Care este structura echipei de succes
Agenda

Care e structura echipei de succes? (P)

Lecții prețioase de la Whitney Johnson

Prima sarcină pe care o are fondatorul companiei după lansarea acesteia este să angajeze oameni. Profesioniștii care posedă abilitățile, pregătirea, experiența și atitudinea potrivite vor ajuta compania să-și îndeplinească obiectivele de business și misiunea.  

Ei însă nu lucrează izolați unul de celălalt. Având în vedere aspectul foarte dinamic al mediului de business din ultimii ani, când digitalul a schimbat industrii întregi și a obligat companiile să se adapteze și să se reinventeze, angajații trebuie să colaboreze și să lucreze în echipă.  

Componența echipei este foarte importantă. Cine trebuie să facă parte din echipă? Este mai bine să fie mai mulți juniori sau mai mulți experți? În cât timp ajunge un începător expert? Cât de motivat continuă să fie angajatul care a atins nivelul de expertiză în jobul său? La toate aceste întrebări își propune să răspundă materialul de mai jos scris de Iulia Cristina Uta, content manager BRAND MINDS.

Brand Minds 2022 echipa de succes

 

Ce este metoda de dezvoltare a echipei bazată pe curba de învățare în formă de S?

Construirea echipei pornind de la curba de învățare în formă de S este o metoda de dezvoltare a angajaților. Această metodă ilustrează pașii pe care îi urmează dezvoltarea de competențe a angajaților la job și reprezintă esența învățării profesionale.

Curba de învățare S a fost creată în 1962, de către Everett Rogers, eminent sociolog și specialist în comunicare, ca model pentru procesul de inovație.

Whitney Johnson, Team Performance Expert și speaker la BRAND MINDS 2022 folosește Curba S pentru a trasa etapele învățării și dezvoltării emoționale a individului. Whitney Johnson este recunoscută pe plan internațional pentru expertiza sa în domeniul formării de echipe performante.

Brand Minds 2022 echipa de succes

Aplicând curba de învățare la procesul de creștere și învățare profesională a angajatului, obținem trei etape:

  1. etapa în care angajatul este la început;
  2. etapa în care procesul de învățare se accelerează;
  3. etapa în care angajatul a ajuns expert.

 

Brand Minds 2022 echipa de succes

 

Cele 3 etape de motivare a angajaților

Fiecare angajat și membru al echipei se află într-o etapă diferită pe curba de învățare. Este responsibilitatea specialistului în recrutare să înțeleagă în ce etapă se află angajatul pentru a descoperi care este pasul următor pentru acesta și cum poate ajuta cel mai bine echipa și compania din punctul în care se află.

Când angajatul se află în prima etapă, munca pe care acesta o face prezintă provocări și dificultăți pe care angajatul trebuie să le rezolve.

În a doua etapă, cea a învățării rapide, angajatul constată că munca pe care o depune îl stimulează să devină mai bun și să livreze rezultate peste așteptări.

Când angajatul devine expert, este posibil ca munca sa să nu mai fie la fel de interesantă ca în etapa anterioară și nivelul lui de motivare să scadă. Soluția oferită de metoda dezvoltată de Whitney Johnson este ca angajatul să reia curba de învățare și să răspundă la provocări de alt fel în cadrul companiei, provocări în linie cu experiența și abilitățile sale.

Brand Minds 2022 echipa de succes

 

Angajatul parcurge curba de învățare profesională în 4 ani

Conform cercetărilor efectuate de Whitney Johnson, angajatul parcurge în întregime curba de învățare profesională într-un interval de patru ani.

Este o informație foarte importantă pentru specialiștii în recrutare și dezvoltare a angajaților. Având această informație, ei pot să creeze programe de dezvoltare a echipei prin intermediul cărora să mențină un nivel ridicat de motivare și participare activă a angajaților.

PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇

Brand Minds 2022 echipa de succes

 

Structura perfectă a echipei: 15% angajați aflați la începutul curbei de învățare, 15% angajați experți, 70% angajați în etapa de învățare rapidă

Contrar a ceea ce s-ar putea crede, echipa de succes nu este compusă în majoritate de angajați-experți, ci de angajații care se află în etapa de învățare rapidă, absorbind ca un burete toate cunoștințele de care au nevoie pentru a performa la job.

Brand Minds 2022 echipa de succes

 

Care este explicația pentru structura 15%-15%-70% a echipei de succes?

Răspunsul se află în graficul de mai sus. Angajații aflați la începutul curbei sunt cei care pun întrebări, impulsionați să învețe cât mai mult. Beneficiind de o perspectivă obiectivă și nouă asupra jobului, acești angajați pot să scoată la lumină aspecte care au scăpat celorlalți membri ai echipei. Astfel se creează pentru companie oportunități de schimbare pozitivă.

În ceea ce privește angajații cu experiență, nu este recomandat ca numărul acestora să depășească 15%. Rolul pe care aceștia îl îndeplinesc în cadrul echipei este acela de mentori pentru ceilalți membri. Ei servesc cel mai bine echipa atunci când au cadrul organizațional necesar pentru a da mai departe cunoștințele acumulate.

Angajații care se află în etapa de învățare profesională rapidă sunt motorul companiei. Ei mențin o rată înaltă de productivitate, își îndeplinesc obiectivele eficient și împing business-ul mai departe.

Brand Minds 2022 echipa de succes

 

Despre Whitney Johnson

  • Thinkers50 a inclus-o în Top 10 cei mai buni lideri în management și creatori de concepte inovatoare în mediul de business pe plan mondial;
  • Este autoarea a trei cărți de succes, cea mai recentă fiind lansată anul acesta – Smart Growth: How to grow your people to grow your company. Cartea este un ghid complet despre cum pot companiile să-și ajute angajații să-și dezvolte potențialul pentru ca aceștia la rândul lor să ajute compania să crească. În doar trei luni de la lansare Smart Growth a devenit bestseller;
  • Peste 1,8 milioane de profesioniști îi urmăresc postările pe LinkedIn;
  • În 2020, a fost selectată în Top LinkedIn Voices alături de Melinda Gates, Brene Brown, Ray Dalio și alți influenceri de renume;
  • Are peste 20 de ani de experiență ajutând lideri din companii internaționale de succes să-și dezvolte abilitățile necesare pentru a-și conduce echipele în vremuri definite de incertitudine.

BRAND MINDS 2022 este evenimentul perfect pentru echipele care doresc să creeze strategii noi de dezvoltare a companiei.

Membrii echipei tale vor învăța despre vânzări, marketing viral, dezvoltare personală, inovație, strategii de business, leadership și creșterea echipelor de la experți recunoscuți internațional.

Trimite-ți echipa la BRAND MINDS pentru o experiență unică de teambuilding și edutainment!

Brand Minds 2022 echipa de succes

 

Ți-a plăcut acest articol despre metoda prin care reperezi structura echipei de succes? Citește și: 

Ce legatură e între o echipă performantă, tehnologie și Carl Jung

Confesiuni de lider Avi Cicirean, Founder and General Manager BRAND MINDS

Cum să transformi provocările în succese

Categorii:
AgendaEvenimente

Compania românească de conferințe premium, BRAND MINDS The global Thinkers Business Summit va ajunge în 2022 la cea de-a 10-a ediție și planifică în același an lansarea unei platforme digitale. Cu ajutorul acesteia, BRAND MINDS va interconecta comunitatea internațională de business construită în jurul brandului, având ca obiectiv și viziune scalarea companiei la nivel global, cu membri din peste 50 țări. La nivel internațional, BRAND MINDS se integrează în TOP 5 - cele mai mari conferințe de business din Europa, însă brandul are la activ și o ediție organizată în Singapore, Asia, în 2017. Autori de succes, profesori emeriți și oameni de business vin în fiecare an la conferințele BRAND MINDS pentru a furniza cel mai relevant și actual conținut pentru dezvoltare profesională și personală.

Leave a Reply

*

*