Hello, HR World!
Pe data de 11 octombrie 2017 am lansat revista We Are HR în cadrul primei ediții a conferinței HR World powered by eJobs. Cu toate că a fost o zi de lansare pentru ambele, insighturile care au fost puse sub lumina reflectoarelor în acea zi, atât de către speakerii invitați la conferință, cât și de proiectul nostru editorial, au reflectat zeci de ani de experiență în industria HR și o cunoaștere detaliată a tendințelor în acest domeniu.
Conferința, care a reunit 15 speakeri în 3 paneluri cu un număr impresionant de 550 de invitați din industria de HR, a stat sub egida The Future of Talent și și-a propus să răspundă la câteva dintre cele mai presante întrebări din domeniu, precum:
- Cum se va schimba piața muncii în următorii ani și ce putem face ca să ținem pasul cu ea?
- Cum putem măsura și optimiza procesele noastre de recrutare?
- Cum ne putem face angajații mai #HappyLaJob?
Plus multe altele.
Pe la începutul zilei, Delia Sofonea, People Director eMAG, ne-a vorbit despre „The Magic HR Formula”. Pornind de la experiența ei din primele săptămâni în această companie, când a realizat că forța de muncă acționează altfel în domeniul e-commerce comparativ cu ceea ce știa până atunci, Delia a povestit despre cum a ajuns la concluzia necesității unei abordări de tip People Analytics.
„Am realizat că trebuie s-o iau de la capăt, să reinventez. Să-mi dau seama dacă ce știu eu în HR e relevant de fapt.”
Pentru a-și susține ideea, a oferit exemplul Exit Interview-urilor, care pot oferi niște insighturi relevante, atâta timp cât răspunsurile angajaților sunt oneste și pe deplin conștiente.
„Contează cum pui întrebarea, dar contează și motivația angajatului. Noi presupunem că știm de ce pleacă oamenii, dar motivul conștient pe care îl oferă candidatul poate fi diferit de motivul real.”
Ca soluție pentru această situație, Delia propune un sondaj cu multiple răspunsuri pentru a înțelege în întregime gradul de satisfacție (oricât de mic) al angajaților care au decis să plece și pentru a înțelege mixul de motive care i-au motivat. Totuși, răspunsurile acestora devin cu adevărat relevante în momentul în care sunt puse față în față cu răspunsurile la același sondaj ale angajaților care rămân în echipă. Care sunt diferențele și, cel mai important, care sunt asemănările posibil periculoase?