candidati
HR Challenge

Cum îi atragi pe cei mai buni și cum îi motivezi

Găsește inspirație în film sau în publicitate

Când vine vorba de candidati și de atragerea acestora în echipa ta, ți-ai dori poate să ai un cod secret prin care să ajungi exact la talentele dorite. Creând o paralelă cu lumea filmului, te-ai putea gândi la Alan Turing, matematicianul britanic din filmul The Imitation Game, care sparge codul Enigma, reușită ce permite Aliaților să afle planurile militare ale germanilor din Al Doilea Război Mondial.

Însă Alan Turing ajunge la această reușită după multe iterații, după ce observă un anumit tipar al codurilor germane și are ideea unei campanii de recrutare altfel, care-i aduce alături omul cu abilitățile necesare. Ce a făcut mai concret? Alan Turing a publicat un joc de cuvinte încrucișate în The Telegraph. Campania a fost de succes, prin intermediul ei Alan recrutând-o pe Joan Clarke, o absolventă de Cambridge, care a jucat un rol important în spargerea codului și în victoria Aliaților. Ideea din spatele acestei istorii: poți genera entuziasm pentru o poziție dacă creezi un concurs potrivit, adaptat jobului, care are puterea de a deveni viral și să-ți aducă oameni cu adevărat pasionați. Și nu este singura strategie creativă de recrutare din care te poți inspira:

 

Strategii prin care poți atrage mai mulți candidati

 

Plasează un anunț de job acolo unde se așteaptă mai puțin

Retailerul suedez IKEA a ascuns un anunț de angajare în fiecare pachet de mobilier vândut. Campania nu a costat nimic și a fost un adevărat succes, a devenit virală, 4.285 de oameni au aplicat și 280 au devenit angajați.
Ideea din această campanie: Când ai dificultăți în a atrage oameni, postează anunțul chiar în produsele pe care le folosesc. O campanie de recrutare adresată clienților, îți oferă un anumit grad de siguranță, aceștia îți cunosc produsele, sunt pasionați de ele, știu să le folosească și chiar să le prezinte, ceea ce îi califică pentru un viitor job.

 

Implică CEO-ul în a atrage cei mai talentanți candidati

Red 5 Studios, o companie mică de software, concura cu cele mai mari companii pentru același talente. Așa că au selectat 100 de candidați dezirabili de pe rețelele sociale și profesionale și au trimis fiecăruia un iPod personalizat cu un mesaj înregistrat din partea CEO-ului Mark Kern, care prezenta jobul și îl invită să aplice. 90 din cei 100 de candidați au răspuns și 3 și-au părăsit locurile de muncă pentru a se alătura echipei Red 5.
Ideea pe care o poți prelua din această campanie: Când îți dorești oameni pasionați de munca lor, mergi în mediile unde știi că sunt prezenți, studiază activitatea lor, apoi personalizează mesajul de recrutare, prin implicarea CEO-ului.

 

Lansează spre vânzare ceva aparent banal

Într-un efort de a reveni la un stil de vânzări bun, ca pe vremuri, agenția de publicitate Ogilvy a creat un anunț video în care a cerut fanilor să trimită un videoclip YouTube cu ei înșiși, în care să demonstreze cum ar vinde o cărămidă de uz casnic. Câștigătorii au convins juriul printr-o campanie cu o cărămidă folosită pe post de geantă de mână, un site web pentru a vinde cărămizi roșii „norocoase” la 99 de cenți fiecare și o satiră cu Tony Robbins, celebrul antreprenor și filantrop, prezent în “Top 200 Business Guru” al Harvard Business Press.
Ideea pe care o poți prelua din acestă campanie: Testează pasiunea și creativitatea oamenilor, lansându-le provocare a de pune în valoare lucruri aparent banale. Asigură-te însă că ideea se potrivește jobului și profilului candidatului, altfel rezultatele nu vor fi cele dorite.

 

Creează ocazii spontane de a-i vedea pe candidati lucrând

Unele poziții necesită un anumit set de abilități, iar LEGO și-a ales un Master Model Builder chiar din rândul publicului. Pentru a găsi omul cu abilitățile potrivite, compania a apelat la un format competitiv. Concurenților li s-a oferit o temă și un timp limitat pentru a dezvolta cel mai bun model LEGO posibil.
Ideea pe care o poți prelua din campanie: Cel mai potrivit mod de a afla dacă ai în față un candidat pasionat de munca sau de a-i testa mai multe abilități este oferindu-i cadrul necesar și tool-urile pentru a lucra. Creează provocări scurte, întocmai ca cele pe care le va întâmpina la job.

 

PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇

Dezvoltă un program de recunoaștere a meritelor

Tocmai ce ai atras candidații pasionați care se pot transforma în coechipieri valoroși? Acordă o atenție sporită și felului în care sunt recunoscute meritele celor deja existenți în echipa ta. Zvonurile despre bunele practici în acest sens se răspândesc cu ușurință și atrag ca un magnet talentele. Iar cifrele vin să susțină asta. Aproape 80% dintre angajații care pleacă dintr-o companie spun că lipsa de recunoaștere este un factor major în decizia lor, potrivit unui studiu realizat de O.C. Tanner, o companie americană ce creează programe software pentru îmbunătățirea experienței angajaților. Programul ideal de recunoaștere a meritelor constă teoretic din trei piloni:

Pilonul 1: recunoașterea din partea conducerii. Recunoașterea meritelor ar trebui să pornească din vârful companiei. Dacă echipa de management este conștientă de impactul acesteia și o încorporează în practicile de zi cu zi, acest lucru va fi resimțit la nivelul întregii organizații.

Pilonul 2: recunoașterea din partea colegilor. Poate fi vorba despre o platformă care să permită angajaților să ofere feedback colegilor, astfel încât comportamentele pozitive și realizările să fie observate în întreaga companie.

Pilonul 3: recunoașterea anumitor categorii de angajați. Iată câteva exemple de astfel angajați care merită sărbătoriți: cei mai longevivi angajați, cei care s-au pensionat sau cei care au avut performanță în vânzări.

Recunoașterea meritelor poate lua și alte forme, precum implicarea în programele educaționale conduse chiar de angajați, oportunitățile de voluntariat sau cele civice. Cheia este să găsești modalități semnificative de a-ți menține angajații implicați și să-i faci să se simtă esențiali pentru succesul companiei în care lucrează.

 

Ți-a plăcut articolul „Cum îi atragi pe cei mai buni candidati și cum îi motivezi”? S-ar putea să-ți placă și:

Transformă interviul într-o experiență pozitivă

 

De ce ar trebui să acorzi o atenție sporită hobby-urilor

 

Categorii:
HR Challenge

Proiectul We Are HR, lansat în 2017, își propune să vină în întâmpinarea managerilor și specialiștilor în resurse umane cu cele mai noi tendințe din domeniu și cu o perspectivă diferită asupra proceselor de recrutare, retenție și motivare a talentelor. Atât site-ul cât și revistă omonimă oferă informații esențiale și statistici relevante despre industrie și pun în discuție tehnicile actuale de recrutare, precum și instrumentele și tehnologiile folosite în acest proces și modul în care acestea influențează viitorul unei noi generații de candidați și angajați.

Leave a Reply

*

*