petreceri corporate petrecere la birou
HR Challenge

O petrecere la birou unde angajații se simt bine? DA!

Plictisitoare, obligatorii + alte cuvinte care trebuie să dispară din vocabularul angajaților

E un moment numai bun să avem o conversație onestă despre multdezbătuta petrecere la birou. Cred că nu mai e niciun secret pentru nimeni din departamentul de HR că de multe ori, în pofida eforturilor noastre, ea este percepută ca plictisitoare, obligatorie și artificială, fiind văzută mai degrabă ca un alt task de bifat pe lista de to do-uri ca să dea bine în ochii șefilor.

Ca în orice poveste, eu cred că nici aici vina nu e doar de o parte, cred că e mereu împărțită. Însă sunt niște lucruri pe care ai putea să le faci astfel încât o petrecere la birou să fie văzută cu ochi buni de către angajați, care, pe termen lung, nu doar că vor face bine companiei, ci și echipei. Astfel, la final, indiferent de vină, ambele părți ar trebui să fie happy la job.

 

1. Crăciunul e o dată pe an, comunicarea internă ar trebui să fie constantă

Unul dintre motivele pentru care de multe ori astfel o petrecere la birou este privită ca fiind ceva artificial de către angajați are în centru comunicarea internă. Dacă de-a lungul anului compania nu prea comunică cu angajații, iar la final de an dintr-odată aceasta vrea să-i distreze și să-i răsplătească, e justificat ca o petrecere la birou să pară puțin forțată, iar intențiile angajatorilor neveridice. Recunoaște-le meritele constant, nu doar la vremea bonusării. Organizează evenimente de teambuilding pe tot parcursul anului pentru a da mai multă autenticitate petrecerilor de Crăciun. Nu trebuie să fie excursii în destinații exotice sau alte extravaganțe – o seară informală pe lună în oraș (la bere, board games, film etc.) e suficientă. Partea bună e că împuști doi iepuri dintr-o lovitură, pentru că vei crește și coeziunea echipei, dar și gradul de engagement al angajaților la nivel individual.

 

2. Subliniază faptul că prezența nu e obligatorie pentru o petrecere la birou

E un lucru extrem de important de avut în vedere. Pentru că foarte mulți angajați merg o petrecere la birou doar ca să facă act de prezență și să nu supere pe cineva din conducere, iar asta să se răsfrângă asupra activității lor profesionale. Poate că nu ai spus niciodată direct că prezența e obligatorie, dar e posibil să fi insinuat acest lucru fără să vrei. Deci poate n-ar fi rău să subliniezi că prezența NU e obligatorie. Nu te teme că nu va veni nimeni, căci nu e cazul. Mai ales dacă îi faci să își dorească să fie acolo. Cum? Ajungem la punctul următor.

 

3. Petrecere la birou: vinde-o ca pe o experiență de neratat

Dacă e nevoie, colaborează cu departamentul de marketing sau de PR astfel încât petrecerea de Crăciun să devină efectiv un produs pe care trebuie să îl vinzi unei audiențe, angajaților. Cum targetul ar trebui să-l cunoști destul de bine, ar trebui să fie simplu de aici încolo pentru colegii tăi creativi care zilnic fac acest lucru. Deși cea mai la îndemână variantă e să îi „cumperi” cu o tombolă sau premii/recompense, soluția asta nu funcționează decât pe termen scurt. Pornește de la un concept și construiește o petrecere la birou în jurul lui. În timpul evaluărilor de peste an, care ai observat că sunt nevoile cele mai mari ale angajaților? Pornește de la ele în conturarea conceptului, astfel încât să se simtă implicați și să înțeleagă că fiecare dintre ei contează. Dacă nu vrei să faci o petrecere la birou, alege o locație neașteptată. Un escape room, un quest, un treasure hunt, o seară de karoke sau pur și simplu un bal mascat pot fi idei bune. Și iar ajungem la punctul următor.

PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇

 

4. Află CE-și dorește echipa de la o petrecere la birou 

Gândește experiențele și conceptul petrecerii în funcție de ceea ce-și doresc. Cu siguranță au văzut toate variantele clasice, în care toată lumea se îngrămădește la bufetul suedez, aplaudă plictisit la finalul „programului artistic” și toarnă pe gât cât mai mult vin în speranța că petrecerea de Crăciun va deveni mai distractivă de la licoarea bahică. Așa că poate ar fi nevoie de ceva nou. Uită-te la toate discuțiile one to one de peste an, la cele cu echipa și la cele team leaderii și trage linie. S-ar putea să fii mai aproape de un răspuns decât credeai.

 

5. UNDE și CÂND sunt la fel de importante

Weekendurile sunt din start de evitat pentru o petrecere la birou, mai ales într-o lună atât de aglomerată ca decembrie, când toată lumea are de alergat după brad, cadouri, caltaboși și câte și mai câte. Cu cât organizația e mai mare, cu atât devine mai complicat să mulțumești pe toată lumea. Așa că cel mai bine e să alegi varianta democratică. Fă un sondaj intern cu câteva luni înainte (astfel încât să ai timp să book-uiești și locul), propunând câteva date/zile și lasă majoritatea să decidă. Transparența e întotdeauna apreciată. Același lucru e valabil și pentru loc. Nu-i duce în capătul opus al orașului față de unde ai sediul. Alege fie ceva central, fie ceva aproape de birou (dacă variantele sunt decente), astfel încât angajații să poată să ajungă rapid după muncă. Dacă alegi a doua variantă, alege o oră cât mai apropiată de terminarea programului pentru startul evenimentului, astfel încât să nu fie mulți timpi morți.

 

S-ar putea ca discuția asta despre o petrecere la birou să fie puțin tardivă pentru anul în curs, e adevărat. Însă nu e niciodată prea devreme să începi să pregătești lista pentru anul viitor și să te gândești la ce ai putea să faci mai bine. Rezoluția departamentului de HR pentru anul viitor? Ca toată lumea să dea „attend” la petrecerea de Crăciun și să fie atât de tare încât să devină subiect de conversație a doua zi pe Messenger sau WhatsApp cu prietenii. Brandul tău de angajator ar aprecia asta. Ce zici? Accepți provocarea?

 

Ți-a plăcut acest articol? Citește și: 

Ce cadouri își doresc angajații

5 idei de activități de Crăciun pe care le poți face cu echipa 

Categorii:
HR Challenge

Head of Marketing // Cu 14 ani de experiență în marketing și comunicare, dobândită lucrând în resurse umane, jurnalism și ecommerce, la eJobs e responsabilă de crearea și implementarea strategiei de marketing B2B și B2C și alinierea ei cu obiectivele de business. Expertiză în: Brand Marketing, Job boards, Strategie, Employer Branding, Comunicare Corporate și Internă, Resurse umane

Leave a Reply

*

*