HR Challenge

Cum susții și încurajezi acțiunile de binefacere

Află plusurile cu care vin pentru business!

În ultima lună te-ai implicat probabil alături de echipa ta în diverse acțiuni, prin care ați acordat ucrainenilor ajutor și suport. Ce-i drept a fost poate ceva nou pentru toți, pentru că nu a existat un training sau un mindset pentru aceste inițiative. Toți am acționat așa cum am crezut mai bine, dar ar fi ajutat atât de mult să fi avut exercițiul actelor caritabile. Un mediu care susține solidaritatea și actele de filantropie ajută mult în momentele în care este nevoie să acționăm acum. Și niciodată nu e prea târziu să susții acest mediu. Iată ce poți face. 

 

Ce înseamnă cultura bazata pe filantropie?

Cultura companiei este de regulă definită de leadership, valori, credințe, relații, atitudini și comportamente. Este un set de reguli nescrise, care guvernează comportamentul în interiorul și chiar în afara organizației. Într-o organizație non-profit, cultura se construiește în jurul unui scop clar definit dincolo de nevoia de a aduce fonduri. Și este modelul pe care îl poți replica și în compania ta. Explică-le oamenilor de ce faceți un anumit act de binefacere, iar această abordare îi va motiva. 

Cultura filantropiei poate fi parte a culturii organizaționale, iar organizațiile care merg în această direcție umanitară înțeleg trei lucruri: valoarea culturii organizaționale, importanța filantropiei și legătura dintre filantropie și strângerea fondurilor.

 

 

Cum arată o cultură a filantropiei

Organizațiile eficiente îmbrățișează o cultură a filantropiei. Fiecare coleg o simte. Clienții și donatorii recunosc această cultură ori de câte ori se conectează cu organizația. Toți oamenii din companie, de la personalul care se ocupă de activități operaționale, la manageri, înțeleg că acțiunile de binefacere sunt esențiale pentru sănătatea organizațională și că fiecare om poate juca un rol în acest proces. Oamenii sunt ambasadorii companiei. A fi ambasador înseamnă să-ți faci bine propria treabă și să tratezi cu atenție și respect toți stakeholderii organizației (clienți, donatori, voluntari, oameni din comunitate etc.).

 

 

Analizează ce beneficii aduce o cultură a carității

 

Crește performanța oamenilor

Un studiu realizat de Universitatea Warwick arată că angajații fericiți sunt cu 12% mai productivi decât angajații care nu au un motiv să zâmbească. Și aceste date nu ar trebui să fie surprinzătoare, este normal ca oamenii să lucreze mai bine atunci când au un scop, când sunt motivați și implicați în realizarea acestuia.

 

Crește încrederea în management

Într-un moment în care încrederea oamenilor în management este afectată (luând în calcul deciziile și schimbările din ultimii doi ani), deschiderea managerilor de a ajuta comunitatea nu poate decât să aibă efecte benefice. Prin abordarea „ne putem implica”, „putem ajuta împreună”, „suntem o echipă și implicarea fiecăruia dintre noi contează”, încrederea în management va spori. Gândește-te la cum funcționează lucrurile în ONG-uri. Acestea sunt construite pe un sistem de încredere, iar încrederea internă este rapid transpusă părților interesate din exterior. Voluntarii devin ambasadori ai ONG-ului, iar colegii tăi pot deveni, la rândul lor, ambasadori ai companiei când se bucură de încredere și au încredere în management. Și vor aduce mai mulți susținători și donatori. 

 

Creează loialitate și ajută la atragerea oamenilor talentați

O cultură orientată spre un scop și bazată pe încredere nu poate fi subevaluată. Creează un mediu plăcut de lucru și oamenii vor fi mândri să-l reprezinte. Ca rezultat, poți avea cheltuieli mai mici pentru recrutarea de personal și voluntari și mai mult timp și resurse pentru a susține o cauză. Un studiu realizat de EDHEC Business School a constatat că 80% dintre tineri cercetează cultura unei companii înainte de a lua în considerare un loc de muncă. Oamenii se alătură ONG-urilor pentru acel factor de bine care, de multe ori, primează în fața salariului. Adesea, părăsesc sectorul comercial pentru a găsi un rol care să-i împlinească la nivel personal și să fie în acord cu acea cultură pe care o agreează. A investi în cultura organizației și a o orienta spre susținerea unui scop înseamnă a investi în atragerea talentelor.

 

Pe termen lung, business-ul câștigă

Raportul Breathe HR’s Culture Economy a constatat că 34% dintre angajații din UK și-au părăsit locul de muncă din cauza culturii slabe a companiei. Această mobilitate a costat economia Regatului Unit aproximativ 23,6 miliarde de lire sterline pe an. Dacă angajații se simt mulțumiți de rolurile lor au și performanțe generale mai bune, stimulând creșterea business-ului. O cultură armonioasă înseamnă o mai bună comunicare și procese mai fluide și mai eficiente care nu pot decât să reducă costurile și să economisească timpul care poate fi investit în noi acțiuni profitabile.

 

Care sunt pașii pentru a crea o cultură bazată pe acțiuni de binefacere


O cultură a carității nu se creează peste noapte, ci este un proces care se construiește cu grijă, în timp. Contează să începi acum, astfel:

  • Creează un sondaj prin care să ceri colegilor informații sincere despre mediul de lucru, despre preocupările și problemele lor.
  • Evaluează unde se află acum cultura ta, uitându-te la aspectele care ajută sau împiedică compania să-și urmeze valorile în mod autentic.
  • Stabilește cum poți susține o cultură a carității la nivelul companiei, ce pot face managerii și colegii pentru a o susține, ce valori ar trebui să incluzi în comunicare. Pregătește mesaje care să reflecte cultura filantropiei. 
  • Asigură-te că fiecare membru al comunității înțelege misiunea companiei și o poate susține. 
  • Tuturor oamenilor din comunitate ar trebui să li se ofere oportunitatea de a se implica în acțiunile companiei. Un om care face o donație mare nu înseamnă nimic fără contribuția altora.



Fiecare manager ar trebui să susțină cultura bazată pe filantropie astfel: 

PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇

  • Să înțeleagă cultura filantropiei.
  • Să acționeze ca ambasador în cadrul organizației și comunitate.
  • Să participe și să contribuie anual la campaniile de strângere de fonduri.
  • Să ajute la identificarea și menținerea relațiilor cu donatorii și voluntarii.


În construirea culturii carității te poți baza pe: 

 

Incluziune

Incluziunea începe cu decizia de a vedea valoarea fiecărei persoane și de a avea o singură comunitate. Oamenii pot contribui în diferit, dar sunt o echipă. Lucrul împreună produce rezultate mult mai bune decât cel individual și are o eficiență mai mare. Dacă grupurile sunt unite de misiune, viziune și valori, fiecare își poate juca rolul în a servi compania într-un mod complementar. Liderii trebuie să susțină și să încurajeze această transformare. Ar trebui să existe întâlniri regulate între colegi, responsabilii pentru strângerea de fonduri, și lideri. 

 

Transparență

Transparența este necesară pentru a consolida incluziunea. Prin transparență construiești încredere. Nimeni nu vrea să fie inclus în ceva ce nu este de încredere. Transparența este esențială pentru cultivarea unei culturi caritabile, deoarece oamenii vor să știe că implicarea lor, în activități, donații este folosită într-un mod responsabil și cu impact. Într-un articol din The Nonprofit Times, autorii explică importanța transparenței: „Există un public din ce în ce mai priceput și avid de informații. Asta înseamnă că o lipsă de transparență poate provoca suspiciuni sau chiar daune imaginii unei organizații. Prin deschiderea operațiunilor interne, prin prezentarea succeselor și eșecurilor către public și către angajați, demonstrăm transparența companiei, permițându-le oamenilor să aibă încredere în noi, să ne recomande, să ne spună când greșim și să ne aleagă din nou.” Transparența este, de asemenea, direct legată de autenticitate. Iar autenticitatea mobilizează în strângerea de fonduri.

 

Oferă oamenilor o voce
 

Acordă-le autoritate și autonomie. Însă ține cont de faptul că oamenii nu pot prelua responsabilități fără să se simtă apreciați și informați. Începe prin a le oferi cunoștințele și instrumentele necesare pentru a se implica într-un acțiune a companiei. Poate că ai auzit expresia „multe mâini fac munca ușoară”. Când dai putere oamenilor, aceștia la rândul lor pot să dea putere și încredere altor oameni, iar comunitatea devine mai puternică în timp. Un studiu publicat de American Journal of Psychological Research, Power and Empowerment in a Nonprofit Organization, arată că puterea pe care o acorzi oamenilor are un impact extraordinar nu numai asupra unui individ, ci și asupra organizației în ansamblu. Când dai putere oamenilor le vei da un sentiment mai bun despre ei înșiși și o sănătate emoțională mai bună. Organizațiile care își împuternicesc părțile interesate îmbunătățesc încrederea și sănătatea mintală a oamenilor, sănătatea generală a organizației, au poveștil autentice și reușesc să atragă în mod natural fonduri, se arată în studiul Power and Empowerment in a Nonprofit Organization.


Colaborare

Colaborarea oamenilor se bazează pe o poveste care este spusă suficient de bine, într-un mod autentic, mizând pe impactul său. Dacă toate aceste elemente sunt la locul lor, oamenii vor colabora cu plăcere pentru a ajuta la realizarea unei acțiuni caritabile. Atunci când grupurile colaborează în mod eficient au și rezultate care le depășesc pe cele obținute de un singur grup. Oameni cu personalități diferite și cu expertiză în domenii diverse oferă abordări multiple pentru rezolvarea problemelor.

 

Apreciere

Prin recunoașterea comportamentului oamenilor demonstrezi impactul pe care aceștia l-au avut și creezi premisele pentru ca și alți oameni să se implice. În aceste momente, aprecierile pot fi arătate prin mesaje în newsletterul intern sau prin intermediul postărilor pe rețelele de socializare.

 

Toate aceste acțiuni formează cultura filantropiei. Prezentarea scopului și înțelegerea acestuia. Atitudinea. Comportamentul. Toate contează. Cu o cultură a acțiunilor de binefacere corect setată este mult mai ușor să strângi fondurile necesare pentru a susține o cauză. Compania ta cum susține cultura filantropiei?



Ți-a plăcut articolul despre cultura bazată pe filantropie? S-ar putea să-ți placă și:

 

Cultura organizațională – de unde vine și cum să o construiești?

 

Sondajele pentru angajați: de ce nu se (mai) poate fără ele

Categorii:
HR Challenge

După absolvirea Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării, din cadrul Universității București, a lucrat timp de 8 ani în presa scrisă, în PR și în marketing pentru o companie de recrutare. În 2016 a simțit că e momentul pentru o nouă provocare în carieră și s-a alăturat echipei eJobs și ulterior și echipei We Are HR. În portofoliul său se află articole pe subiecte precum modificările legislative în domeniul muncii, cultură organizațională, leadership, employer branding, precum și interviuri cu specialiști în HR și manageri de companii.

Leave a Reply

*

*