Bosch România oferă colegilor șansa de a fi managerii contului Instagram
Pentru a comunica autentic cu potențialii săi candidați, Bosch Romania a lansat în cadrul contului de Instagram o categorie aparte de conținut: takeover. În 2021, odată cu aniversarea primului an de prezență pe Instagram, discutăm cu Teodora Teodorescu, Social Media Coordinator despre cum a lansat profilul de Instagram bosch.romania și cum această inițiativă a adus în mod organic peste 4.000 de urmăritori.
Cum vă ajută pagina de Instagram în Employer Branding?
De-a lungul timpului, ne-am dat seama că mesajele pe care le transmitem ca brand de angajator sunt mult mai autentice atunci când vin direct din partea colegilor. Această concluzie ne-a fost confirmată atât prin studii, cât și prin entuziasmul angajaților o dată cu lansarea contului de Instagram Bosch Romania. De la bun început, ne-am dorit să fim mai aproape de potențialii candidați, într-o manieră relaxată și dezinvoltă, iar această platformă ne ajută să transmitem mesaje prin care promovăm experiențele unice ale colegilor noștri.
Studiile de piață menționate anterior ne-au confirmat că mesajele autentice întăresc argumentele pentru care merită să alegi un angajator. Mai mult decât atât, am descoperit că acel conținut creat de colegi este de 3 ori mai credibil. Teodora Teodorescu, Social Media Coordinator Bosch România.
Cum v-a venit ideea unui Insta TakeOver?
Takeover este o campanie des întâlnită, mai ales pe Instagram, de-a lungul căreia colegii preiau voluntar inițiativa asupra contului și publică în numele brand-ului. Această idee nu este nouă în lumea employer brading-ului, iar noi o implementăm complementar cu celelalte categorii de conținut. Printre campanii și postări recurente, ne propunem ca pe Instagram să comunicăm despre atmosfera din cadrul organizației și să sondăm care este părerea lor despre experiența din cadrul companiei. Studiile de piață menționate anterior ne-au confirmat că mesajele autentice întăresc argumentele pentru care merită să alegi un angajator. Mai mult decât atât, am descoperit că acel conținut creat de colegi este de 3 ori mai credibil.
Concluzia a fost clară: oamenii aleg oameni, iar noi avem peste 8.000 de colegi în mai mult de 5 locații Bosch în România. Takeover-ul îi face mai vizibili pe viitorii colegi și manageri, prin intermediul lui cunoști deja persoana care te va intervieva și activitatea pe care o desfășoară întreaga echipă, plus atmosfera și mediul de lucru, chiar și remote. Este ca o ieșire la cafea în weekend cu prietenii tăi, cu ocazia căreia îți dai seama ce job de la Bosch ți se potrivește. De fapt, așa am și lansat acest canal de employer branding, sub mantra că viața noastră nu se oprește în fața ușii companiei, ea continuă și după ce noi pășim în rolul profesional. Cumulul de abilități, pasiuni și emoții este present cu noi la birou, doar că ne punem pălăria de colegi și transmitem altfel mesajul.
Ce obiective v-ați propus pentru Insta TakeOver?
Obiectivele noastre sunt în stânsă legătură cu strategia de comunicare și cu indicii de performanță setați. Ne adresăm în principal generației Z, care este atrasă de conținut vizual ușor de digerat și preferă să interacționeze instant cu specialiști, având întrebări punctuale. De asemenea, takeover-ul este o oportunitate fantastică de a arăta diversitatea din Bosch: toate cele 4 sectoare de business prezente în România, o multitudine de roluri disponibile în arii foarte diverse, peste 20 de limbi străine vorbite și, pe lângă toate acestea, particularitățile individuale ale colegilor care îi fac unici. Intrați să vedeți câteva exemple!
Care au fost reacțiile colegilor când au aflat de această responsabilitate creativă?
Mai întâi, a fost foarte mult entuziasm! Am sărbătorit offline alături de colegii din toată țara, la începutul lui 2020, cu photo corner, baloane și o ramă foto mobilă, care a călătorit în toate locațiile Bosch din România. Apoi, a urmat acceptarea provocării! Eroiilor li s-a oferit autonomie și dreptul de a posta pe profilul Bosch România conținut legat de locație, echipă și activitatea acesteia timp de o săptămână.
Deși cu agendele pline, majoritatea au luat-o ca pe o provocare, au ieșit din zona de confort și au făcut o treabă minunată în numele întregii echipe. Este și cazul Andradei, care ne-a împărtășit experiența ei în Junior Managers Program – program de accelerare al viitorilor lideri în Bosch. Aflată în stația internațională din Japonia, Andrada ne-a exemplificat salutul nipon și ne-a luat cu ea la alergat pe Kilimanjaro.
Cum se implică colegii în crearea conținutului pentru Instagram atunci când preiau contul? Urmăresc un plan/o strategie pentru Insta TakeOver?
Pe scurt, în săptămâna dedicată takeover-ului, eroul se așază la volan, iar eu îi sunt co-pilot. Dar lucrurile sunt mult mai interesante de atât. Până să ajung la eroul takeover-ului, care este ales dintr-un grup de voluntari, adun temele cu potențial pentru această inițiativă, le analizez și le discut cu echipa. În același timp, având expunere în rândul coordonatorilor de proiecte, grație celorlalte activități în care sunt implicată, primesc sugestii despre evenimente locale faine. După alegerea tematicii, am o întâlnire de pitch, în care prezint ideea generală, obiectivele și modul de desfășurare.
Cu câteva zile înainte de takeover, eroul vine cu un plan de conținut, pe care îl aranjăm împreună și căruia îi găsim firul roșu, esența cu care vrem să rămânem memorabili. Spre exemplu, în astfel de meeting-uri am agreat cu Paula să aibă recuzită diferită pentru a contura mai bine rolurile pe care le îndeplinește: trainer, facilitator, coach și învățăcel în mod constant. Pe parcursul takeover-ului, eroului i se oferă acces direct la contul bosch.romania. Am luat această decizie pentru a păstra intactă autenticitatea mesajelor, cât și spontaneitatea lor. Eroii sunt mereu dispuși să primească întrebări din partea urmăritorilor, la care aleg să răspundă prin mesaje text sau chiar video.
Care a fost cel mai îndrăzneț lucru pe care l-ați făcut în Insta TakeOver?
Eu văd îndrăzneață însăși participarea în takeover și aș vrea să le mulțumesc pe această cale tuturor colegilor și echipelor locale de employer branding și marketing pentru contribuția pe care o au în promovarea brand-ului de angajator și pentru modul creativ în care au depășit provocările pe care le-au întâmpinat de-a lungul procesului. Vă las mai jos câteva cadre și vă invit să savurăm împreună vibe-ul pozitiv pe care îl transmit.
Ca în orice activitate, mereu este loc de mai bine. Ce plusuri vă doriți să aduceți în Insta TakeOver anul acesta? La ce vă propuneți să lucrați mai mult?
Într-adevăr, aducem îmbunătățiri în mod constant atât modului nostru de organizare, cât și conceptului de takeover. Dacă anul trecut am prezentat locațiile prin eroii din takeover, anul acesta facem deep dive pe echipe și angrenăm mai mulți colegi. Venim în prim-plan cu proiecte inovative și experți în domeniul automotive. Dacă nu sunteți deja umăritorul nostru, vă invit să vă alăturați comunității noastre, anul acesta vom avea mai mulți reprezentanți ai sexului masculin, la fel de zâmbitori și prietenoși precum colegele care îi vor însoți.
Descoperă aici compania Bosch
Ți s-au părut interesante informațiile din articolul „Bosch România oferă posibilitatea colegilor de a prelua administrarea contului de Instagram”? S-ar putea să-ți placă și:
Remarkable People of Bosch Romania – campania despre pasiunile oamenilor din companie