Ce câștigi dacă folosești Tehnica listei de control
Iată și o metodă obiectivă de evaluare care poate ține locul unei evaluări narative sau a unei evaluări între colegi. Tehnica listei de control constă într-o serie de afirmații, atât pozitive, cât și negative, la care evaluatorul răspunde simplu cu „da” sau „nu”.
Lista de control include declarații despre comportamentele la locul de muncă și despre abilitățile oamenilor din echipă. De exemplu, pentru a evalua comportamentul la locul de muncă, sunt urmărite aceste aspecte:
____ Respectă deadline-urile.
____ Manifestă o atitudine plăcută față de colegi.
____ Tinde să ia criticile personal.
Primele 2 afirmații sunt atribute pozitive, în timp ce al treilea este negativ.
Managerul completează lista de control înainte de întâlnirea de evaluare a performanței cu fiecare membru al echipei. În timpul discuției, parcurge fiecare aspect evaluat și chiar poate grupa mai multe evaluări pozitive: „Am observat că ești foarte bun la respectarea termenelor-limită”. Cu toate acestea, este important să puncteze și acele aspecte unde colegul trebuie să facă îmbunătățiri.
Google are o altă strategie. Folosește această metodă pentru a-și evalua managerii. Angajații răspund cu „da” sau „nu” pentru o listă lungă de acțiuni pe care Google consideră că managerii buni ar trebui să le întreprindă.
Ce plusuri are tehnica listei de control:
Este o metodă obiectivă, deoarece managerul poate citi fiecare afirmație/criteriu și poate răspunde sincer dacă comportamentul oamenilor se potrivește sau nu cu acea afirmație. Totodată ea îmbunătățește organizarea și productivitatea. Prin utilizarea unei liste de verificare, te asiguri că nu ratezi niciun detaliu. Nici măcar întreruperile nu-ți pot perturba activitatea deoarece în listă vei găsi ușor bifele și vei putea continua de unde ai rămas. De asemenea, poți vedea ce a realizat echipa ta și îți poți susține colegii să persevereze. Un alt plus este că menține informațiile la zi. Poți uita date importante, mai ales în situații stresante sau când ești grăbit. Cu acest tip de evaluare, nu ai cum să omiți acele aspecte importante din comportamentul oamenilor din echipa ta.
Ce minusuri are această variantă:
Nu lasă loc de explicații și poate să nu fie universal valabilă. Echipa de resurse umane ar putea să conceapă o listă de verificare standard, dar este posibil ca unele aspecte să nu se aplice fiecărui post, ceea ce înseamnă că va fi nevoie să o personalizeze, iar asta va consuma timp.
Ți-a plăcut articolul Ce câștigi dacă folosești Tehnica listei de control? Citește și:
Cum gestionăm emoțiile negative la locul de muncă