În ofsaid cu delegarea
Este ușor să spui că delegi, dar contează mult și cum faci acest lucru. Când nu acorzi prea mult timp felului în care împarți sarcinile în echipă, și rezultatele, dar și moralul oamenilor vor fi afectate. De aceea, este mai important să previi decât să tratezi, parcurgând greșelile pe care le poți face în delegare și luând din fiecare lecția potrivită.
Nu ai un plan
Când vrei să delegi, nu face asta oricum. Riscul este să ajungi la micromanagement și critici constante adresate colegilor.
Oferi indicații vagi atunci când faci delegarea
Comunicarea este esențială pentru delegarea eficientă. Dacă nu le spui clar colegilor ce așteptări ai de la ei, nici rezultatele nu vor fi cele dorite.
Alegi persoana nepotrivită
Dacă delegi un task unui coleg care nu are competențele necesare să o realizeze, rezultatele nu pot fi cele așteptate. În plus, poate duce la neînțelegeri și frustrări în echipă. Cheia aici este să dobândești o cunoaștere profundă a oamenilor din echipă. Să știi punctele lor forte, dar și punctele slabe, abilitățile și domeniile de expertiză.
Delegi, dar nu mai monitorizezi
Când atribui unui coleg sarcina de a realiza un proiect, nu înseamnă că nu mai ai nicio responsabilitate. Este posibil să-i fi explicat sarcina în detaliu, dar asta nu garantează că va fi finalizată conform așteptărilor tale. Este important să monitorizezi cum se desfășoară activitatea pe proiect și să ceri actualizări periodice. Astfel vei ști dacă sunteți pe drumul cel bun sau dacă este nevoie să corectați anumite greșeli și eviți pierderea de timp, energie și resurse. Reține însă ar trebui să găsești un echilibru în monitorizare. Oferă-le oamenilor suficientă libertate pentru a-și folosi abilitățile în cel mai bun mod și evită pe cât posibil micromanagementul care erodează motivația oamenilor.
Nu-ți arăți aprecierea
Când delegi sarcini, nu împărți doar responsabilități, ci și aprecieri pentru colegi. Poți sublinia încrederea ta în abilitățile lor, precum și rezultatele anterioare care îi califică pentru a prelua un nou task. Nu numai că vei menține nivelurile de motivație ridicate, dar îți vei ajuta colegii să-ți dorească să se dezvolte în continuare.
Ți-a plăcut acest articol despre greșelile pe care le poți comite în delegare? Iată și alte materiale care s-ar putea să te intereseze:
Cum atragi oamenii creativi în echipa ta
Zile libere în 2022. Află când poți crea punți pentru minivacanțe!
Modalități inspirate prin care-ți poți consolida brandul de angajator