Ce legatură e între o echipă performantă, tehnologie și Carl Jung (P)
Trăim într-o perioadă fantastic de efervescentă pe toate verticalele. Predictibilitatea devine tot mai dificil de identificat, iar tehnologia accelerează totul prin progresul ei exponențial. Descoperim zilnic:
- Platforme de inteligență artificială construite pentru data analytics & pattern recognition construite să identifice cu o probabilitate tot mai mare comportamente de consum și nevoi;
- Realitatea virtuală și augmentată care transformă complet experiențele de achiziții, travel și entertainment;
- Dezvoltarea noii ere Metaverse & NFTs, cu toată infrastructura blockchain cu care vin la pachet și tranziția către o lume tot mai digitalizată experiențial;
- Cyber meetings & remote frameworks – trenduri care ne-au influențat comportamentele sociale si capacitatea de conexiune umană în ultimii 2 ani.
Totul se mișcă cu o viteză uimitoare și ne întrebăm ce putem face ca să ținem pasul? Pentru a fi la curent cu toate noutățile din domeniul tehnologic, dar și despre modul în care acesta se intersectează cu alte zone cel puțin la fel de fascinante, vă invităm să parcurgeți un material scris de Andrada Borda, partner, and Marketing Manager BRAND MINDS.
O nouă era transformațională în tehnologie
Inovațiile și ritmul în care acestea se întâmplă deschid poarta către o nouă evoluție umană, pe toate planurile. Această evoluție poate fi privită și ca un challenge psihologic dacă avem în vedere capacitatea noastră organică de a procesa atât de multă informație nouă, schimbările care vin și ritmul în care mintea noastra trebuie să-și construiască noile sinergii neuronale pentru a se adapta. Cu toate acestea, un mindset potrivit ne poate ajuta să primim aceste schimbări cu deschidere și înțelegerea că suntem în pragul unei noi ere, care deja ne transformă în superhumans.
Cum resimțim această transformare în tehnologie?
Carl Jung și complexitatea naturii umane
În 1919, celebrul psiholog elvețian Carl Jung a publicat pentru prima data ghidul celor 12 arhetipuri de brand – o clasificare menită să ne ajute să avem o înțelegere mai profundă a tipurilor de personalitate umană și care, astăzi inclusiv, este un standard de referință pentru companii în construirea strategiei de brand.
Ce legătură au aceste arhetipuri cu transformarea noastră ca oameni și evoluția tehnologică menționată mai sus? Dacă până recent, în medie, personalitatea unui brand sau a unei persoane putea fi încadrată majoritar într-un arhetip, cu mici influențe, astăzi, datorită evoluției tehnologice, al schimbărilor masive care au loc la nivel global, și al accesului extins la informație, complexitatea umană a atins un nou prag evolutiv: devenim tot mai cameleonici si mai agili.
Nevoia de a ne adapta la această eră transformațională ne împinge să ne dezvoltăm cunoștințele și personalitățile pe arii tot mai variate. Astăzi, noi ca indivizi, nu mai putem fi atât de ușor integrați într-un anume arhetip din lista lui Jung, pentru ca personalitățile noastre au evoluat într-un rezultat hibrid care acopera un mix variat al acestora.
Cum se aplică această teorie în cadrul echipelor performate?
Chintesența echipelor highly performant
La fel ca și dezvoltarea noastră personală care se accelerează atunci când suntem puși în situații în care să ne dezvoltăm multilateral, și echipele devin mai eficiente și mai performante cand au acces la viziunea de ansamblu a business-ului în care se dezvoltă.
Diviziunea muncii, așa cum o știm nu mai este relevantă pentru zilele de azi, iar transparența a devenit un element necesar pentru echipele care își doresc să construiască branduri globale.
Asta este și una dintre credințele fundamentale care stau la baza sistemului nostru de management la BRAND MINDS și ne dorim, în același notă, să o transferăm mai departe și către ecosistemul profesional prin experiența pe care o pregătim pentru BRAND MINDS 2022.
În momentul în care specialiștii pe marketing înțeleg strategia de sales, liderii pe vânzări înțeleg strategia de dezvoltare a companiei și departamentul de business development înțelege provocările echipei de creative în construcția brand-ului, se creează o osmoză atât la nivel de echipă, cât și la nivel de team performance.
Oamenii din echipa ta își amplifică capacitatea de inovare și gândirea strategică atunci când înțeleg la nivel macro cum se împletește expertiza lor în harta business-ului. Transparența și meeting-urile startegice care unesc echipa, cu toate specializările implicate îmbunătățesc enorm capacitatea de decizii strategice a membrilor echipei tale.
Este mult mai eficient ca echipa de creative să vină cu o propunere de campanie ținând cont de toate ramificațiile acesteia în business.
Anul acesta la BRAND MINDS, i-am selectat pe cei mai buni dintre cei mai buni. Experți pe diviziuni diferite, care, împreună, oferă insight-uri de neprețuit și o viziunea de ansamblu complexă pentru cei care își doresc să își pregătească companiile pentru următorii 10 ani de evoluție:
● Echipa ta de vânzări va descoperi de la Daniel Pink noile legi în influență și vânzări;
● Specialiștii pe business development, vor învăța strategii de scalare și dezvoltare folosind trendurile lui Gary Vaynerchuk;
● Liderii vor afla de la Whitney Johnson cum să creeze o echipă de succes;
● Experții de marketing vor descoperi de la Jonah Berger tehnici strategice de promovare pentru campanii care devin virale;
● Toți membri echipei se vor bucura de insighturi și framework-uri de dezvoltare personală și stress management, de la Jordan Peterson și Dr. Gabor Mate;
● Și, nu în ultimul rând, întreaga echipa își va aprofunda cunoștințele de consumer behaviour și vor descoperi factori care influențează procesele decizionale, cu ajutorul lui Dan Ariely.
BRAND MINDS s-a transformat, astfel, tot mai mult in ultimele ediții într-un teambuilding complex pentru echipele care nu se mulțumesc cu suficient, ci caută excelența în tot ceea ce fac, cu obiectivul de a construi branduri cu impact la nivel global.
Ți-a plăcut acest articol care prezintă legătura dintre o echipă high-performance, tehnologie și Carl Jung? Citește și:
Confesiuni de lider: Avi Cicirean, Founder and General Manager Brand Minds