incearca si comunicarea asincrona
HR Trends

Încearcă (și) comunicarea asincrona!

O mână de ajutor în munca remote

Majoritatea oamenilor acceptă distragerile și întreruperile ca o parte obișnuită a zilei de lucru, însă multe dintre ele ar putea fi eliminate sau măcar limitate prin comunicarea asincrona.

Comunicarea asincrona se referă, spre exemplu, la situațiile în care trimiți un e-mail fără să aștepți un răspuns imediat, la inițierea unui dialog ce nu necesită un schimb instant de replici și se poate întinde pe o perioadă ceva mai lungă de timp. Ce e drept, nu funcționează în orice circumstanță, proiect sau echipă, dar are incontestabil beneficiile ei.

 

Cum ajută comunicarea asincrona în munca remote

Există o mulțime de motive pentru care s-ar putea să fii mai tentat să alegi comunicarea în timp real – mai ales dacă încă simți că ești în perioada de adaptare cu munca remote. Pentru aceia dintre noi care suntem manageri sau team leaderi întâlnirile video sau conferințele pot oferi, de asemenea, un sentiment de control pe care l-am putea pierde atunci când nu „vedem” echipele lucrând sau discutând. Dar adevărul este că există avantaje punctuale și în comunicarea asincrona, avantaje ce nu merită neglijate.

Oferă mai mult control asupra zilei de lucru. Iar asta îi va ajuta automat pe angajați să fie mai fericiți și mai productivi. Comunicarea asincrona face casă bună cu un program de lucru flexibil, în care nu toți membrii unei echipe încep sau încheie jobul la aceeași oră. Astfel, angajații au un control aproape total asupra modului în care își structurează zilele de lucru, pentru a se potrivi stilului lor de viață, bioritmului și responsabilităților (cum ar fi îngrijirea copiilor!).

Calitatea schimbului de mesaje crește. Comunicarea asincrona este, desigur, mai lentă, dar, de asemenea, tinde să fie de o calitate superioară comunicării în timp real. În astfel de cazuri, oamenii comunică de obicei mai clar, mai structurat, pentru a evita schimbul inutil de replici. Ei au timp să se gândească la o anumită problemă sau idee și să ofere soluții mai bine gândite.

PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇

Dă o voce și introvertiților din echipe. În ciuda eforturilor noastre, deseori vocile cele mai puternice sau cu ștate vechi domină întâlnirile în persoană și/sau sincrone. Prin mutarea discuțiilor pe platforme asincrone, precum Slack, Microsoft Teams sau chiar e-mail, este ușor pentru toată lumea să împărtășească cele mai bune idei, iar acestea chiar să fie chiar ascultate. O astfel de inițiativă poate fi utilă în special pentru membrii mai timizi ai echipei, pentru cei care nu comunică în limba lor nativă sau pentru oricine dorește mai mult timp pentru adunarea gândurilor.

Transparența informațiilor este îmbunătățită. Comunicarea asincrona rămâne, de obicei, salvată undeva. Deși acest lucru înseamnă adeseori că informațiile discutate rămân scrise, există o mulțime de moduri de a furniza videoclipuri înregistrate sau imagini adnotate. Membrii echipelor apreciază să primească documentații pe baza cărora să adreseze ulterior întrebări, dar și să aibă informațiile discutate mereu la îndemână. Cu cât au acces la mai multe date, cu atât oamenii au șansa de a vedea raționamentul din spatele anumitor decizii și de a-și adapta sugestiile sau de a oferi alternative în ton cu acesta.

 

Ți-a plăcut acest articol despre comunicarea asincrona? Citește și:

Tot ce ar trebui să știi despre Fresh Start Effect

Noutățile de la care să creionezi planurile pentru 2021

Categorii:
HR TrendsUpdate

Managing Editor // Absolventă a Facultății de Administrarea Afacerilor din cadrul Academiei de Studii Economice București a dat în 2008 de gustul jurnalismului și, de atunci până în prezent, încearcă să combine latura practică, realistă, insuflată de facultate, cu cea magico-escapistă a scrisului. La We Are HR și eJobs este atât ochiul critic, analitic, cât și creator de conținut. Iubește în special interviurile realizate cu lideri, antreprenori și specialiști în HR care-i oferă o altă perspectivă, una extrem de aplicată, asupra pieții muncii.

Leave a Reply

*

*