Cadouri corporate, o strategie de creștere a angajamentului din echipe
Crăciunul stă să bată la ușa tuturor și în mod special la ușile departamentelor de HR. Se poartă discuții, se analizează rapoarte, se stabilesc bugete și se navighează internetul în lung și-n lat după idei cât mai potrivite. E al doilea cel mai așteptat sfârșit de an, pentru că vine cu o mai mare speranță că tot coșmarul pandemic traversat se apropie de un oareșce final.
Lucrul de acasă simultan cu gestionarea propriilor roluri în viața personală, a ridicat mari provocări pentru mulți dintre noi. Una dintre acestea este, fără doar și poate, provocarea de a stabili un echilibru între muncă și viața de zi cu zi. În timp ce companiile s-au adaptat și au înțeles cum să respecte diferitele circumstanțe ale angajaților, oamenii din echipe au întâmpinat dificultăți mai mari și mulți se simt fie epuizați, fie copleșiți.
Engagement, satisfacție, retenție
Cu cât membrii echipelor sunt mai implicați și aleg să se implice mai mult în activitatea per total a organizației, cu atât nivelul lor de satisfacție crește. Angajații din ziua de astăzi doresc să fie cu adevărat parte din munca lor, să fie entuziasmați de locul și oamenii pentru care lucrează, să aibă un sentiment de apartenență și să li se ofere flexibilitate. Acestea sunt doar câteva condiții la care companiile și resursele umane au trebuit să se adapteze.
Realitatea actuală în România este că, deși numeroși angajatori consideră implicarea angajaților ca fiind pozitivă la nivelul întregii companii, majoritatea oamenilor din echipe se simt detașați, neutri sau chiar dezinteresați de locul de muncă. Această situație de fapt poate fi cauzată de mai mulți factori, precum: lipsa exprimării recunoașterii, comunicarea slabă a companiei, nealinierea misiunii cu activitățile și acțiunile propriu-zise etc.
Mai mult ca niciodată, engagementul s-a transformat dintr-un englezism de cultură organizațională, într-un obiectiv strategic de afaceri. Asta pentru că angajamentul oamenilor reprezintă o condiție pentru creșterea atât a retenției, cât și a productivității și calității muncii.
Putem spune, deci, că angajamentul a devenit sinonim cu concepte precum satisfacția și experiența angajaților, concepte care înglobează mai degrabă întreaga călătorie a acestora, de la angajare, până la momentul prezent. Și cum în momentul prezent se-apropie Crăciunul…
Pe lângă pregătirile de sezon din familia de acasă, specialiștii din departamentele de resurse umane trebuie să coordoneze și activități festive dedicate echipelor, ”prietenoase” cu reglementările Covid-19, dar antrenante și distractive. Iar la această responsabilitate uriașă se adaugă și presiunea de a identifica stimulentele ideale, semnificative.
Cercetări globale arată că darurile oferite membrilor echipelor sunt o investiție utilă nu doar în recunoștința de moment, ci mai ales în creșterea ratei de retenție. Deoarece anumite cadouri corporate semnalează prețuirea, considerația iar angajații doresc să petreacă mult timp și etape semnificative din parcursul lor profesional, cu organizații care le apreciază dedicarea.
Diversele cadouri corporate pe care alegi să le oferi reflectă cultura organizațională
Încă din cele mai vechi timpuri, cadoul este considerat a fi instrumental principal, strategic de gratificare, dar aplicarea greșită a acestuia, într-o manieră nechibzuită sau neglijentă, poate provoca reacții adverse. De aceea este imperativ ca aceste cadouri corporate să fie cu adevărat semnificative.
În practica manifestării recunoștinței cu scopul de a stimula angajamentul nu este vorba doar despre bani, bonusuri, coșuri festive sau vouchere pentru diferite lucruri. Diversele cadouri corporate pot îmbrăca multe forme pentru a obține un răspuns pozitiv și a îmbunătăți implicarea angajaților iar stimulentele financiare sau gourmet ar putea să nu fie răspunsul potrivit când vine vorba de motivație. Așadar, putem spune că este momentul prielnic pentru cel mai important pas pe care departamentele de resurse umane și managerii trebuie să îl facă, în sensul redefinirii conceptului de cadouri corporate.
Aplicarea unei abordări centrate pe membrii echipelor în alegerea diverselor cadouri corporate
Este necesară alocarea de timp pentru a înțelege dorințele și interesele unui angajat. Este într-adevăr un drum lung de urmat pentru a construi un raport solid între angajator/manager și angajat, dar satisfacția ajungerii la destinație este incomparabilă! Nu există moment mai bun decât ACUM pentru a implementa această nouă abordare. Ce înseamnă asta de fapt? Că managementul nu va mai prioritiza ceea ce consideră ei a fi potrivit/demn de un cadou pentru membrii echipelor, ci va folosi diferite metode pentru a afla exact de la ei ce își doresc și care este tema recurentă.
Cadourile corporate pot schimba felul în care este celebrată atât coeziunea de grup, cât și unicitatea oamenilor și a rolurilor din organizații. Experiențele personalizate au potențialul de a fi un diferențiator de cultură a organizației. Devotamentul angajaților merită să fie întâmpinat cu o strategie atent planificată, cu o implementare eficientă și grijulie a acțiunilor de oferire de cadouri corporate și cu o creștere atât de necesară a moralului și nivelului de entuziasm. Fiecare companie este diferită. Tot ce mai rămâne acum de făcut, este să stabilești ce abordare este mai potrivită pentru tine și echipa ta!
Ți-a plăcut acest articol despre alegerea cadourilor corporate? Citește și:
Cum faci loc discuțiilor despre sănătatea emoțională la job