Trenduri de HR pentru 2018
Ne apropiem de finalul anului, așa că, înainte de a face orice planuri pentru 2018, e bine să ne uităm la ce ne așteaptă în anul care urmează. Am căutat pentru tine cele mai importante trenduri de HR care își vor spune cuvântul asupra industriei încă din primele luni ale anului viitor.
Hai să vedem care sunt!
1. Performance evaluation
Sunt destul de multe companii care au renunțat la nivel global la evaluarea performanței anuale sau bianuale, dar au implementat un sistem de feedback continuu. Mai exact, feedback-ul se poate întâmpla fie o dată pe lună, fie la sfârșitul fiecărui proiect în care sunt implicați angajații, iar acest lucru permite o dinamică mai bună atât în dezvoltarea profesională, cât și în dezvoltarea personală a angajaților. De ce? Deoarece nu aștepți momentul evaluării, ci acționezi în timp real, având în vedere, de asemenea, și una dintre problemele majore pentru care angajații părăsesc companiile: lipsa feedback-ului.
2. Learning & Development
Mix-ul dintre învățarea prin trainingul clasic și online training devine din ce în ce mai important deoarece generația Millennials, care începe să reprezinte majoritatea angajaților din organizații, preferă trainingul prin metode digitale. De asemenea, această generație preferă o structură de microlearning, respectiv pastile de maxim o oră, pentru că nu au răbdarea necesară pentru un training de o zi. Acest lucru se întâmplă pentru că sunt obișnuiți să își folosească creierul într-o zonă de multitasking, ceea ce îi face din ce în ce mai puțin capabili să aprofundeze un singur subiect pe o durată mai lungă de timp.
3. HR Chatbots
Pentru activitățile de HR care se bazează pe date clare și acțiuni concrete se folosește din ce în ce mai mult un Chatbot, care poate prelua respectivele activități eliberând astfel din timpul unui departament de HR, care se poate concentra pe zonele care necesită creativitate. De exemplu, poți cere Chatbotului documentele din dosarul tău de angajat, poți solicita informații despre zilele de concediu și îți poți face cererea de concediu sau poți cere Chatbotului să îți explice cum a fost calculat salariul tău.
4. HR Data
În cele mai multe cazuri datele care au legătură cu HR-ul sunt folosite pentru analize, raportare și bugetare. Importantă o să fie orientarea spre folosirea acestor date pentru planificare și strategie. De asemenea, ar trebui ne folosim de tehnici folosite de alte departamente. De exemplu: pe zona de Marketing & Vânzări se monitorizează acțiunile competiției. Cum se aplică pe date de HR? Pot monitoriza postarea de joburi a competiției: câte poziții pe lună, ce tip de poziții, există poziții care se repetă de la lună la lună, care e sezonalitatea în numărul de poziții, ș.a.m.d. În plus, în timpul interviurilor cu angajații competiției, de multe ori discuțiile ascund multe informații foarte utile pentru compania ta: ce le place candidaților, de ce ar pleca, care este salariul dorit. Cu aceste informații se poate face o mapare a competiției pe baza căreia se poate face o strategie de atragere a candidaților bazată pe date concrete.
5. Benefits & Wellbeing:
E o zonă în care clar trebuie să fii un trendsetter, nu un follower. Companiile care vin cu idei inovatoare pe această zonă câștigă atunci când vine vorba de atragerea candidaților. Toți am auzit de compania care a decis să ofere angajaților concediu nelimitat sau de compania care a redus săptămâna de la 5 la 4 zilele de lucru. Ambele companii au folosit respectivele beneficii precum un instrument de PR, să atragă candidații care aspiră fie la concediu nelimitat, fie la o săptămâna scurtă de lucru.
Acum că știi ce te așteaptă în 2018 și, mai ales pe ce ar trebui să pui accentul, parcă nu mai e atât de complicat nu? Important e să fii tot timpul la curent cu ce se întâmplă și să ai viteza de reacție, dar și capacitatea de a te adapta continuu momentului.
[…] companiei. Un pas natural este sa automatizezi cat mai mult posibil procesele de afaceri si sa iti construiesti Biroul Digital de HR ca parte a unei politici integrate de guvernanta a informatiilor pentru a lucra in siguranta si a […]