.
Cultura companiei
La acest capitol, cheia este să fii sincer. Indiferent de cultura organizațională pe care o are compania, vor aplica predominant candidați care se regăsesc în valorile ei. Există mai multe modalități prin care poți arăta cultura companiei cu ajutorul anunțului de angajare video. Spre exemplu, poți prezenta spațiul de birou, dar poți menționa și programul de lucru sau poți vorbi despre întâlnirile lunare cu echipa.
Oportunități de învățare și dezvoltare
Subliniază zona de educație din companie, formarea profesională și alte programe de dezvoltare a carierei. Poate fi vorba despre diverse traininguri sau seminarii, programe de mentorat, cursuri online puse la dispoziție, programele de shadowing, posibilitatea de a participa la diverse evenimente și conferințe, dar și cum încurajează compania dezvoltarea unor proiecte personale ale angajaților.
Articol scris de: Diana Mărășoiu, Steluța Năstase-Lupu, Mihaela Pascari