Remarkable People of Bosch Romania – campania despre pasiunile oamenilor din companie
Într-un an în care multe dintre companiile din piață au fost mai rezervate în comunicarea brandului de angajator, Bosch Romania a lansat o campanie video în care îi prezintă pe angajați dintr-o perspectivă diferită de cea cu care eram obișnuiți. Discutăm cu Dumitrița Ghenciu, Employer Branding Strategist, despre campania Remarkable People of Bosch Romania, lansată în octombrie 2020. Ne propunem să aflăm care este scopul și mecanismul campaniei, care au fost provocările în realizarea celor 15 videouri și impresiile de până acum.
Cum v-a venit ideea campaniei?
După 8 ani de zile petrecuți în breasla de employer branding, sunt din ce în ce mai convinsă că o campanie de employer branding de success este una în care este prezentă emoția, iar mesajul este transmis autentic. Îndemnul de a aplica la job și prezentarea argumentelor pentru care merită să alegi un angajator sunt esențiale în discursul de employer branding, dar oamenii aleg oameni și crearea unei percepții este impactată direct de emoția pe care o simte candidatul.
Prin urmare, în 2019 când am început să creionăm ideea unei campanii despre Bosch Romania ca angajator, am urmărit să integrăm aspectele menționate mai sus. Ne-am dat seama că acest lucru este posibil dacă îi implicăm pe colegii noștri, mai ales că până la acel moment nu avusesem campanii complexe care să arate cum sunt oamenii din Bosch.
Mai mult decât atât, dacă ne raportăm la studiile despre comportamentul candidaților, vedem că atmosfera din organizație, dar și calitatea relației cu managerul și colegii cântăresc foarte mult în luarea deciziilor de carieră.
Întâmplător sau nu, până și dimensiunea organizației a contat. Bosch Romania este o organizație cu peste 8000 de angajați foarte diverși, despre care e greu să sumarizezi în câteva cuvinte cum sunt, care sunt valorile lor și ce îi determină să genereze impact în jurul lor.
Nevoia de nuanțare și de a spune pe bune cum sunt oamenii din Bosch ne-a dus către ideea unei campanii în care vorbim despre pasiunile lor și rolul acestora în viața personală și la job. Așadar, am identificat 15 colegi, care ne prezintă poveștile lor. Sunt câte 3-5 minute pe care le privești fără să simți nevoia să te oprești și la final ai impresia că vrei mai mult. E un proiect în care lucrurile s-au legat frumos, fără să fie alterat de provocările generate de pandemie și eu sunt ferm convinsă că noi discutăm despre cele 15 videouri doar datorită dedicării tuturor celor implicați. Cu această ocazie vreau să le mulțumesc pentru aportul remarcabil.
Care este scopul acesteia?
Am depășit mult așteptările colegilor noștri și a celor din extern. Am ales un format diferit față de cel cu care suntem obișnuiți – testimonialul clasic în care discutăm despre rol și organizație. Am ales să ne lăudăm marfa mai puțin, adică organizația trece în plan secund și să îi lăsăm pe colegii noștri în prim plan.
Nu spun că testimonialele clasice nu sunt bune. Ele au un rol foarte bun în familiarizarea cu brandul de angajator. Noi ne propunem mai mult de atât – să fim în top 3 preferințe pentru candidații noștri, iar acest lucru presupune să le arătăm o palieră mai diversă de motive pentru care merită să vii la Bosch. Dacă ar fi să comparăm procesul de alegere a angajatorului cu cel de de cumpărare a unei mașini, noi nu vrem să arătăm că vindem o mașină roșie, ci cum te vei simți dacă vei conduce acea mașină.
Pe scurt, avem un scop simplu – să oferim viitorilor noștri colegi o perspectivă asupra atmosferei din organizație și asupra calității oamenilor, pentru că sunt mulți și foarte, foarte faini.
Prin ce se diferențiază această campanie?
Remarkable People of Bosch Romania este o campanie realizată fără script și, foarte important, cu un fir roșu pe care îl vezi de la un capăt la altul al poveștilor. Fiecare video e filmat din prima dublă, iar eroii au avut un rol activ în definirea locului în care filmăm, a formatului în care se desfășoară filmarea, ș.a.m.d. Nu am căutat să avem cele mai bune haine sau cele mai frumoase cuvinte la noi. Am mizat pe confortul lor în timpul discuției, în timp ce noi, 3-4 oameni stăteam curioși în spatele camerei ca să le aflăm poveștile. Putem spune lejer că ne-am dus ca într-un proiect de cercetare sociologică. Scopul nostru a fost să le aflăm poveștile și, deseori, fără să fim siguri că pasiunea are o conexiune cu jobul, aceasta fiind de altfel ipoteza de la care pornisem în proiect.
Ne spuneai mai devreme că e greu să descrii cum sunt oamenii din Bosch. Ne răspund videourile la această întrebare?
Da, cu siguranță ne putem da seama cât de diverși sunt oamenii în Bosch și cât de ofertantă este această organizație. Din videouri reiese clar că avem colegi pasionați, extrem de pricepuți, mereu la curent cu ce este nou, bucuroși de fiecare dată să împărtășească acest lucru cu ceilalți. Fie că vorbim despre călătorii, sport, tehnologie, muzică, cooking, grădinărit, acțiuni de CSR sau alte lucruri minunate, pasiunea și bucuria lor sunt absolut molipsitoare. Plecând de la povestea și exemplul lor personal, ei sunt cei care ne inspiră zi de zi. Să facem mai mult bine, să petrecem timp mai de calitate cu copiii noștri, să facem mai mult sport, să citim mai mult, să călătorim mai mult, să gătim mai sănătos. Sunt cei care zi de zi aduc în companie bucurie, influențează în bine, sunt purtători de mesaj pozitiv. Transpun pasiunea lor și felul în care această pasiune i-a influențat în munca de zi cu zi la Bosch.
Personal, mă simt mai aproape de colegii mei, chiar dacă din martie distanțarea fizică a devenit o normalitate. Mă bucur că energia și emoția de pe platoul de filmare se regăsește în fiecare dintre videouri. I-am surpins în diverse ipostaze și apreciez că cei 15 au avut curajul să ni se deschidă și să fie vulnerabili. Poveștile prezentate nu sunt excepții și sunt ferm convinsă că mai avem foarte mulți colegi, pentru care pasiunile sunt o sursă de energie pentru a fi mai buni la birou și acasă.
Ce provocări ați întâmpinat în proiect și care este modul în care va impactat pandemia?
Ne-a fost foarte greu să asigurăm distanțarea fizică, dar am reușit să punem siguranța pe primul loc. Chiar dacă efortul de realizare a clipurilor video este mai mare decât cel anticipat, noi suntem încrezători că ele ajung acolo unde trebuie și că impactul lor este net superior față de energia investită.
Ne-am întrebat de mai multe ori dacă e un moment potrivit să începem campania Remarkable People of Bosch Romania în acest an și am riscat înțelept, încrezători în rezultat. Am observat la toți eroii că pasiunile evoluează și că sunt impactate direct de mediul din jur sau de evenimentele din viața lor. Știu că în aceste timpuri grele pasiunile noastre sunt ancore către normalitate și sunt conștientă că restricțiile generează un consum mai mare de energie ca să facem sau să nu facem lucrurile care ne plac. Totuși, am văzut mult optimism și capacitate de adaptare în rândul colegilor noștri. M-aș bucura să știu că cei care văd videourile redescoperă pasiuni care pot fi practicate și în contextul actual, tocmai pentru a se echilibra.
Puteți urmări poveștile eroilor pe www.bosch.ro/RemarkablePeople. Până acum am publicat 6, iar din ianuarie 2021 revenim cu încă 9 cel puțin la fel de surprinzătoare.
Ți-a plăcut articolul despre campania Remarkable People of Bosch Romania? S-ar putea să-ți placă și:
Brandul de angajator prin filtrul noilor colegi
Cum e de fapt cu echilibrul?